
Helyére került szombaton délután a köröshegyi völgyhíd utolsó előre gyártott eleme: a hatszáz tonnás betonelemet négy és fél órás munkával emelték fel darukkal több mint nyolcvan méter magasra. A csaknem két kilométer hosszú viadukt az M7-es autópályán épül, Zamárdi és Balatonszárszó között. A maga 23 méterével a völgyhíd a legszélesebb viadukt a világon.
"Az utolsó, kilencvenedik betonelem emelését szombaton délelőtt 11-kor kezdtük el. Az elemeket a völgyhíd alatt öntöttük ki betonból, ugyanazon a helyen, ahonnan később felemeltük, ekkora darabokat ugyanis lehetetlen lenne szállítani" - mondta el a Független Hírügynökségnek Hoffmann György létesítményvezető.
Az 1872 méter hosszú, 16 pillérre és két hídfőre támaszkodó viadukt az M7-es autópályán épül, Zamárdi és Balatonszárszó között. A 41,5 milliárd forintba kerülő völgyhidat eredetileg tavaly novemberben adták volna át, de változtatni kellett a terveken, ezért az átadás nyolc hónapot csúszik. A hatalmas építmény egyetlen pillérében annyi betonacél van, hogy a huzal Köröshegytől Budapestig érne, a cölöpösszefogó gerendákhoz felhasznált betonból pedig negyven családi ház alapját önthették volna ki.
Az utolsó előre gyártott szerkezeti elem beemelése után a betonozási munkák következnek. Egy hónap múlva lesz szerkezetkész a völgyhíd, ekkor jelképesen átgurítanak itt egy söröshordót. Az autósok először augusztus 12-én hajthatnak át rajta.
hirado
2007.04.01. 09:56