
Összesen 600 millió forint pluszbevételt kell hoznia az idei Sziget Fesztiválnak, mert a tavalyi forrásokból 200 millió kiesik, a szervezők pedig 400 millió forinttal akarják növelni a múlt évi, 2,25 milliárdos költségvetést.
A rendezvény idén nem pályázik állami támogatásra, amely tavaly és tavalyelőtt is 100-100 millió forint volt. Erről most részben a gazdasági megszorítások miatt mondanak le, részben pedig azért, mert függetlenek szeretnének lenni az állami támogatástól. A második, szintén 100 millió forintos kiesést a Pannon támogatásának elmaradása okozza. A cég döntését Majorosi Emese sajtó- és információs igazgató azzal indokolta, hogy a fiataloknak pozicionált djuice márkával több évig voltak jelen a Szigeten, de úgy vélik, amit el lehetett érni ezzel a támogatással, azt elérték.
Takács Gábor, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója a Napi Gazdaságnak elmondta: képesek lesznek pótolni ezt a kiesést is. Arról nem nyilatkozott, hogy milyen szponzor léphet a Pannon helyére, de szó lehet egy másik mobiltelefon-társaságról vagy más ágazathoz tartozó nagy támogatóról is. Ugyanakkor hangsúlyozta, költségeik elsődleges fedezete a továbbiakban is a jegyárbevétel lesz, amelyet részben 20 százalékos áremeléssel, részben a látogatottság erősítésével akarnak növelni. Ahhoz azonban, hogy a drágulást elfogadja a közönség és többen legyenek a programokon, még jobb kínálattal kell előállniuk, ezért a 400 milliós pluszkiadás feléből a sztárelőadások költségkeretét emelik.
hirado
2007.03.26. 11:30