
A Magyar Lízingszövetség autós szekciójának tagjai igyekeznek felhívni ügyfeleik figyelmét arra, hogy csak akkor kössenek szerződést olyan cégekkel, amelyek a jármű felületén reklámokat helyeznek el és ezért a havi törlesztőrészlet részleges vagy teljes megtérítését ígérik, ha szükség esetén az érintett hirdetésszervező cég nélkül is fizetni tudják a részleteket.
A lízingpiac szereplői kedden találkoztak az egyik legnagyobb ilyen vállalkozás, az Il Ferro Kft. ügyvezetőjével. Laskay Róbert arról tájékoztatta a szövetség képviselőit, hogy a cégnek jelenleg mintegy 6000 gépjárműre van szerződése, amelyből 1200-1300 a finanszírozott gépkocsi. Az ügyfelek felé teljesített havi kifizetések összege 280 millió forintot tesz ki, ezzel szemben áll a hirdető cégek által befizetett díj, az ügyfelek regisztrációs díja, illetve az autókat eladó kereskedőktől kapott jutalék.
A lízingszövetség tagjai szerint nincs módjuk ellenőrizni, hogy az adott gépkocsira kötöttek-e reklámszerződést, mert a hitelszerződés miatt a gépjármű az ügyfél tulajdona. Ugyanakkor vannak már olyan finanszírozók, amelyek az ügyfél minősítésétől függetlenül elzárkóznak a szerződéstől, ha kiderül, hogy tulajdonosa autós reklámhordozói szerződést kötött. A többség ugyanakkor az ügyfélminősítés függvényében vállalja a finanszírozást, annak ellenére, hogy nincsenek pontos adatok arról, hány olyan ügyfél van, aki csak azért vesz új kocsit, mert "ingyen" (a regisztrációs díjon felül) kapja meg.
hirado
2007.02.08. 10:23