
Áramszünet miatt nem működtek a jelző- és biztosítóberendezések, de emberi mulasztás is szerepet játszhatott az Almásfüzitő és Komárom között történt vasúti balesetben. Nem sokkal délután 17 óra előtt egy vágányon helyreállt a forgalom - közölte a MÁV szóvivője.
A kedd esti balesetet megelőzően már egy órája áramszünet volt, ezért nem működtek a jelző- és biztosítóberendezések - mondta Kavalecz Imre. Emlékeztetett, hogy a biztonsági szabályzat szerint ilyenkor a vonatok csak csökkentett sebességgel haladhatnak. "A személyvonat esetében ez nem történt meg, valószínűleg ezért ütközött hátulról a tehervonatnak" - tette hozzá. A MÁV szóvivőjének tájékoztatása szerint nem sokkal 17 óra előtt megindulhatott a vasúti közlekedés, egyelőre csak az egyik vágányon.
A személyvonatok utasait Almásfüzitő és Komárom között továbbra is vonatpótló autóbuszok szállítják majd, a belföldi és a nemzetközi gyors, InterCity, illetve EuroCity vonatoknak azonban már nem kell kerülő útvonalon közlekedniük. A Bécs-Tatabánya közötti EUREGIO-s vonatok csak Komáromig közlekednek és onnan is indulnak. Késésekre még számítani kell.
A vasúti pályában 24 millió forint kár keletkezett, az egyik vágányon mintegy 120 méter hosszban új sínpárt kell építeni, és 300 méter hosszban helyre kell állítani a leszakadt felsővezetéket is. Várhatóan a csütörtök hajnali üzemkezdettől mindkét pályán közlekedhetnek a vonatok.
A kedd esti ütközés következtében a személyvonat mozdonya szétszakadt, a teherszerelvény három kocsija kisiklott, ebből kettő keresztbefordult, így elzárta mindkét vágányt. A műszaki mentésen egész éjjel dolgoztak. Az ütközésben meghalt a személyvonat mozdonyvezetője, a vonaton utazók közül néhányan könnyebb sérüléseket szenvedtek. A baleset körülményeit a rendőrség és a MÁV szakértők bevonásával vizsgálja.
hirado
2007.02.07. 20:40