A litvánok nem olvasták el elég figyelmesen a Malév-pályázatot, csak ez magyarázhatja, hogy a pályázat lejárta után bejelentették: folytatnák a tárgyalásokat és új ajánlattal állnak elő - mondta a Nap-keltében a pénzügyminiszter. Veres János a Magyar Hírlap értesülésére reagált.
Az újság mai számában arról ír, hogy folytatná viszont a tárgyalásokat és új ajánlattal állt elő a Malév litván kérője is, miután nagy befektetési alapok és egy nyugat-európai pénzintézet csatlakoznak hozzá, így teljesíteni tudnák a privatizációs pályázatban támasztott pénzügyi feltételeket. Keresztes Dávid, a FlyLal litván légitársaság köré csoportosuló konzorcium képviselője a lapnak azt mondta: levélben javasolták az egyeztetés folytatását az ÁPV-nek, amelynek szóvivője viszont nem tud a litván ajánlatról, de várhatóan a mai igazgatósági ülésen tárgyalnak róla.
Állami kézben maradnak a Malév repülőgépei
A kormány úgy döntött, hogy egy állami tulajdonú társaságot hoznak létre, és ez kapja meg a Malév vagyonelemeit - egyebek mellett a repülőgépeket -, amelyeket bérbe venne a légitársaságra kiírt privatizációs pályázat nyertese. A bérleti díjból kiegyenlítenék az államilag garantált hiteleket, amelyeket a Malév a gépek és egyéb eszközök beszerzésére fordított. Így az állami garanciával folyósított kölcsönállomány fokozatosan mérséklődne, a vevőjelöltnek pedig a vásárlás nem járna egyszeri tetemes teherrel, működéséből pedig fedezhetné az új céggel szemben fennálló kötelezettségeit.
A Malév egy Boeing- és négy kisebb CRJ-géppel rendelkezik; elképzelhető, hogy az új cégbe viszik például a Malév által a különböző repülőtereken birtokolt résidőket is - amelyek a fel- és leszállások lehetőségét garantálják -, és lehet, hogy magát a Malév márkanevet is. Az új társaságnak átadott eszközök akkor kerülnek a tendernyertes birtokába, amikor a hitelt kiegyenlítették.
Veres János pénzügyminiszter ismertette a konstrukciót, amelynek alapján az ÁPV Zrt. folytatja a tárgyalásokat a vevőjelölttel, a magyar-orosz tulajdonban lévő AirBridge Zrt.-vel. A tárcavezető szerint nem kizárt, hogy az új felállásban változik a Malév Zrt. vételára (de ez nem lenne számottevő nagyságrendű, mivel eleve alacsony összegre számíthatott az állam a privatizációból). Az új konstrukció nem érinti a garanciális hitel 30 milliárd forintos mértékét, illetve nem növeli a költségvetési terheket. Veres János szerint a Malév privatizációja pár héten belül lezárulhat.
A Magyar Hírlap úgy tudja, hogy az orosz érdekeltségű céggel az elmúlt napokban intenzív tárgyalások folytak, és elkészült a szerződéstervezet is. Leonov Péter, az AirBridge igazgatósági tagja ezt megerősítette, és közölte: már megegyeztek az ÁPV-vel az adásvétel konstrukciójában és az árban is.
A Malév idén április 1-jétől lesz a világ vezető légitársasági szövetségének, a oneworld-nek a tagja - közölte a Malév csütörtökön az MTI-vel.
A magyar nemzeti légitársaság két éves felkészülés után a jordániai Royal Jordanian Airlines-szal és a japán JAL légitársasági csoporttal együtt válik a oneworld teljes jogú tagjává. Ez lesz a légitársasági szövetség nyolc éves történetének legnagyobb bővítése.
A Malév tíz új célállomással és egy új országgal, a Macedón Köztársasággal bővíti a Malévval együtt tíz tagú oneworld hálózatát.
hirado
2007.02.01. 10:34