A Malávért versenyben maradt két társaság egyike sem emelte meg, csak pontosította ajánlatát a második forduló holnapi zárása előtt, így valószínűleg nem sikerült feljebb vinni a tavalyi évet várhatóan 14-17 milliárdos rekordveszteséggel záró nemzeti légitársaság árát - értesült a Magyar Hírlap.
Azt már tudni, hogy az ÁPV csütörtökön nem egyszerűen a vételár alapján dönt majd, legalább ilyen fontos, hogy a pénzből mennyit szán a litván Flylal, illetve az orosz AirBridge a tőkehelyzet rendezésére, a likviditás megőrzésére, és mennyit vállal át a korábban felvett hitelekből. Az új tulajdonosnak biztosan tőkeemeléssel kell majd kezdenie, és a veszteség ismeretében a szükséges pénz közelebb áll a litvánok által emlegetett 20-25 milliárd forinthoz, mint az Abramovics által emlegetett 7,5-12,5 milliárdhoz.
A 30 milliárdos államilag garantált hitelt egészen biztosan nem veszi át egyik pályázó sem, valószínűbb, hogy csak a projekthiteleket vállalják, a javasolt stratégia pedig várhatóan kevesebbet nyom majd a latba, hiszen mindkét jelentkező komoly piacbővítést ígér, igaz, a litvánok emellett komoly fogyókúrára is fognák a Malévot.
hirado
2007.01.24. 09:06