Heti 130 ezer példányszám és jelentős médiabefolyás. A Pest Estet elsősorban a mozi-, színház-, és koncertprogramok miatt veszik. Az ingyenes újsághoz iskolákban, mozikban és vendéglátóhelyeken lehet hozzájutni. A riválisok a magazin kizárólagos szerződései miatt azonban kevésbé részesedhetnek a több milliárdos piacból. A gazdasági versenyhivatal február 18-án indított eljárást az ügyben.
Bartucz László, az Est Média Kft. ügyvezető igazgatója: "Nem tudom, hogy mi a bejelentőknek a szándéka, nem is értjük az eljárás indításának az okát. A szerződéseink teljesen jogszerűek és a partnereinkkel való legnagyobb megelégedésre szolgálnak, úgyhogy nem értem."
Információink szerint a Pesti Est terjesztői a programújság elzárkózása miatt nem tudtak változtatni a kizárólagos szerződéseken. Az Esthez tartalmában és külsejében is hasonló Exit és Flyers szintén a fiatalokhoz szól, terjeszteni azonban csak kevesebb helyen tudnak.
Ruszkai Nóra, a Sanoma Exit Kft. ügyvezetője: "Azt tapasztaltuk, hogy néhány stratégiailag fontos helyen ne, engedik be az Exitet terjeszteni, sőt nem kívánnak velünk szerződni sem, nem is kíváncsiak ránk, és később derült ki nagy meglepetésünkre, hogy pesti estes szerződések tulajdonképpen nem engedik ezt a fajta szerződést a partnerekkel."
Amennyiben beigazolódik az erőfölénnyel való visszaélés és versenykorlátozó megállapodás gyanúja, a versenyhivatal a Pesti Esttel szemben akár több tíz milliós büntetést is kiszabhat.
[LHP.HU]
2005.03.24. 23:13