HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > A Tesco nyerte az ezüstvasárnapi kosármeccset

t: 173

A Tesco nyerte az ezüstvasárnapi kosármeccset

A budaörsi aranyháromszögben 2006. december 10-én, ezüstvasárnap átlagosan 13-15 százalékkal drágábban lehetett megtölteni a karácsonyi kosarat, mint egy évvel korábban. Volt olyan hipermarket, ahol több mint 1700 forint volt az eltérés a Napi Gazdaság tavalyi kosarához képest.

A drágulásban elsősorban az élelmiszerek áfájának növekedése játszott szerepet, de igaz az is, hogy 2005-ben a nagy alapterületű áruházak megdöbbentően alacsony árakkal indították a karácsonyi szezont, tehát az összehasonlítási alap is nagyon alacsony. A valós áremelkedést a globális márkák árának növekedéséből lehet kiszámítani, ilyen például a Ráma margarin, az Oetker vaníliás cukor és az Unicum. (Idén először fordult elő egyébként a karácsonyi kosár történetében, hogy nem sikerült egyforma globális márkához jutni mindhárom hipermarketben, mert a Tesco gyakorlatilag kilistázta a Coca-Colát az üzleteiből.)

A narancskínálatban egységes árak várják a vásárlókat, mindhárom üzletben 149 forintért kapható a gyümölcs. A dióbél, a mák és a mazsola esetében már szofisztikáltabb a kép. Mindent összeszámolva kiderült, hogy a tételek esetében ugyan jelentős árkülönbségek is mutatkoztak, a végösszeg azonban nem volt nagyon eltérő: a legdrágább és a legolcsóbb kosár ára között is 3 százalék alatt maradt a különbség. A Napi Gazdaság idén a Tescónál kapta meg legolcsóbban a kosarat.

hirado

2006.12.11. 09:29

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek