Éppen a 2006-os választásokra fut majd be a Nyugati pályaudvarra az első két Ganz-Transelektro-Stadler motorvonat. Majd 2 éven belül még 27 darab. Ha a motorvonatok megfelelnek a magyar vasútnak, akkor további 30 darabot rendelnek belőle. A kis svájci cég 3 nagy multit vert meg ajánlatával.
"A legnagyobb súllyal 23 százalékos súlyaránnyal a vonatok szállítási ára, azaz a bekerülési költség esett a latba. 15 százalékos súlyarányt képviselt a 30 évre vállalt karbantartási költség, és már ennél kisebb, 10 százalék alatti a napi takarítási költség" - hangzott el a MÁV sajtótájékoztatóján.
A tájékoztatón először véletlenül a súlyozás nélküli táblázatot osztották ki, amiből az derült ki, hogy a tender értékelésekor a kanadai központú Bombardier ajánlata több pontot kapott, mint a svájci Stadleré. Majd rögtön helyesbítettek: kiosztották a súlyozásos értékelést is, amiben már a Stadler állt az élen. Állítják: a súlyok előre megvoltak, nem utólag igazították azokat az esetleg elvárt végeredményhez. Mindenesetre a Bombardier-nél csodálkoznak: ugyanis ha az anyagiakon kívül minden pontszámot összeadunk (vagyis a műszaki, a kereskedelmi és a szolgáltatási kategória összesen 13 szempontját), a Talent nyer. Ráadásul a Bombardier ajánlata olcsóbb is, 60 járműre kalkulálva körülbelül 10 milliárd forinttal. A vonatok árát a kormány állja, a beruházás több, mint 100 milliárd forintba kerül, amelynek finanszírozási formájáról egy másik közbeszerzés keretében döntenek majd.
[LHP.HU]
2005.03.20. 11:22