
Ha a kormány új tervei szerint alakul a 4-es metró finanszírozása, veszélybe kerülhetnek más fővárosi, illetve vidéki közlekedési projektek - írja a Népszabadság.
A Kelenföldi pályaudvart és a Bosnyák teret összekötő szakasz 350 milliárd forintba kerülne, ebből az államra eső rész több mint 250 milliárd forint. A napilap értesülései szerint Brüsszel mintegy 160 milliárd forintra adhat támogatást, ehhez azonban az kell, hogy a metróépítés bekerüljön az Új Magyarország Fejlesztési Terv úgynevezett közlekedésfejlesztési operatív programjába.
Ha ez megtörténik, akkor viszont kevesebb pénz, összesen mintegy 100 milliárd forint marad a közlekedésfejlesztési operatív programban szereplő, uniós segítséggel megvalósítani tervezett projektekre: a többi közt a budapesti elővárosi vasutak fejlesztésére.
Sorban állhat majd az 5-ös metró első szakaszának meghosszabbítása, az 1-es és a 3-as villamosvonalak meghosszabbítása, az aquincumi híd megépítése, vagy a Moszkva tér megújítása, sőt a debreceni, miskolci és szegedi közlekedés program is lemaradhat a 4-es metró miatt.
hirado
2006.11.24. 10:06