HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Őszi kampány: az MSZP nyúlt a legmélyebben a zsebébe

t: 155

Őszi kampány: az MSZP nyúlt a legmélyebben a zsebébe

Az önkormányzati választások előtti kampányra a listaáras adatok szerint összesen 2,4 milliárd forintot költöttek a pártok. Ez az összeg jóval elmarad a tavaszi kampányköltségektől, akkor a pártok 5,8 milliárd forintott fordítottak önmaguk népszerűsítésére - derül ki a TNS Media Intelligence adataiból.

A szakértők szerint a visszafogottság oka, hogy a pártok tavasszal kiköltekeztek, ráadásul az önkormányzati választásokon a "személyesebb" és egyúttal olcsóbb eszközöket részesítették előnyben.

Az őszi kampányban is a közterületek voltak a legfontosabb hirdetési felületek: több mint 625 millió forinot költöttek ezekre, az összeg ráadásul nem tartalmazza a Mahir hirdetőoszlopain, a sztráda melletti óriáspalkátokon elhelyezett hirdetéseket és a postaládába eljuttatott szórólapokat, kiadványokat.

Televíziós szereplésre - leginkább a kábeltelevíziókban - több mint 630 millió forintot költöttek a pártok. A napilapok és folyóiratokban csaknem félmilliárd forintnyi választási hirdetés jelent meg, míg az internetes és rádiós megjelenésre 150 millió forintot fordítottak.

A legmélyebben a szocialisták nyúltak a zsebükbe: a kormánypárt több mint egymilliárd forintot költött kampányhirdetésekre a TNS szerint ősszel. Az SZDSZ 163 milliót költött, a koalíciós partnerrel együtt azonban 300 milliót. A Fidesz 300 milliót fordított az őszi kampányra, az MDF-fel, illetve a KDNP-val közös jelöltjeit pedig több mint 100 millióért reklámozta.

A függetlenek 240 millió forintos médiabüdzsével rendelkeztek, az MDF önállóan 165 millió forintot költött listaáron - derül ki a felmérésből.

hirado

2006.11.03. 10:06

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek