
Nem lenne elég a BKV vezérigazgatójának menesztése, hanem a társaság teljes menedzsmentje cserére szorul a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint. Az egyesület emellett szükségesnek tartaná a BKV szervezeti és strukturális reformját is, illetve a pazarló gazdálkodás megszüntetését.
A VEKE szerint érthető, hogy Demszky Gábor bizalma megingott a BKV vezérigazgatójában, de a leváltása nem elegendő a működési zavarok megszüntetéséhez. A nagykörúti felsővezeték-botrány, a Combino-ügy, illetve a Műszaki Egyetem vizsgálati jelentése is alátámasztja, hogy az egész menedzsment cserére szorul és a szervezeti és strukturális reform sem halasztható tovább - tájékoztatta közleményében a Független Hírügynökséget Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője.
A VEKE szerint rendezni kell ezentúl a BKV, a főváros és a Közlekedési Szövetség közti feladatmegosztást, valamint meg kell teremteni a közlekedési társaság teljesen hiányzó szakmai kontrollját. Szerintük ugyanis a beszámoltatás hiánya vezetett az elmúlt évek botrányaihoz: a nagykörúti felújítás csődjéhez, a "rázó trolikhoz", az égő buszokhoz, vagy a 4-es metró körüli folyamatos zavarokhoz.
Az egyesület úgy látja, hogy egy sikeres reform eredményeként az üzemeltetési költségeket is drasztikusan csökkenteni lehetne. Ezt azonban nem a járatok ritkításával lehet elérni, hanem a pazarló gazdálkodás megszüntetésével. Az elért megtakarításból és uniós forrásokból pedig meg kezdeni az infrastruktúra, a járműpark és a forgalomirányítás terén az európai középmezőnyhöz képest is komoly lemaradás ledolgozását.
hirado
2006.10.29. 10:12