
Két hete nem rendel a Tesco a Coca-Colától, tíz hónapnyi tárgyalás után sem sikerült ugyanis megegyezni a termékek áráról, az áruházlánc szerint azért, mert az üdítőitalcég irreális árakat szab. Úgy tudni, az óriásnak korábban már az Auchnannal is voltak hasonló gondjai, de a helyzet nem fajult idáig.
Szakértők szerint ilyen helyzetben a forgalomkiesés leginkább a beszállítót viseli meg. Ezt megerősíti Hardy Mihály, a Tesco kommunikációs igazgatója is, aki azt mondja, amikor Csehországban és Szlovákiában hasonló okok miatt eltűnt egy időre a polcokról a multi, az üdítőitalforgalom még 15 százalékkal nőtt is a boltokban.
Az Élelmiszer-forgalmazók Országos Szövetségének elnöke szerint az ilyen fajta kilistázás mindennapos, csak ez az eset nagyobb nyilvánosságot kap. A kereskedelmi láncok mindent megtesznek, hogy olcsóbbak legyenek versenytársaiknál és ezt gyakran nem saját árrésük, hanem a beszállítók terhére igyekeznek elérni, sokszor sikerrel - teszi hozzá Piros László.
Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára ugyanakkor arra hívja fel a figyelmet, hogy ha a kilistázás gazdaságilag nem indokolt (nem fogy a termék), akkor ez a fajta nyomásgyakorlás szöges ellentétben áll a meghatározó kereskedelmi cégek által aláírt etikai kódex tartalmával.
hirado
2006.10.19. 09:29