Az adatok szerint az MSZP támogatottságának változása leginkább nem a Fidesz támogatottságával, hanem azok arányával van szinkronban, akik több keresztkérdés után sem tudják, vagy akarják megnevezni kedvenc pártjukat. A Marketing Centrum szerint van körülbelül 400 ezer olyan állampolgár, aki az MSZP-t preferálja, ha éppen jól megy a kormány szekere, ha viszont van valami gond, akkor elbizonytalanodik.
Legutóbb a december 5-i kettős népszavazás kampányidőszakában jelzett számottevőnek tekinthető elbizonytalanodást a nagyobbik kormánypárt táborában a Marketing Centrum, a mostani csökkenést pedig valószínűleg a február közepe óta folyamatosan zajló gazda-demonstrációknak tulajdoníthatják.
A legutóbbi felmérés óta a Fideszt kedvelők aránya 3 százalékkal bővült, az MSZP híveinek aránya pedig 6 százalékkal csökkent. Ez utóbbi változás jelentősebb, mint a becslések bizonytalansága. Január és február eleje között a politika iránt nagyon érdeklődők körében nyert a leginkább teret az MSZP a Fidesszel szemben, most viszont azok körében a legnagyobb a Fidesz előnye, akiket közepesen érdekel a politika.
A választási részvételi valószínűséggel súlyozott pártpreferenciákat nézve a Fidesz ismét nyerésre áll a "most vasárnapi" hipotetikus parlamenti választáson. A Marketing Centrum felmérése szerint - a részvételi hajlandósággal súlyozva - a Fidesznek 44, az MSZP-nek 32, az SZDSZ-nek 4, az MDF-nek pedig 2 százalékos a támogatottsága.
[LHP.HU]
2005.03.08. 22:58