HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Tovább növeli az államadósságot az autópályaépítés?

t: 313

Tovább növeli az államadósságot az autópályaépítés?

Februárban döntött a kormány arról, hogy megváltozik az autópályaépítés finanszírozása. A Nemzeti Autópálya Rt. helyett az Állami Autópályakezelő építi és fizeti majd a sztrádákat. Azonban az elmúlt egy hónapban még semmi nem történt, a szerződések még most is az N.A. Rt-nél vannak, és amíg az Állami Autópályakezelő nem veszi át a feladatot, addig a finanszírozás is náluk van. Így az átmeneti időszakra még az Nemzeti Autópálya Rt. vesz fel több, mint 150 milliárd forintnyi hitelt.

A 158 milliárd forintos Magyar Fejlesztési Banktól felvett hitelt igen, a már korábban tervbe vett 125 milliárdos kereskedelmi banki kölcsönt viszont nem szavazta meg a Nemzeti Autópálya Rt. igazgatósága.

"A hitelfevételhez a kereskedelmi bankok esetleg kérhetnek állami garanciát. Na most állami garancia nélkül a hitelfelvétel bonyolultabb is és talán drágább is. Az állami garancia azonban azt is jelenti, hogy a magyar államnak, a Pénzügyminisztériumnak el kell köteleznie magát, és ezt a vállalást be kell írni a költségvetésnek a vonal alatti tételei közé. Ebben a pillanatban kiderül az, amit eddig is tudtunk, hogy az állami autópályaépítkezés végül is növeli az állam eladósodottságát" - vélekedett Bod Péter Ákos, közgazdász.

A közgazdász szerint hiába a bonyolult hitelfelvételi eljárás és a költségvetés kozmetikázása, a végén úgyis az állam állja majd a számlát, az adófizetők pénzéből.

[LHP.HU]

2005.03.04. 11:57

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek