Az Invitel Távközlési Szolgáltató Rt. ügyfélszerzése során a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 30 millió forint bírságot szabott ki a társaságra - közölte a hivatal pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint az Invitel 2005-ben ügynöki közreműködéssel végzett ügyfélszerzése során a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott a közvetítő-választás egyes lényeges tulajdonságairól, így a közvetítő-választás formáiról, a havidíj-fizetési kötelezettségről, valamint a fogyasztót megillető elállási jogról.
A GVH a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmasnak ítélte az Invitelnek azt a tájékoztatását, amiben a vállalkozás a havidíj összegét 0 forintban jelölte meg. Az Invitel ugyanis mellőzte annak figyelembevételét, hogy a fogyasztónak nemcsak magával az Invitellel, hanem az adott hozzáférési szolgáltatóval is jogviszonyban kell állnia. Így pedig a fogyasztónak eredeti szolgáltatója részére havi előfizetési díjat kell fizetnie, tehát a szolgáltatás nem ingyenes. Ezen túlmenően az Invitel a szerződés megkötésekor a fogyasztókat nem tájékoztatta írásban elállási jogukról, ami szintén alkalmas volt a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására.
hirado
2006.06.23. 11:37