A regionális repterek a régiófejlesztés eszközei, hatásuk akár 100-150 kilométeres körzetben is kedvező lehet - hangzott el a Népszabadság és a Turizmus Kft. konferenciáján.
A közlekedési tárca leendő államtitkára, Felsmann Balázs szerint a légibázisok építése nem állami feladat, a kormányzat legfeljebb az oda vezető infrastruktúra megteremtésében vállalhat szerepet. Jenei Zoltán, a Vidéki Repülőterek Szövetségének vezetője ezzel szemben úgy vélekedett, hogy át kell gondolni ezt a koncepciót, a repülőtér-építés ugyanis nem célja, hanem eszköze a régiófejlesztésnek.
A konferencián felszólaló vidéki repülőterek (Békéscsaba, Debrecen, Győr, Pécs, Szeged, Sármellék) képviselői megerősítették, a milliárdos beruházások előnyei közvetett módon érvényesülnek, például újabb befektető megjelenésével vagy a már meglévő vállalkozások erősödésével. Úgy tűnik, az állami szerepvállalással összefüggő érdek független az utasok számától: a Budapest Airport kijelölt vezérigazgatója, Stewart Wingate is arról beszélt, nagyobb kormányzati elkötelezettségre volna szükség annak érdekében, hogy minél több külföldi keresse fel Magyarországot.
Mint a Magyar Turizmus Zrt. vezetőjének, Galla Gábornak a szavaiból kiderült, eddig is jelentős összeget költöttek Magyarország népszerűsítésére: a Malévvel közösen 145 millió, a fapados társaságokkal további 58 millió, a repülőterekkel együtt pedig 45 millió forintot költöttek reklámra.
hirado
2006.06.22. 10:22