A kerékpársportban Velvárt Nándor 16 éven át nyert világ és országos bajnokságokat, még az Ébredő magyarok Egyesületének a nagydíját is…)
Velvárt Nándor az aranykoszorús kerékpárműszerész 1922-ben alapította cégét a Velvárt kerékpárszaküzletet. A cég által gyártott verseny és közhasznú biciklik az 1936-os Brüsszeli Világkiállításon díjat nyertek. A cég mindig híres volt arról, hogy igazodott az aktuális kor legújabb trendjeihez. Gyártott fullos pályakerékpárokat, és divatos városi suhanókat. Termékei iránt nemzetközileg is igen komoly érdeklődés mutatkozott.
Régi műhely - Velvárt kerékpárműszerész
VELVÁRT NÁNDOR - Budapest, VII.ker. Csengery u. 2. - Wesselényi u. 56. sarok (1922)
SZALAI ANTAL a Velvárt örököse (1992-ig) - BONTOVICS IMRE új tulajdonos (1992-től)
(1991 óta a Velvárt korrekt szakemberei tartják karban a Csepel Ladymet és sok-sok hűséges kerékpárt - szerk.)
Mai műhelyek - Velvárt kerékpárboltok
Budapest VII. ker. Wesselényi u. 58. (1992) - Almássy tér -
Térkép
Debrecen, Péterfia u. 29. (2007) -
Térkép
1992 óta társas vállalkozásként folytatva működésüket, a kor igényeinek megfelelően profilt váltottak, és színvonalasan elkezdtek foglalkozni az extrém sportok egyik vállfajával a BMX-el. Az akkor neves gyártóktól -GT, Peregrine, Hoffman, S&M, Dragonfly- hozták be árukínálatuk jelentős részét.
A kerékpár és alkatrész választékukat kiegészítették a BMX stílusnak megfelelő ruházati termékekkel, kiegészítő és védő felszerelésekkel.
A
kerékpár a jövő közlekedési eszköze
A kerékpározás 12 pontja:
1.A kerékpár nem szennyezi a környezetet, hiszen a legtisztább energiával üzemel: izomenergiával. Ezért kellene előnyt adni neki azokkal a közlekedési eszközökkel szemben, amelyek szennyezik a környezetet, az emberek egészségét rombolják, és visszataszítóvá teszik a városi létet
2.A kerékpár gyors eljutást biztosít városi környezetben, 2-4 km-es hatótávolságon belül gyorsabb mint a személyautó, vagy akár a busz, villamos
3.A kerékpározás nagyfokú szabadságérzetet nyújt, szemben a zsúfolt tömegközlekedési eszközökkel, amelyeken az emberek "egymás szájában vannak" az utazás ideje alatt
4.A kerékpáros ezért nem függ utastársaitól. Mivel egyedüli utasa kerékpárjának, akkor indul el útjára, amikor ő indulni akar. Ezért a kerékpáros jobban tud gazdálkodni idejével is
5.A kerékpározással elkerülhetőek a járványos fertőzések, amelyek zsúfolt tömegközlekedési eszközökön fenyegetik az utast
6.A kerékpár bármilyen forgalmi helyzetben rugalmas - a forgalmi dugók, fizikai akadályok kikerülhetők a kis helyigényű kerékpárral - míg az autók, buszok a forgalmi akadályokra érzékenyek, jelentősen késhetnek
7.Kerékpárral közlekedve elkerülhetők a jelzőlámpák és más olyan közlekedési tényezők, amelyek késleltetik az azonnali és gyors továbbhaladást
8.Ezek eredményei, hogy egy adott kerékpárral történő városi utazás menetideje igen nagy pontossággal kiszámítható, ezért a legmegbízhatóbb, legpontosabb városi közlekedési forma
9.Kerékpárral közlekedve idő takarítható meg
10.A kerékpárost nem érik a forgalmi dugók okozta stresszhelyzetek, a kényszerű veszteglés tehetetlen dühe
11.A kerékpár nagyszerű találmány, mert kerékpározni a leghatékonyabb nem-motorizált mozgásforma, ezért kerékpározik sok idős ember is, akik számára már a buszmegállóig való gyaloglás is óriási tehertétel lenne
12.A kerékpár 'háztól házig' visz, ezért a legkényelmesebb közlekedési forma városban
(Székely László)
Bartha Kata
Kerékpározás