HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > UTAZÁS > Kerékpározás > Kerékpározás pozitív hatása a szervezetre

t: 2801

Kerékpározás pozitív hatása a szervezetre

A kerékpározás számos pozitív egészségügyi hatást gyakorol a szervezetre. Az aerob, ciklikus mozgásformák közé tartozik, a kerékpározás során ugyanaz a mozdulatsor egymás után gyorsan ismétlődik, és a mozgás dinamikus, vagyis oxigén jelenlétében megy végbe. Kiválóan edzi a szív- és vérkeringési rendszert, a szervezet sejtjeihez azonos idő alatt nagyobb mennyiségű oxigén jut el, mint nyugalomban.

A test összes izmát megmozgatja, csökkenti az elhízást és rendszeres gyakorlással nagyszerűen megelőzi azt. Mivel a környezetre való nagyfokú odafigyelést igényel, kiváló gondolatelterelő módszer lehet, ami a stressz csökkentésének összes pozitív hatását magában foglalja. Hatásai miatt nem csak az egészségmegőrzésben, hanem bizonyos betegségek kezelésében is kulcsszerepet tölt be.

Javítja az állóképességet, segít a zsírégetésben. Javítja a szív-érrendszer állóképességét, gazdaságossá teszi a szív munkáját, fokozza a szervek vérellátását, ezáltal oxigenizációját, segíti a légzőrendszer munkáját és az anyagcsere paramétereket.

A szabadidősport kényelmes túratempója 18-20km/h sebességtartományban van. Ha huzamos, akár három óránál is többet tekerünk, akkor biztosítani kell a kerekezés alatti folyadékpótlást. Éhségérzet jelentkezhet, amely a szénhidrátok minél hamarabb történő pótlására késztet.

A sportorvos ajánlása

Bartha Kata
Kerékpározás


2012.02.12

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok