Februárban körülbelül húszezerrel nőtt az aktív mobilnetezők száma, és a T-Mobile ügyfeleinek száma átlépte a félmilliót. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság gyorsjelentései közül a mobilinternetesben vannak a legizgalmasabb adatok, mert ez a piac elég dinamikusan növekszik, és teljesen más erőviszonyok alakultak ki, mint a mobilos hanghívások piacán.
Ha azt feltételezzük, hogy a mobilinternet-szolgáltatásban csalódó ügyfelek egy idő után a fiók mélyén temetik el a SIM-kártyájukat, akkor a Vodafone van a legjobb helyzetben. Ennél a szolgáltatónál 283 ezer aktív ügyfélre csupán 57 ezer passzív ügyfél jut - az utóbbiak közt azok vannak, akik nem forgalmaztak adatot a kártyájukon az elmúlt 3 hónapban. Ugyanennyi passzív előfizetés volt a szolgáltatónál 2009 augusztusában, amikor még csak 141 ezer aktív ügyfele volt, vagyis jelentősen javítani tudott az arányon.
Sokkal rosszabbul áll a Telenor, ahol szinte minden harmadik mobilinternet előfizetés passzív. 2011 februárjában 243 ezer aktív előfizetőre 112 ezer passzív kártya jutott. Mivel a legtöbb mobilnetes díjcsomagot előre kell fizetni, a Telenor így is megkapja a pénzét, de nem lenne meglepő, ha itt komolyabb lemorzsolódás lenne.
Nem szerencsés, hogy a Telenornál most van folyamatban a mobilnetes hálózat teljes cseréje. Bár a ZTE modern eszközeivel gyorsabb lesz a letöltés és javulhat a felhasználói élmény, a hálózatépítő szakiknak nagyon oda kell figyelniük, hogy ne legyenek komolyabb leállások. Akadozó mobilnettel - amire volt is példa mostanában - ügyfeleket veszíthetnek el.
Nem panaszkodhat viszont a T-Mobile, hiszen ő a piacvezető, de nála nem olyan jó az aktív és a passzív ügyfelek aránya, mint a Vodafone-nál, mert 509 ezer aktív kártyára 144 ezer passzív jut. Az viszont komoly teljesítmény, hogy februárban a T-Mobile 12 ezerrel növelte az aktív ügyfeleinek számát, miközben a Vodafone és a Telenor csak 3-3 ezret növekedett.
index