Kevés konkrétum hangzott el azzal kapcsolatban, hogy mi áll a névváltoztatás mögött, de van néhány ismert cégnév, amiből lehet következtetéseket levonni. Említi például a Telenor Connexion márkanevet, illetve a Multi Alarmot, amely egy magyar vagyonvédelmi cég, riasztókat üzemeletet.
A névváltoztatásnak több oka van. Nem arról van szó, hogy megjavítunk valamit, ami elromlott, hanem egy jól működő dolgot akarunk még jobbá tenni. A Telenor névvel könnyebben és hatékonyabban tudunk csatlakozni a Telenor-csoport kezdeményezéseihez. A Telenor Connexion például a globális megoldásunk a gépek közti kommunikációra [M2M, ide tartozik a mérőóra-leolvasás is]. Ezt vezetjük be a különböző országokban.
Egyszerűbb átültetni a meglévő globális szolgáltatásokat, ha nem Pannon, hanem Telenor a cég neve?
Ez a névválasztás átláthatóvá teszi az ajánlatokat, és egyben jelzi azt is, hogy hosszú ideig e szolgáltatások mögött fogunk állni. A vállalatok olyan telekommunikációs partnert keresnek, akivel évekig együttműködhetnek, és a Telenor márkanév nagyobb bizalmat kelt. Ugyanakkor helyi cégekkel akarjuk bevezetni az új szolgáltatásokat, azaz globálisan gondolkozunk, de helyben cselekszünk.
Pontosan mikortól felejthetjük el a Pannon nevet? Talán még nincs is meg a dátum?
Nagyon pontosan tudjuk, hogy mikortól nem lesz többé Pannon, de ezzel kapcsolatban még nagyon sok a tennivaló, és lesz pár meglepetésünk is, amelyekről egyelőre nem szeretnék beszélni. Csak annyit mondhatok, hogy az első félévben megtörténik a váltás.
A Pannontól a hetekben kirúgtak kétszáz dolgozót. Nem fog így üresen kongani az új székház? Az új befeketetések miatt van szükség a helyre?
Egyrészt egy székház tervezésekor nehéz előre kitalálni, hogy pontosan mennyi helyre lesz szükség a későbbiekben. Tény, hogy elkezdtük csökkenteni a létszámot, és nagyon sok megtakarítás jön abból, hogy a menedzsment hierarchiájából sok szintet kivettünk, és emiatt hatékonyabban dolgozunk. A felszabadult helyre szükség lehet az új partnerek miatt, akikkel szorosan együttműködünk, és elképzelhető, hogy más platformokba és szolgáltatásokba is befektetünk a jövőben, és kell majd hely a bővüléshez.
Úgy tudom a Djuice is kiköltözik a székházból, azaz még több szabad hely lesz.
A Djuice márkával sokkal célzottabban koncentrálunk a fiatal korosztályra, és teljesen elkülönítjük a Pannontól, illetve a Telenortól. Már most is teljesen más a Djuice imidzse, más a logója, és a jövőben Djuice-márkaboltok is lesznek. Tehát aki betéved egy Telenor-boltba, nem is találkozik majd a Djuice márkával.
A Pannon nagyobb hangsúlyt fektetne a szélessávra, az adatszolgáltatásra, és ezzel kapcsolatban a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak is sok a tennivalója. Csakhogy választások lesznek, és több döntést már a következő kormánynak kell meghoznia.
Meg tudjuk mutatni mind a jelenlegi, mind a jövőbeni kormánynak, hogy miként látjuk a dolgokat. Ezért beszélünk [1] inkább a 2010 és 2020 közötti időszakban várható változásokról, és nem csupán a 2010-es évről, a választások évéről. Nagyon optimista vagyok a jelenlegi és a lehetséges jövőbeni kormánytagokkal, illetve az NHH-val folytatott beszélgetések alapján. Mindenki elismeri, hogy változásokra van szükség. Megvan a szakértelem, a változásra való igény, ami nekünk mint külföldi befektetőknek elég ahhoz, hogy továbbra is bízzunk a magyar piacban.
Hogyan tevezik növelni a szélessáv vidéki lefedettségét? Ezt a folyamatot fel lehet gyorsítani?
A gyorsaság a kulcsfontosságú. Fokozni kell a 3G/hspa kiépítését a következő években, de ez most drága a frekvenciadíjak miatt. Ha a hatóság megváltoztatja a díjazást, és bevezethetjük a 3G/hspa szolgáltatást a 900 MHz-en, akkor olcsóbban terjeszkedhetünk, és jobb lesz a felhasználói élmény. Ez óriási mértékben megnövelné a szélessáv elérhetőségét a vidéki területeken. A távolabbi jövőben pedig a 4G mindenkinek elérhetővé teszi a szélessávú internetet.
Pénzügyi körökből nemrég hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Pannon eladásának előkészítése folyik. Ezek szerint szó sincs ilyesmiről?
Nem. Akkor nem tennénk ilyen befektetéseket, mi hosszú távú jelenlétben gondolkozunk. Természetesen nem lehet tudni, hogy mit hoz a jövő, de jelenleg nincsenek ilyen terveink.
index