A diszkont légitársaság öt éve azzal a céllal jött létre, hogy a repülés új, olcsóbb alternatíváját kínálja fel az EU-hoz frissen csatlakozott 10 tagország 70 millió lakójának, a légiközlekedés liberalizálását követően.
Ma a Wizz Air 10 bázis repülőtérről 23 repülőgépet üzemeltet. Több, mint 130 útvonalán közel 6 millió utast szállított 2008-ban. Júniusban nyílik a légitársaság legújabb, 11. bázisa Prágában, a flotta pedig további 4 új Airbus A320-as repülőgéppel bővül az idén.
A hatékony üzemeltetésnek, és az alacsony áraknak köszönhetően a légitársaság növekedése a pénzügyi válság és a légiközlekedési általános visszaesés ellenére is töretlen: 2009-ben várhatóan 30 százalékkal több utas veszi igénybe a Wizz Air járatait, mint az előző évben. Ezzel az idén a diszkont légitársaság várhatóan Közép-Kelet Európa legnagyobb légi utasszállítójává válik, megelőzve valamennyi hagyományos légitársaságot is a térségben- áll a társaság közleményében.
„Sikerünk az „ultra low cost” üzleti modellben rejlik, amely egyszerre jelenti a kiemelkedő hatékonyságot és a legmagasabb minőségi sztenderdeket. Ennek a modellnek köszönhetjük, hogy évről évre több utas választ minket, függetlenül attól, hogy jó időket élünk vagy éppen egy gazdasági válság közepén vagyunk-e.” - mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. A Wizz Air az idén várhatóan több mint egymillió utast szállít Ferihegyről, mintegy 30 százalékkal többet, mint a múlt évben. A jelentős bővítést a harmadik repülőgép beállítása teszi lehetővé, amely áprilisában érkezett Budapestre.
Az idén nyáron járatokat indítottak Madridba, Nápolyba és újraindították a nyári „slágerjárataikat” is: Ferihegyről Várnába, Burgaszba, Korfura, Krétára, Rodoszra és Palma de Mallorcára is közlekednek a repülőgépei.
nagyutazas.hu