Gyorsasági motoros világbajnokság
4. futam Shanghai, Kína
2006. május 12-14.
Javított a magyar-olasz páros
Ugyan az elõrejelzések esõt jósoltak, szerencsére ma nem kellett a versenyzõknek vizes pályán motorozniuk. A délelõtti nyolcad-literes szabadedzésen ugyan szemerkélt némi csapadék, de ez egyáltalán nem zavarta a pilótákat. Tóth Iminek a száraz pályán elért eredménye nagyon biztató volt. Az elsõ két mért szakaszán a pályának folyamatosan olyan részidõket futott, melyek az elsõ tízbe voltak jók. Az utolsó két szakaszon, ahhoz, hogy tartani tudja a tempót, finomítani kellett a rugózáson és egy kicsit változtatni kellet az áttételen, mert a hatodik rövidnek bizonyult. Roberto Locatelli is sokkal boldogabban nyilatkozott, hiszen De Angelis mögött a második helyen zárt. A 125 idõmérõjére még a nap is kisütött. Imi ismét nagyon erõsen kezdett, de a gépet változatlanul nem tudta íven tartani. A részidõket tekintve ismét nagyon jó volt. A pálya második mért szakaszán 6. idõt ment, de ami elõnyt itt begyûjtött, elfogyott a végére és a 27. rajthelyre volt csak jó. Locatelli fantasztikusan kezdett. Mivel az idõmérõ kezdetére már nagyon lógott az esõ lába, szinte egyszerre hagyta el minden versenyzõ a boxutcát. Mire Loca futott egy második idõt, elkezdett esni az esõ. A következõ 15 percben nem sok minden változott, majd mivel az esõ elállt, mindenki kezdett gyorsulni. Locatelli épp a pole pozícióért küzdött, amikor az egyik gyors jobb kanyarban hatalmasat bukott. Szerencsére nem sérült meg, de az edzésbõl hátralévõ húsz percben már nem tért vissza a pályára.
Tóth Imi #45: 125kcm
„A kvalifikáció alatt többször is módosítottunk a futómû beállításon, ami valamelyest javult. Elég sok idõt veszítettem a célegyenesben. Ugyan az áttétel jó volt, de szélárnyék nélkül négy tizeddel lassabb voltam. A fõ gond az volt, hogy eltaktikáztuk a gumicserét. 18-20 perc volt még hátra, amikor gumit cseréltünk, pedig elég lett volna, ha tíz perccel késõbb tesszük ezt meg. Ha lett volna még egy körre idõm a végén, akkor minimum még egy másodpercet faraghattam volna az idõmbõl és bõven az elsõ húszba lettem volna.”
Roberto Locatelli#15: 250kcm
„A délelõtti száraz menés után már tudtam, hogy feküdni fog nekünk ez a pálya. A második leggyorsabb voltam és tudtam, hogy van még mit kihozni a gépbõl. A kvalifikáció menetét tudatosan építettük fel. Az elején menni egy gyors kört, ha esetleg leszakadna az ég, legyen egy jó idõm. Ez be is jött. Második voltam sokáig. Közben kezdett felszáradni a pálya és lehetett tovább próbálgatni a száraz beállításokat. Futómûvet igazítottunk és úgy döntöttem, hogy kipróbálok egy új keverékû versenygumit erre az aszfaltra. Az elsõ szakaszon pole-t érõ idõt mentem, majd becsuklott a motor eleje és buktam. A legjobban az bosszant, hogy nem fejeztük be a munkánkat és összetörtem a motoromat. Ennek ellenére, holnap az elsõ ötbe várom magam.”
125 kcm kvalifikáció:
1. Mika Kallio FIN KTM
2. Lukas Pesek CHZ Derbi
3. Julian Simon SPA KTM
27. Tóth Imre HUN Aprilia Team Toth
250kcm kvalifikáció:
1. Hector Barbera SPA Aprilia
2. Jorge Lorenzo SPA Aprilia
3. Shuhei Aoyama JPN Honda
11. Roberto Locatelli ITA Aprilia Team Toth
Forrás: Team Toth / Budur Gabriella sajtófõnök
2006.05.13. 18:49