A gyorsasági motoros világbajnokság résztvevõi Isztambul után, ismét egy Hermann Tilke által tervezett pályára látogatnak el. A Shanghaiban rendezett nagydíj, az idei szezon negyedik versenye. Az 5431 méter hosszú pálya leghosszabb egyenese eléri az 1200 métert, így itt a versenyzõk kihozhatják a gépekbõl a maximumot. A negyedliteresek tavaly 270km/órával robogtak a célegyenesben. A pálya egyik legfontosabb jellemzõje a „stop and go”, hiszen rendkívül nagy sebességrõl kell nagyon agresszív fékezéssel lelassítaniuk. A versenyzõk elmondása szerint hiányzik a vonalvezetésbõl a dinamika, a lendületesség. A Toth csapatnak szerencséje volt a szállásfoglalással, hiszen alig 15 percre laknak a pályától, ahova helyijáratos busszal közlekednek, mivel Shanghaiban nem lehet autót bérelni, vagy ha mégis, csak maximum 9 órás idõtartamra, sofõrrel. Az extra órák ezen felül horribilis összegekbe kerülnek. Akárcsak a szállodai szobák, melyek egy éjszakára 200 euróba kerülnek. A pálya felszereltsége kifogástalan és szupermodern. A depó és az épületek kialakítása praktikus, mivel nincsenek nagy távolságok és persze Kínához méltóan pazar, mint például a mesterségesen kialakított tavon, oszlopokon álló irodaépületek, melyek bérleti díja annyira borsos, mint amennyire pazar, ugyanis 2000 dollárba kerül a bérlésük a verseny hétvégéjére.
Ezen a pályán egyébként idén másodjára kerül megrendezésre a MotoGP. A versenyzõk többsége, akárcsak Roberto Locatelli és Tóth Imi, remélik, hogy idén elkerüli a pályát az esõ és nem kell bokáig érõ vízben motorozniuk, mint tavaly.
Roberto Locatelli #15:
„Tavaly voltunk itt elõször és nem végeztem valami jó helyen. Persze ez nem jelent semmit, hiszen Katarban sem értem el 2005-ben jó eredményt, idén mégis a dobogóra állhattam. Minden attól függ, hogy milyen idõ lesz. Ha az edzés napokon végig esik és vasárnapra kisüt a nap, akkor fújhatjuk az elõzõ napok munkáját. Már most nekiálltunk a telemetriát és a tavalyi adatokat elemezni, ami remélhetõleg sokat fog segíteni a beállításokban.”
Tóth Imi #45:
„Én csak azt kívánom, hogy ne essen, mert ami tavaly itt volt, az nem motorversenyzõnek való. Ma kora reggel kimentem a pályára és megbeszélést tartottunk a szerelõimmel. Mi is elemeztük a meglévõ adatokat. Azokra, akik nézõként kilátogatnak ide, nagy hatással lesz a pálya. Szerintem az összes közül, talán ez a legszebb, bár jobban tetszene, ha nem kellene itt is szenvedni az idõeltolódástól. Ez mindig nagyon nehéz és persze megint nem volt sima utunk, hiszen már Budapesten nem akartak felengedni a gépre, mert túl volt foglalva. Miután sikerült, irány Párizs, majd onnan 11 óra repülés. Persze Shanghai aztán mindent feledtet. Lenyûgözõ ez a hely.”
A világbajnokság állása a 250-es géposztályban:
1. Andrea Dovizioso ITA 52pont
2. Jorge Lorenzo SPA 50pont
3. Hiroshi Aoyama JPN 46pont
4. Hector Barbera SPA 44pont
5. Roberto Locatelli ITA 38pont Team TOTH
2005-ös eredmények:
125kcm:
Tóth Imi Aprilia
25. rajthely
30. hely a versenyen
250kcm
Roberto Locatelli Aprilia
12. rajthely
16. hely a versenyen
Idõeltolódás: magyar idõ plusz hat óra.
Várható idõjárás: borús, esõs idõ várható. Az idõjósok vasárnapra ígérnek naposabb, esõmentes délutánt.
Forrás: Team Toth / Budur Gabriella sajtófõnök
2006.05.10. 15:24