HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > KÜLFÖLD > Cáfol a túlélő - nem voltak ittasak a szlovák repülőgép pilótái

t: 310

Cáfol a túlélő - nem voltak ittasak a szlovák repülőgép pilótái

Cáfolja a Magyarországos lezuhant szlovák katonai repülőgép egyetlen túlélője azokat az "ostoba híreszteléseket", amelyek szerint a gép személyzete alkoholt fogyasztott volna.

A negyvenkét emberéletet követelő szerencsétlenség egyetlen túlélője, a SME című szlovák napilap pénteki számában megszólaló Martin Farkas annak kapcsán nyilatkozott, hogy Pozsonyban közzétették: a vizsgálat eddigi megállapításai szerint valószínűleg a pilóták mulasztása miatt következhetett be a beleset.

Az AN 24-es típusú szlovák katonai szállító repülőgép január 19-én este csapódott a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Hejce község határában álló Borsó-hegynek. A szlovák repülés történetének eddigi legnagyobb légi szerencsétlensége negyvenkét emberéletet követelt.

A 27 éves főhadnagy azt mondta: laikusként nem hajlik arra, hogy a baleset lehetséges okainak bármelyikével is azonosuljon, de abban bizonyos, hogy a gépet tapasztalt - a baleset előzményeinek perceiben semmilyen nyugtalanságot, idegességet nem mutató - pilóták vezették, akik ellentétben a "jól értesültek" híreszteléseivel, nem fogyasztottak alkoholt, még csak a "szalonspicc" jeleit sem észlelte a viselkedésükön.

Az sem igaz, hogy a kassai repülőtérre tartó gép kitérőt tett, vagy akart volna tenni, hogy tiszteletkört írjon le a koszovói békemisszióból hazatérő szlovák katonák tőketerebesi (Trebisov) kaszárnyája fölött. "Mindenki sietett haza a családjához, és ha ilyen tiszteletkört engedélyezték volna is, senki sem egyezett volna bele, hogy ilyesmivel vesztegessük az időt" - mondta a túlélő, aki időközben szinte teljesen felépült. Igaz, a jobb kezét és a gerincét még fájlalja, de már dolgozik, visszatért Lévára, az alakulata bázisára.

A lap kommentárban is taglalja a baleset okairól szóló előzetes jelentést, amelyet a védelmi miniszter szerdán ismertetett a szlovák kormánnyal. A cikkíró szerint az okok feltárásában már aligha várható érdemi fordulat, jóllehet jelentésében a miniszter nem győzte hangsúlyozni, hogy az - egyelőre emberi mulasztás következményeként elkönyvelt - szerencsétlenség okairól a vizsgálat későbbi szakaszában még apró, mégis fordulatot jelentő részletek kerülhetnek napvilágra.

Most sem és várhatóan a jövőben sem tud majd senki magyarázatot adni arra, vajon miért ereszkedett a megengedettnél mélyebbre a repülőgép azután, amikor a repülőtér már engedélyezte, hogy ne a magasságmérő radarberendezés segédletével, hanem a leszállópálya "vizuális megközelítésével" landolhasson a kassai repülőtéren. Egy szakértőt idézve a lap azt írta: "Egyelőre semmilyen magyarázatunk nincs arra, vajon süllyedésének irányában a gép miért váltott hirtelen olyan meredekre", hogy nekirepült a hegynek."

hirado

2006.03.03. 13:36

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek