Érdekesen alakult az időmérő második fázisának utolsó köre. Michelisz Norbi bejutott és ezzel tökéletesen elégedettek lettünk volna. Mivel borult a papírforma, nem tudni, hogy az eredetileg az első versenyre kivívott kilencedik, illetve a második futamra szerzett második rajtpozíció helyett hová sorolják majd Norbit
A Salzburgring sajátossága, hogy szélárnyék nélkül ezen a gyors pályán lehetetlen időt javítani, így iszonyatos sakkjátszma lényegében minden kör: ki-ki mögé tud beállni, mennyit tud ott menni illetve ki lesz az, aki elöl megy, felvállalva ezzel a rosszabb időt és azt, hogy másoknak tesz jót.
Na ilyen nem akadt a kvalifikáció második körében és Yvan Müller tudta jól, hogy ha ő nem kezd el húzni az elején, akkor a kutya nem rohan majd előre, hiszen javítani úgy nem tud, ellenben húzná maga után a háromszoros bajnokot.
A tömegpszichózis működött: már a kör felénél látszott, hogy az utolsó autók nem fognak átérni a cél-rajtvonalon, ha valaki gyorsan nem indul meg, akkor kész, vége.
És nem indult meg senki, illetve mikorra észbe kaptak, addigra már csak Tom Coronel tudott úgy-ahogy átjutni a célvonalon, de már ő is idő után volt, a nagy sietségben még ki is csúszott.
Így a gyök kettővel haladó mezőnyben semmi változás nem történt, mindenki maradt a helyén, habár volt nagy szentségelés és köpködés a FIA-bírák felé, akik képtelenek voltak előrelátni ezt a nyilvánvaló helyzetet és egy minimálidőt megszabni.
Müller rafkós volt és jól csinálta, az első helyről ő, a másodikról Tarquini rajtol. Norbi a kilencedik, ami a második futamon az első sort biztosítja neki.
A mondás az, hogy ha Norbi az első futamon a kilencedikről feljön a hatodikra, a másodikon pedig mondjuk visszaesik a hatodikra, akkor nagyon-nagyon értékes pontokat szerzünk. A Chevyket nehéz itt megfogni, szinte lehetetlen, egyedüli remény, hogy a tizedik körre teljesen elfogyó abroncsok miatt megritkul a mezőny. És hogy a tévéképernyőn mennyire nem jön át a tempó, azt megnézhetik azon a videón, amit hamarosan feltöltünk Facebook-oldalunkra. A Salzburgring gyilkos.
Holnap jövünk!
Update: Jelenleg (18:31 perc) a versenyigazgatóság és az FIA 12 versenyzőt helyezett vizsgálat alá, az időmérő végeredménye még nem végleges.
Update 2: Mint kiderült, Michelisz Norbi és tizenegy társa most (19:13) is egyezkedik az FIA-val, és a szövetség döntése határozza majd meg a hivatalos holnapi rajtsorrendet. Később még jelentkezünk, ne menjenek messzire!
Update 3: Meg nem erősített információk szerint, Tarquini huszonnégy hellyel került hátrébb és 6 ezer eurós büntetés kapott. Közben Michelisz Norbi - teljesen vétlenül - tizenkét helyes és 3 ezer eurós büntetést kapott, ezzel a versenybírák elérték, hogy holnap igazán izgalmas lesz a futam. A gyors versenyzők a lassúak nyakára esnek majd. Hogy ez biztonsági szempontból mennyire lesz jó, azt most hagyjuk. Nehéz most ennél okosabbnak lenni.
Update 4: A Honda fellebbezést nyújtott be, végleges döntés hajnali három órakor várható. Addig nem tudni, hányadik helyről indulhat Norbi a holnapi versenyen.
Update 5: A FIAWTCC.com hivatalos közleménye szerint tizenkét pilótát büntettek változó mértékben. Michelisz Norbi az első futamra kapott tizenkét helyet, Müller-Tarquini mindkettőre. Ha az első futamon nem törik össze Norbi autóját, a másodikon meg lehet a dobogó, mert a Chevyk hátra szorultak.
Update 6: Na, akkor immáron a végleges: Fourteen of them were investigated and twelve deemed guilty for “Unsporting behaviour on the track which damages the image of motorsport in general and in particular the FIA WTCC” either in Q1 or Q2 or in both. The relevant offences relate to breaches of Appendix L, Chapter 4, Article 2e and Article 151 of the International Sporting Code.
The Stewards imposed the following grid penalties: Tarquini (6th) twelve positions for both tomorrow’s races; Oriola (8th) eight positions for both races; Coronel (12th) ten for the first race and five for the second; Muller (1st), Chilton (2nd), Monteiro (7th) and Michelisz (9th) twelve positions for Race 1; Huff (3rd) ten positions for Race 1; MacDowall (4th) eight positions for Race 1; D’Aste (11th), Valente (18th) and O’Young (19th) all five positions for Race 1.
These competitors also received fines ranging from €1,000 to €6,000.
This places Michel Nykjær – the only Q2 qualifier not under investigation – on pole position for the
first race.
Sportszerűtlen magatartásért: Tarquini 12 helyes büntetés mindkét futamra. Oriola nyolc hely mindkét futamra, Coronelnek tíz az elsőre, öt a másodikra. Müller, Chilton, Monteiro és Michelisz 12 hely mínusz az elsőn, Huff tíz mínusz az elsőre, MacDowall nyolc hely az elsőre, D'Aste, Valente és O'Young öt hely mínusz az első futamra. Ezertől hatezer euróig terjedő büntetést kaptak, egyedül Nykjaer nem kapott büntetést, ő az élről rajtol a holnapi első futamon.
Szép volt, most végre mindenki lefekhet és megtaníttatták velük a leckét, valahogy Szántó Öcsi bácsi szavai jutnak eszembe ilyenkor, melyeket értő módon adott át Bedáknak élő közvetítésben: Ütni kell, különben megb.szhatjuk mindenki k.rva anyját! Itt pedig menni kell, különben bünti, ez autóverseny, nem teadélután.
index
2013.05.19. 12:41