A reklámban egy mankókkal és bekötött fejjel látható fehérbőrű, szőke nőnek rendőrségi szembesítésen kellene kiválasztania támadóját hat lehetséges tettes közül, akikből öt fekete bőrű férfi, egy pedig kecske. Utóbbi a támadás elkövetője, ám a szembesítésen megfenyegeti a nőt, aki erre nem meri kiválasztani és elmenekül.
A reklám előzményeként a kecske egy vendéglőben a reklámozott üdítőből ivott, amelyet a szőke nő szolgált fel neki pincérként. A kecske a koffeintartalmú italtól vadult meg annyira, hogy nekiugrott a pincérnőnek.
A reklámot a világhálóra szánta a Pepsi Cola cég, ám hamarosan jó néhány bírálatot kapott, amelyek szerint a feketék bűnözésének általánosítását erősíti, továbbá jelentéktelennek tünteti fel a nőkkel szembeni erőszakot.
A cég helyt adott a kritikáknak, bocsánatot kért és teljes felelősséget vállalt a reklámért, amelyet visszavont. A film rendezője, Tyler the Creator szintén eltávolította saját netes honlapjairól a videót, és ugyancsak bocsánatot kért, ha netán bárkit megsértett volna. Cége, az Odd Future nyilatkozatban tudatta, hogy a reklámban szereplő valamennyi színesbőrű férfi az alkotógárdából való vagy Tyler barátja.
"Az egész reklám pusztán egy kis abszurd történet, sohasem hittük volna, hogy komolyan veszik" - áll az Odd Future közleményében.
hirado
2013.05.03. 11:38