Az év első futamán magabiztosan győzött Kimi Raikkönen a Lotusszal: míg a többiek háromszor, ő csak kétszer állt ki kerékcserére, így könnyedén utasította maga mögé Fernando Alonsót és Sebastian Vettelt.
A finn versenye nem ígérkezett könnyűnek, mert az eső miatt a versenynapra, vasárnapra halasztott időmérőn csak a hetedik helyet szerezte meg. Jól rajtolt viszont, és az ellenfelek korai kerékcseréi miatt - a szuperlágy gumi mindannyiuknál hamar elkopott -, már a nagydíj negyedénél élre állt, illetve ott is maradt szinte végig.
Vettel, Alonso, Hamilton, Massa és a remek Adrian Sutil is vezetett a végig mozgalmas futamon, amit eső nem, csak kisebb szemerkélés zavart meg.
A sok gumicsere és az előzések miatt igen változatos verseny Mark Webbernek és a McLareneknek kevésbé sikerült jól, az ausztrál csak hatodik, az angol kilencedik lett, csapattársa, Sergio Perez pedig a tízbe sem került.
"Nem is volt túl nehéz" - nyilatkozta a 20-adszor nyerő Raikkönen a dobogón. A 2007-es bajnok öt év óta először vezeti a világbajnokságot, és hat éve először nyerte meg a szezon első GP-jét: legutóbb 2007-ben sikerült neki, ugyanitt, Melbourne-ben a Ferrarival, és azév végén világbajnok is lett.
Tavaly, két év kihagyás utáni visszatérésének évében 18 futamra volt szüksége, hogy újra győzzön, idén ez már első próbálkozásra sikerült neki. A Lotus a teszteken látott törékenysége után nem csak megbízhatóan, de nagyon gyorsan is ment, erejét mutatja, hogy Raikkönen az utolsó előtti körben futotta vele a GP leggyorsabb körét.
Beigazolódott Raikkönen jóslata is, miszerint 10 ezer kilométer teszteléssel is ki lehet esni az első futamon, és jóval kevesebb gyakorlással is lehet nyerni: Raikkönen tesztelt majdnem a legkevesebbet a télen, a Lotus tesztkilométerekben az utolsó előtti helyen végzett, mégsem tudták megverni élesben.
Kulcsfontosságú volt gumihasználata, hogy kímélte az abroncsokat, bár ebben Raikkönen vezetési stílusának is nagy szerepe van.
A Ferrari a versenyen mutatta meg, jócskán előrelépett tavalyhoz képest, a Red Bull fölénye viszont a futamra elveszett, hosszabb távon Vettel sem tudta az időmérőn mutatott szenzációsan gyors köröket autózni. Egyelőre úgy tűnik, egy körön még mindig a Red Bull a nyerő, versenytávon viszont a Lotus és a Ferrari valamivel kiegyensúlyozottabb, és jobb. Erről persze biztosat csak pár nagydíj múlva lehet mondani, és az erőviszonyok hétvégéről hétvégére változhatnak.
A Maláj Nagydíj alig egy hét múlva jön, a csapatoknak és a pilótáknak szinte nyomban el kell indulniuk, hogy rendben odaérjenek az évad második versenyére.
Ausztrál Nagydíj - Futam
H Pilóta Csapat Kör Idő R Pontok
1 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 58 Winner 7 25
2 Fernando Alonso Ferrari 58 +12.4 mp 5 18
3 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 58 +22.3 mp 1 15
4 Felipe Massa Ferrari 58 +33.5 mp 4 12
5 Lewis Hamilton Mercedes 58 +45.5 mp 3 10
6 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 58 +46.8 mp 2 8
7 Adrian Sutil Force India-Mercedes 58 +65.0 mp 12 6
8 Paul di Resta Force India-Mercedes 58 +68.4 mp 9 4
9 Jenson Button McLaren-Mercedes 58 +81.6 mp 10 2
10 Romain Grosjean Lotus-Renault 58 +82.7 mp 8 1
11 Sergio Perez McLaren-Mercedes 58 +83.3 mp 15
12 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 58 +83.8 mp 13
13 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 57 +1 kör 18
14 Valtteri Bottas Williams-Renault 57 +1 kör 16
15 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 57 +1 kör 19
16 Charles Pic Caterham-Renault 56 +2 kör 22
17 Max Chilton Marussia-Cosworth 56 +2 kör 20
18 Giedo van der Garde Caterham-Renault 56 +2 kör 21
Ret Daniel Ricciardo STR-Ferrari 39 +19 kör 14
Ret Nico Rosberg Mercedes 26 +32 kör 6
Ret Pastor Maldonado Williams-Renault 24 +34 kör 17
Ret Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 0 Fuel System 11
index
2013.03.17. 10:22