Konzervatívabb autót mutatott be hétfőn a Lotus, bizonyos szakértők csalódottan írtak a meglehetősen kevés látható újításról, ezzel szemben a csütörtökön látott McLaren sokkal több újdonságot hordoz. Jenson Button szerint elsőre ez is olyan, mint a tavalyi, csakhogy belül teljesen más. Jobban megnézve aztán már kívülről is feltűnik, hogy más az oldaldobozok formája, a kipufogó kialakítása, a gép teljes hátulja. Nem beszélve a teljesen áttervezett első felfüggesztésről, ami nyomórudas helyett vonórudas lett. Eddig csak a Ferrari alkalmazta ezt, a tavalyi kocsijánál. (Az idei holnap jön tőlük, de képek már kiszivárogtak.)
"Alig változott szabály, mihez kezdesz? Konzervatív maradsz vagy belevágsz valami ambíciózusabba? Ezúttal az ambíciót választottuk. Úgy gondoljuk, hogy másképp a szezon felére kifogytunk volna az ötletekből, így viszont több fejlesztési lehetőségünk lesz" - indokolta meg a sok módosítás szökségességét Jonathan Neale menedzser-igazgató.
A McLaren annak ellenére vállalta be a változtatást, hogy az előző szezont élen fejezte be, az azóta távozott Lewis Hamilton az utolsó előtti, Button a zárófutamot nyerte meg.
"Tavaly kétségtelenül a leggyorsabb autóval zártuk a szezont. Folytathattuk volna ezt az utat, és javíthattunk volna a gépen, csakhogy ez a kocsi máris gyorsabb, mint az előző évi. Minden szempontból, ahogy eddig vizsgáltuk, remek választ kaptunk. Részletes technikai elemzésnek vetettük alá szerdán, és meggyőződésünk, hogy versenyképes. Persze nem tudjuk, mihez kezdenek az ellenfeleink, kizárhatatlan, hogy feltalálják a spanyol viaszt, de elégedettek vagyunk azzal, ahol ez az autó jelenleg tart. És a kocsi a szezon kezdetére másképp is fog kinézni" - erősítette meg Neale-t a csapatfőnök Martin Whitmarsh, aki nem is hallgatta el, hogy az istállók ezeken a leleplezéseken csak a fapadosabb alapmodellt mutatják meg, amikre rengeteg spéci kerül a nyitófutamig.
Button, aki korábban kijelentette, az F1-ben ő a legjobb fejlesztőpilóta, most azt mondta, a módosítások neki is köszönhetőek: "A tavalyi fejlesztés és amerre haladtunk, feküdt a stílusomnak. Szezon közben voltak gondjaim, de a McLarenben az a jó, hogy hallgatnak a pilótáikra".
Az MP4-28-as sebességéről persze biztosat még nem tudni, az leghamarabb keddtől derülhet ki Jerezben, az első teszten, az angol kezei között. Az új társ, Sergio Perez másnap vezeti először az autót.
index
2013.01.31. 22:48