Briatore szerint több előzési manőver kellene
2005-11-28 16:51
"Nem elég a kerékcsere és a V8-asok..."
A formula.hu internetes szaklap beszámolója szerint a versenyek közbeni kerékcserét az idei esztendőben tiltották be, ám jövőre ismét a megmérettetések részét képezi majd. A Michelin nyílt levélben fejezte ki nem tetszését az FIA felé, és azt feltételezte, hogy az újabb szabálymódosítások a Ferrari érdekeit szolgálják.
A Renault csapatvezetője, Flavio Briatore azonban nem hiszi, hogy a Scuderia előnyre tehet szert a kerékcsere által. "Azt hiszem, hogy a Bridgestone nem tud majd előnyt szerezni ebből, mert a Ferrari és a Toyota a régi kémtörténet óta nem tárgyalnak egymással, miközben a Michelin csapatok megegyeztek, hogy segítik egymás munkáját."
"Annak ellenére, hogy idén mi nyertük meg a bajnoki címet, volt bennünk annyi kurázsi, hogy támogassuk az új előírásokat. Mi a sport érdekében cselekedtünk, de azt is beismerjük, hogy ezáltal csökken majd a McLaren előnye, akik remekül ki tudták használni az idei gumiszabályokat." - tette hozzá az olasz, aki nem hiszi, hogy a V8-as motorok és a kerékcsere több előzési manővert eredményeznek.
"A Formula-1 továbbra is túl steril lesz. Folyamatosan azt mondjuk a technikusoknak, hogy olyan F1-et alkossanak, ahol több lehetőség van az előzésre, de ez eddig nem sikerült. Én az időmérőt is pontokkal jutalmaznám, hogy mindenki a legjobb eredményre törekedjen."
Ki a legnépszerűbb világbajnok?
2005-11-28 15:51
Többek között erre is választ kaphatunk egy közvélemény kutatásból
A formula.hu internetes szaklap beszámolója szerint a Forma-1 hivatalos honlapja, a Formula1.com az elmúlt időszakban közvélemény kutatást végzett néhány a sportot érintő fontos és/vagy érdekes kérdésben. Az olvasókat megkérdezték a gumiszabály 2006-os változásáról és annak hatásairól, az új csapatokról és új pilóta-párosokról, valamint arra is választ kaphattunk, hogy a mezőny három világbajnoka közül melyik a közönségkedvenc.
A szavazók több, mint háromnegyede szerint jó ötlet volt a FIA-tól, hogy újra bevezették 2006-ra a kerékcserét, miközben csak 20 százalék szeretné, ha a jelenlegi rendszer maradna.
A Bridgestone idei látványos visszaesése összekapcsolható a 2005-ös gumiszabályokkal, amelyek tiltották a kerékcserét - legalábbis így gondolja a nézők nagy része és ez derül ki abból is, hogy a megkérdezettek több, mint 60 százalék azt várja, hogy 2006-ban a Bridgestone legalább hat futamot fog nyerni, 20 százalék pedig egyenesen úgy gondolja, hogy 11 vagy még több futamgyőzelem áll majd a nevük mellett a szezon végén.
Az új csapatokkal kapcsolatosan az volt a kérdés, hogy vajon jobban fognak-e szerepelni elődeiknél. A megkérdezettek 45 százaléka szerint a Midland 2006-ban jobb helyezést fog elérni, mint amit a Jordan ért el idén, 26 százalék szerint pedig legalább olyan jók lesznek. 76 százalék vélekedik úgy, hogy az új tulajdonossal, a BMW-vel a Sauber sikeresebb lesz 2006-ban, mint 2005-ben volt. Mindössze 8 százalék gondolja azt, hogy gyengébben fognak szerepelni.
Az elmúlt hetek egyik legnagyobb híre volt, hogy 2006-ban Adrian Newey a Red Bull csapathoz szerződik. A sztármérnök a '90-es években számos világbajnok autót épített a Williamsnek és a McLarennek, ám a válaszadók nem bíznak abban, hogy ezt a Red Bullnál is meg fogja tudni ismételni. Mindössze 10 százalék hiszi ugyanis azt, hogy a jövőben valamikor eljut a Red Bull a világbajnoki címig Newey-val, miközben 35 százalék szerint ez soha nem fog megtörténni. 55 százalék lehetségesnek tartja a sikert, de nem biztos benne.
Az is kiderült, hogy a válaszadók több, mint fele szeretne 13 vagy annál több csapatot látni a Forma-1-ben.
2006-ban nemcsak azt figyelhetjük meg, hogy az új csapatok hogyan szerepelnek, hanem azt is, hogy új pilóta-párosok tagjai hogyan boldogulnak egymással. Némileg talán meglepő, hogy a BAR-Hondánál a válaszadók nagy része Rubens Barrichellót tartja esélyesebbnek: 47 százalék véli úgy, hogy a brazil pilóta gyorsabb lesz Jenson Buttonnál és csak 39 százalék tartja Buttont esélyesebbnek.
Érdekes kettőst láthatunk majd a Williamsnél is: a tapasztalt Mark Webber mellé érkezik a jó nevű Nico Rosberg. A megkérdezettek 33 százaléka szerint Webbernek van félnivalója Rosbergtől, 22 százalék szerint azonban könnyedén maga mögött fogja tartani az újoncot. Meglehetősen nagy hányada a válaszadóknak - 45 százalék - ugyanakkor nem vállalkozott tippelésre, s ez talán jól mutatja, hogy a nézők egyelőre bizonytalanok Rosberg képességeit illetően.
A felmérés visszatekintett a 2005-ös szezonra is - azon belül Giancarlo Fisichella évére. Az olasznak ugyanis rendkívül felemás szezonja volt: miközben a világbajnoki címért folytatott csatába - csapattársával ellentétben - nem tudott beleszólni, addig voltak szép pillanatai is: különösen az Ausztrál Nagydíjon aratott győzelme. A szavazók 55 százaléka szerint Fisichella Melbourne-i futamgyőzelme volt eddigi pályafutása csúcspontja, miközben a 2003-as Brazil Nagydíjon aratott győzelme csak 27, 1998-as ausztriai pole pozíciója pedig 18 százalékot kapott.
2005-ben új világbajnokot avattunk, így jövőre már három világbajnok fog körözni a mezőnyben - feltéve, ha Jacques Villeneuve meg tudja tartani állását. Az új bajnok azonban nem a legközkedveltebb bajnok. Arra a kérdésre, hogy "ki a kedvenc világbajnokod a mezőnyben" 32 százalék jelölte meg Fernando Alonsót, míg Michael Schumacherre 52 százalék voksolt. Villeneuve 16 százalékot kapott.
Michael Schumacher: kötelességem a segítségnyújtás
2005-11-28 15:21
A hétszeres ismét világbajnok jótékonykodott
A formula.hu internetes szaklap beszámolója szerint az idén tizedik alkalommal kerül megrendezésre az 'RTL Spendenmarathon' amely világ számos országában próbál segítséget nyújtani a rászorult gyermekeken. A befolyt összegből a televízióban bemutatásra kerülő projekteket támogatják, illetve az adományoknak köszönhetően a 'Wir Helfen Kindern' alapítvány is segítő kezet tud nyújtani a természeti katasztrófák áldozatainak, illetve a nélkülöző gyermekeknek.
A Formula-1 hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher már tíz esztendeje kiveszi részét a rendkívüli akcióból. Idén Rubens Barrichellóval egy-egy képet 'festettek' amelyek darabonként 2500 Euróért kerültek elárverezésre.
A szerkesztőségünk Michael Schumachert kérdezte.
Mit jelent Önnek az RTL Spendenmarathon?
Michael Schumacher: "Az RTL Spendenmarathon nagyon sokat jelent nekem. Ez nem is csoda, hiszen ez számos ember számára lehetővé teszi, hogy segítséget nyújtson rászorult embertársain. Azt hiszem ez egy nagyszerű koncepció - nem bonyolult, de hatásos - nagyon szívesen részt veszek benne."
Miért érzi úgy, hogy kötelessége segíteni?
Michael Schumacher: "Azt hiszem minden ember kötelessége, hogy segítsen. Különösen azoké, akik olyan szerencsés helyzetben vannak, hogy gondtalan életet élhetnek. Mi szerencsés helyzetben vagyunk, ezért különböző akciókból vesszük ki a részünket. Ez családom és önmagam számára is alapvető szükséglet."
Villeneuve-nek hiányozni fog Peter Sauber
2005-11-28 15:07
A kanadai szerint nagyszerű csapatot hozott létre
A formula.hu internetes szaklap beszámolója szerint az egész paddocknak hiányozni fog Peter Sauber. Ez a véleménye a mezőny világbajnok versenyzőjének, Jacques Villeneuve-nek, aki a svájci csapatvezető istállójának színeiben versenyzett az idei évben.
A kanadai pilóta elmondása szerint a sokszor szivarozó csapatalapító, csapattulajdonos és egyben csapatvezető Peter Sauber egy nagyszerű gárdát kovácsolt össze, amely így vagy úgy, de mindig is "állta a sarat".
A nagyításhoz kattintson a képre
Mint ismeretes, Sauber úr a 2005-ös szezon során úgy döntött, hogy visszavonul csapatvezetői posztjáról, és egyúttal megválik eddig féltve dédelgetett alakulatától. A Sauber Petronasként ismert Forma 1-es istálló neve már nem fog szerepelni a 2006-os mezőnyben, hiszen az új tulajdonosnak, a BMW-nek megfelelően a csapat neve is meg fog változni.
"Bárki, aki elhagyja az F1-et, az hiányzik." - nyilatkozta Villeneuve. "De Peter Sauber egy igazán remek csapatot épített. Nem nagy dolog, de ő egykor felkért engem, hogy vezessem az egyik versenyautóját." - tette hozzá büszkén a kanadai pilóta.
Több alkalommal lehetett hallani arról, hogy Sauber úr nem igazán volt megelégedve Villeneuve teljesítményével, és ezért számos nézeteltérés is volt kettejük között, de ennek ellenére Villeneuve igyekezett rászolgálni a bizalomra. "Sohasem volt komoly szóváltás közöttünk, és a nagyobb vitákból inkább távol akartam mindig is maradni." - tette hozzá Villeneuve.
Häkkinen tudja mit érez Räikkönen
2005-11-28 15:00
A kétszeres világbajnok biztatja honfitársát
A formula.hu internetes szaklap beszámolója szerint Mika Häkkinennek annak idején csaknem 100 versenyt kellett várnia első futamgyőzelmére. A jég végül 1997 utolsó futamán tört meg, akkor is igen "nyögvenyelősen", hiszen mind Jacques Villeneuve, mind David Coulthard maga elé intette a finnt, tehát egy csapatutasításnak és egy csapaton kívüli szívességnek köszönhette az első "diadalát". Pszichésen azonban ez nagyon fontos mozzanatnak bizonyult Mika pályafutásában: ezzel ugyanis sikerült egy láthatatlan gátat átszakítani benne és innentől kezdve sorozatban két világbajnoki címet szállított 1998-99-ben.
Kimi Räikkönen eddigi pályafutása közel sem mondható olyan viszontagságosnak, mint Mikáé annak idején - gondoljunk csak arra, hogy Häkkinen 1995-ben életveszélyes sérüléseket szenvedett egy balesetben -, mégis ugyanannyira frusztrálják a "hajszálon" elvesztett világbajnoki címek, mint annak idején Mikát a kevéssel elvesztett futamok. Idén a McLaren-Mercedes bizonyult a mezőny leggyorsabb autójának, ám a sok műszaki hiba megakadályozta Räikkönent abban, hogy megszorongassa Fernando Alonsót a VB-pontversenyben. 2003-ban az egyenletes teljesítményt jutalmazó új pontrendszer miatt egyetlen futamgyőzelemmel is végig versenyben volt a VB-címért, ám azt végül mégis elvesztette Michael Schumacherrel szemben.
Räikkönen maga úgy nyilatkozott, hogy 2003-as veresége jobban fájt, mint az idei, ám a hírek szerint Kimit ebben a szezonban is nagyon frusztrálta a szélmalomharc, amit sokszor vívnia kellett: állítólag megtörtént, hogy egy-egy vereség után, még felesége, Jenni sem szólhatott hozzá.
Amint a fentiekből kiderül, ha valaki át tudja érezni Kimi helyzetét, az Mika Häkkinen és most éppen ő biztatja fiatal honfitársát: "Ez egy nehéz helyzet, amelyet én is ismerek: egyre jobb eredményeket érsz el a Forma-1-ben, de aztán hirtelen jön egy sorscsapás. Az embernek ilyenkor össze kell magát szednie és akkor egyszer csak az ölébe hullhat a főnyeremény! Könnyen rá lehet kapni a győzelem ízére - igaz, könnyen el is lehet veszíteni azt. Kiminek akkor is maximális motivációval kell versenyeznie, ha nem mennek a dolgai. Ez nagyon fontos." - mondta a ma már a DTM-ben versenyző kétszeres világbajnok egy interjúban - "Ha jövőre jó lesz az autója, akkor teljes erőből támadnia kell. És akkor teljes erőből támadni is fog."
Gené szerint jövőre számolni kell a Ferrarival
2005-11-28 08:09
Marc Gené, a Ferrari tesztpilótája úgy vélekedett, hogy az olasz istálló a 2006-os Forma-1-es világbajnokságon már nagyon komoly tényező lesz
Marc Gené, a Ferrari tesztpilótája úgy vélekedett, hogy az olasz istálló a 2006-os Forma-1-es világbajnokságon már nagyon komoly tényező lesz.
"A változtatások miatt jövőre mindenki a nulláról indul. Az autónk nagyon jó lesz és hiszem, van esélyünk arra, hogy visszahódítsuk azt, amit idén elveszítettünk" - fogalmazott Gené.
A spanyol versenyző Tenerifén tartott bemutatót Ferrarijával és a 25 ezer rajongó örömére 270 km/órás sebességgel száguldozott az utcán.
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher a harmadik lett a vb-pontversenyben, a konstruktőrök között pedig csak a csalódást keltő 3. helyen végzett a Ferrari, amely egy évvel ezelőtt minden címet begyűjtött.
Panasz lehet az új Forma-1-es motorokra
2005-11-28 07:42
Bon Bell, a Forma-1-es Renault technikai igazgatója úgy vélte, hogy az új V8-as motorokkal nehezen barátkoznak meg majd a pilóták
Bon Bell, a Forma-1-es Renault technikai igazgatója úgy vélte, hogy az új V8-as motorokkal - legalábbis kezdetben - nehezen barátkoznak meg majd a pilóták.
"Azt hiszem, a versenyzők kissé csalódottak lesznek. Ezek a fiúk a pokoli sebességet és robosztus erőt kedvelik, viszont az új motorok lassabbak és gyengébbek, mint amit eddig megszoktak" - fogalmazott Bell. "Kezdetben ez bizonyára komoly gondot jelent majd, de bízom abban, hogy idővel megszűnnek a problémák."
A jövő évre vonatkozó szabályok értelmében a Forma-1-es világbajnokságon szereplő versenyautókat a korábbi 3,0 literes V10-es erőforrások helyett 2,4 literes, 90 fokos hengerszögű V8-as motorokkal látják el.
hirado
2005.11.29. 10:35