
A világ második legnagyobb forgalmú kiskereskedelmi lánca Európában gyengébben, Ázsiában, Latin-Amerikában jobban teljesített.
A francia Carrefour kiskereskedelmi hálózat csütörtökön 24,153 milliárd eurós forgalmat jelentett a tavalyi utolsó negyedévről, kisebbet az elemzők várta 24,4 milliárdnál, és változatlan devizaárfolyamokon 0,8 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál is.
A Carrefour a forgalmat tekintve a világ második számú kiskereskedelmi lánca az amerikai Wal-Mart után, és profitban a harmadik a Wal-Mart és a brit Tesco mögött, ezért eredményei jól jelzik, mennyire és hol támogatja a lakossági fogyasztás a gazdasági növekedést a világon.
A Carrefour forgalma Franciaországban 2,4 százalékkal, másutt Európában 4,3 százalékkal volt kisebb az utolsó negyedévben, mint egy évvel azelőtt, míg Ázsiában 2,8 százalékkal, Latin-Amerikában 6,8 százalékkal nőtt.
A csoport a tavalyi egész évben is szerényen teljesített: a forgalma mindössze 0,5 százalékkal bővült, 91,506 milliárd euróra. Franciaországban 1,2 százalékkal, másutt Európában 4,0 százalékkal csökkent, Ázsiában 5,1 százalékkal, Latin-Amerikában 10,1 százalékkal nőtt a forgalma. A profitadatokat később közlik.
Előzőleg, 2010-ben a Carrefour 5,5 százalékkal gyarapította forgalmát világszerte, bár a Franciaországon kívül Európában akkor is csökkenés volt, de csak 1,8 százalékos. A csoport adózott eredménye 57 százalékkal 433 millió euróra nőtt 2010-ben. A 2009-es válságévben a forgalom 1,2 százalékkal gyengült, a profit 276 millió euróra apadt az előző évi 1,269 milliárdról.
hirado
2012.01.19. 10:17