Räikkönen (25, McLaren) még világbajnok lehet, s ezért hajt Monzában. Alonso (24, Renault), az összetettben vezető pilóta az élen akar végezni. A 3. helyen álló címvédő lemondott az idei vb-aranyról, de a Ferrarinak még van esélye megvédenie elsőségét. Így a hétszeres világbajnok Michael Schumacher (36) is tövig nyomja a gázpedált.
Okkal félnek a pilóták, a ring a leggyorsabb az F1-es helyszínek közül, így nagy a balesetveszély. Amikor Juan Pablo Montoya (29, McLaren) a legutóbbi tesztelésen 372,2, Webber pedig 372 kilométeres sebességgel száguldott, sokan vetették fel, életveszélyben vannak a versenyzők. Az első Olasz Nagydíj, 1950 óta mindössze egy lassítókanyart építettek a pályán, volt már 280 kilométeres tesztkörrekord is, Rubens Barrichello 244,374 kilométeres átlagsebességgel nyert tavaly.
- Az idegek, a reflexek, a tudás versenye lesz ez - mondta Schumacher a szerinte legfárasztóbb versenyről.
Schumi tudja, mit beszél, tavaly 300-zal ment a falnak egy gumidefekt után. Heidfeld is tapasztalhatta, milyen a fal, bár ő csak 220-szal ment neki.
- A kör több mint 75 százalékát mindenki padlógázzal teszi meg - mondta Alonso -, ami nagy megterhelést jelent. A gumik állapota is életeket menthet.
Az 1922-ben épült monzai pályán eddig négyen haltak meg verseny közben. A legsúlyosabb baleset 1961-ben történt, a német Wolfgang Graf Berghe ment a nézők közé. A helyszínen 15-en vesztették életüket, s a pilóta is meghalt. Kilenc évvel később az osztrák Jochen Rindt, 1978-ban a svéd Ronnie Peterson halt bele a száguldás okozta balesetbe. Az utolsó tragédia 2000-ben történt, a rajt utáni tömegkarambolban kitörött egy autókerék, és halálra gázolta a pálya mellett álló tűzoltót.
blikk
2005.09.01. 09:58