HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > KÜLFÖLD > Házkutatás és valótlan SMS

t: 983

Házkutatás és valótlan SMS

Egy rendőrségi munkatárs szerint mindent megvizsgálnak, aminek köze lehetett a katasztrófához, mert ezt az utasítást kapták a görög kormánytól. Nemsokára elkezdik kihallgatni a katasztrófában elhunytak rokonait és azokat az utasokat is kikérdezik, akik régebben panasszal éltek a Helios ellen utazásaik során.

Eközben a görög Antenna televíziónak nyilatkozott az elhunyt másodpilóta édesanyja, aki elmondta: fia folyamatosan panaszkodott, hogy a lezuhant gépnek technikai problémái vannak és állandóan hideg van a repülőn.

A görög kormány és a légügyi szakértők szerint is a hirtelen oxigénhiány okozta a balesetet, ezt pedig előidézhette a légkondícionáló meghibásodása is.

Nem volt igaz a gépről küldött SMS

Letartóztatták azt a férfit hétfőn Szalonikiben, aki vasárnap a görög Alpha televízióban azt állította, hogy unokatesvére SMS-üzenetet küldött neki a lezuhant ciprusi utasszállítóról percekkel a katasztrófa előtt - közölték görög hatóságok.

A férfi bevallotta, hogy csak kitalálta a történetet. Kedden a hatóság félrevezetésének vádjával áll bíróság elé.

Korábban azt mondta, unokatestvére azt az üzenetet küldte neki, hogy "Fázunk. A pilóta elkékült. Mindannyian meghalunk. Búcsúzom."

A hatóságok mindezidáig a mobiltelefonos üzenetet az egyik legfontosabb információnak tartották, és azt remélték, ennek segítségével közelebb kerülnek a katasztrófa okának kiderítéséhez.

Továbbra is rejtély, hogy mi okozhatta a ciprusi utasszállító tragédiáját vasárnap. A szakemberek szerint egyszerűen nem történhetett meg a baleset úgy, ahogy arra az eddigi információk alapján következtetnek. Ezzel együtt azt is mondják, hogy repülni továbbra is éppen annyira biztonságos, mint eddig volt.

Szakértők szerint szinte lehetetlen, hogy egy repülőgép nyomáscsökkenés miatt lezuhanjon. A gépeken külön rendszer biztosítja az oxigént, a légkondicionálást, a levegő hőmérsékletét. A rendszereket biztonsági okokból megduplázták, némelyiket megtriplázták. Ha a repülőgépen nyomáscsökkenés lép fel, mindössze néhány perc alatt olyan magasságra süllyedhet a gép, amilyenen se az oxigénhiány, se a hőmérséklet nem veszélyezteti az utasokat.

„Amikor dekompresszió lép fel, azonnal vészsüllyedést kell végrehajtani, 3000 méteres magasságig, hogy biztosítsák az oxigénellátást. Itt valamiért ez a lépés elmaradt” – mondta Storczer László, hatósági repülésműszaki felügyelő.

Vagyis a szakértők egyelőre csak találgatják, hogy mi okozhatta a katasztrófát. A Boeing 737-es 10.300 méteres magasságban repült. A hőmérséklet odakint mínusz 45-50 Celsius fok körül lehetett. Ebben a magasságban nincs elég oxigén ahhoz, hogy egy ember életben maradjon. A feltételezések szerint a földnek ütközéskor már nem volt élő ember a 737-esen. A gép robotpilótával repült. Amikor a másodpilóta elájult, ráesett a magassági kormányra és előrenyomta. Így átkapcsolt kézi irányításra és szabályosan nekivezette a gépet a földnek.

A 121 utas életét követelő baleset körülményeit még vizsgálják. Abban azonban egyetértenek a szakértők, hogy bármilyen gyorsan is következett be a nyomáscsökkenés, a pilótának mindenképen lett volna ideje felhúzni az oxigénmaszkot.

Nincs magyar áldozat

A Külügyminisztérium többféle forrásból szerzett információi szerint nem volt magyar állampolgár a vasárnap Görögországban lezuhant ciprusi utasszállító fedélzetén. A tragédia okát a már megtalált fekete dobozok segítségével próbálják kideríteni. A repülésügyi szakértők szerint a légkondicionálás tönkrement, és már azelőtt megfagyott vagy megfulladt mindenki a fedélzeten, hogy a gép lezuhant. Más vélemények szerint viszont a klíma meghibásodása önmagában még nem vezetett volna a tragédiához. A hatóságok már kizárják, hogy terrorcselekmény történt volna.

Az áldozatok mintegy száz hozzátartozója már megérkezett Athénba, hogy megpróbálják azonosítani, akit lehet.

rtlklub

2005.08.15. 22:23

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek