A Renault nem kevesebb, mint hatezer gyári alkalmazottját hívta meg a Francia Nagydíjra, illett hát igyekeznie Flavio Briatore együttesének, hogy ne lógó orral menjenek haza. Alonso szombati pole-ja már félsikert jelentett, arra azonban talán senki sem számított, hogy a spanyol olyan végtelenül könnyedén teszi mellé a másik felet, hogy a mezőny hozzá sem tud szagolni sikeréhez..
A világbajnoki éllovas úgy jött el a rajttól, mint akit puskából lőttek ki, néhány kör alatt máris behozhatatlan előnyre tett szert. A futam ettől alaposan le is ült, csupán az volt kérdéses, hogy pénteki motorcseréje miatt a 13. helyre sorolt Räikkönen előre tud-e vágtatni.
Nos, végül sikerült neki, köszönhetően a McLaren kétkiállásos taktikájának. Alonso (és a mezőny nagy része) háromszor volt kint tankolni, de így is azt csinált, amit akart. Michael Schumacher tavaly valósággal megalázott mindenkit, még az is belefért neki, hogy négyszer álljon ki a boxba - hát, valami ilyesmi történt idén is.
A hétszeres világbajnok most amúgy háromszor tankolt; első kiállásánál szinte minimális mennyiségű benzint kapott, hogy megelőzhesse az őt sokáig feltartó Jarno Trullit. Még ez sem lett volna elég azonban a harmadik helyhez, ehhez kellett Juan Pablo Montoya műszaki hibája is.
Alonso fölényére jellemző, hogy az utolsó körökben kis híján lekörözte Schumachert is, a negyedik, és így a BAR első pontjait szállító Jenson Buttont jóval a leintés előtt hátbacsapta a spanyol. Ahogy az időmérőn, úgy a versenyen is szenvedett a Williams, Nick Heidfeld gyakorlatilag húszpercenként látogatta meg a boxot, kapott is négy kört. Webber ugyan csak kettőt, de így sem jutott előrébb a 12. helynél.
A futam legizgalmasabb jelenete talán az volt, hogy az eredményhirdetésnél összecserélték a finn és a német zászlót.
Sima ügy Alonsónak - online tudósítás
A levegő harminc, a pálya 51 fokos Magny-Cours-ban. Sok fog múlni a gumikon.
Elindult a felvezető kör, mindenki sikeresen eljött.
Viszonylag sima volt a rajt, Alonso lazán megőrizte az első, Trulli a második, M. Schumacher a harmadik helyet. Szato veszített egy pozíciót, Barrichello megelőzte, az első kör után Alonso, Trulli, M. Schumacher, Barrichello, Szato, Fisichella, Montoya, Button volt a sorrend. Räikkönen a 11. helyen zárta az első fordulót, azaz kettőt előrelépett, s támadni kezdte Villeneuve-öt.
Klien autója már a második körben feladta a harcot, az osztrák lett a verseny első kiesője. Alonso két kör alatt közel három másodperces előnyre tett szert Trullival szemben. Räikkönen megelőzte Villeneuve-öt.
Alonso valószínűleg három kiállásos taktikán van, négy kör után öt és fél másodperc volt az előnye. Schumacher egy másodpercre volt Trullitól.
Nyolc kör után úgy tűnt, Trulli kicsit feltartja Schumachert, a hétszeres világbajnok fél másodpercre közelítette meg az olaszt. Alonso az élen 11 másodpercre növelte az előnyét, átlagosan másfél-két másodperccel volt gyorsabb a mezőnynél.
Trulli összerázta a mezőnyt, közte és a kilencedik Massa között tíz másodperc körüli volt a különbség. Alonso az idők alapján kicsit visszavett, de így is 16 másodpercre növelte előnyét.
Friesacher állt ki először tankolni, az osztrák a 14. körben hajtott a boxba. Alonso meg közben összehozta a húsz másodperces különbséget. A 15. körben Szato és R. Schumacher is tankolt.
Massa kiállt a boxba Räikkönen elől, aki így feljött nyolcadiknak, Alonso viszont csak nem akart kimenni. A 17. körben Barrichello is volt kint, az éllovas spanyol előnye 25 másodpercre nőtt. Schumacher sehogy sem talált fogást Trullin.
Schumacher és Trulli egyszerre álltak ki tankolni a 18. körben, a német hat, az olasz kilenc másodpercnyi üzemanyagot kapott. Természetesen helyet cseréltek.
A Renault-sok közül Fisichellát hívták ki elsőként, kilenc és fél másodpercnyi üzemanyagot kapott, Button meg is előzte. Néhány kivételtől eltekintve mindenki volt kint.
Alonso a huszadik körben tudta le a kötelezőt, simán visszaállt az élre. Második Montoya, harmadik Räikkönen volt, de ők még nem voltak kint. Schumacher a negyedik helyen autózott. Mögötte Trulli, Barrichello, Szato, Button, Fisichella volt a sorrend. Coulthard a boxból kijövet kis híján összeütközött Heidfelddel.
A hajtűkanyarban, egy lekörözésnél Szato bebújt Barrichello mellé, s lehagyta a brazilt. Albers rosszkor volt rossz helyen...
Az egyre könnyebb autóval közlekedő Montoya és Räikkönen elkezdtek felzárkózni Alonsóra, a finn leggyorsabb kört futott. Montoya rögtön ezután kiállt tankolni, 9,4 másodperc után haladhatott tova, visszaért Schumacher elé.
Szato utolérte Trullit, s rögtön támadni kezdte az olaszt. Räikkönen ment még egy leggyorsabb kört. Szato a hajtűkanyarban megpróbálta lehagyni Trullit, de túl rövidre vette a féktávot. A tizedik helyre tudott visszaevickélni a kavicságyból.
Räikkönen a 28. körben tudta le első tankolását, kintmaradt annyi ideig, hogy visszaérjen Montoya és Schumacher elé. Kevesebb, mint harminc kör alatt másodiknak dolgozta előre magát a 13. helyről. Alonsóval szemben 29 másodperc volt a hátránya.
Massa kiállt a boxba. Webber a 31. körben már másodszor tankolt. Alonso egy másodperccel növelte előnyét.
A 34. körben M. Schumacher Szatóval együtt másodszor tankolt, a világbajnok hat másodperc után robogott is vissza a pályára. Így is Trulli előtt tudott maradni, igaz, Montoya meglépett tőle.
Massa autóját hosszú percekig bütykölték a sauberesek, hat kör hátránnyal visszament a pályára. Hidraulikai problémái lehettek. Friesacher bal hátsó defektet kapott és kiállt, Massa meg visszament a boxba (végleg).
Heidfeld tankolt, Alonso előnye 33 másodpercre nőtt. Barrichello is letudta második boxkiállását.
Alonso 29-cel a vége előtt boxolt másodszor, Albers pedig a gumifalba vágódva befejezte a versenyt. A holland nagy sebességnél kapott - szintén bal hátsó - defektet. Alonso 14 másodpercet őrzött meg előnyéből.
A pilóták elkezdtek aprókat hibázgatni, előbb Alonso, majd Räikkönen és M. Schumacher is hibázott a pálya ugyanazon pontján.
Montoya lelassult, másodpercekkel lassabb köröket ment, mint a többiek. 45 kör után Alonso, Räikkönen, Montoya, M. Schumacher, Trulli, Button, Villeneuve, Fisichella, Barrichello volt a sorrend.
M. Schumacher a 47. körben megelőzte az alaposan lelassult Montoyát, s feljött a harmadik helyre. Button tankolása után kis híján eldobta az autót.
Montoya a 48. körben unta meg a szenvedést, s a pálya szélére parkolta McLarenjét. Alonso tartotta 14 másodperces előnyét, a 49. körben lekörözte Barrichellót. Villeneuve tankolt.
Heidfeld az 50. körben negyedszer is kiállt a boxba, kicsit vacakoltak autójával, majd visszaküldték a pályára. Szato másodszor is megjárta a kavicságyat (mintha valamin megcsúszott volna), de folytatni tudta a versenyt. M. Schumacher túlesett harmadik tankolásán is, épphogy visszaért Fisichella elé.
Barrichello 15 körrel a vége előtt kapta meg harmadik adag benzinjét, a hetedik helyről állt ki. Räikkönen is megdolgoztatta a szerelőket, természetesen megőrizte a második helyet.
Alonso néhány másodpercre közelítette meg a negyedik Fisichellát, az ötödik helyezettig mindenkit lekörözött. Ki is rendelték a boxba, s túlesett utolsó tankolásán. 59 kör után Alonso, Räikkönen, M. Schumacher, Fisichella, Button, Trulli, R. Schumacher, Villeneuve volt a sorrend.
Fisichella hiába szenvedett, harmadik kiállása során lefulladt autója, s hosszú másodpercekig tartott, míg sikerült újraindítani. A hatodik helyre esett vissza.
Alonso kilenc körrel a vége előtt 18 másodperccel előzte meg Räikkönent, aki 47-tel haladt M. Schumacher előtt.
Alonso a negyedik Buttont is lekörözte. Négy körrel a leintés előtt hat másodpercre közelítette meg Schumachert...
Vége a Francia Nagydíjnak, Alonso végül nem érte utol Schumachert, de így is begyűjtötte idei ötödik győzelmét Kimi Räikkönen előtt. Negyedik Jenson Button, ötödik Jarno Trulli, hatodik Giancarlo Fisichella, hetedik Ralf Schumacher, nyolcadik Jacques Villeneuve lett.
Webber égési sérüléseket szenvedett
Orvosi kezelést igénylő égéséi sérüléseket szenvedett csípőjén Mark Webber, a Williams-BMW ausztrál versenyzője. "Nagyon meleg volt a pilótafülkében, ez óriási problémát okozott. A boxkiállások során vizet kellett beönteni, hogy valamennyire enyhüljön a forróság. Sajnos, így is megégett a csípőm, ezért az orvos el is látott" - mondta a tengerentúli pilóta.
Webber kétkörös hátránnyal 12. lett Magny-Cours-ban.
Nyilatkozatok
Fernando Alonso: "Nagyon jól sikerült a mai verseny, örülök, hogy a Renault-t győzelemhez segíthettem hazai pályáján. Az autóval az égvilágon semmi gond nem volt, már az elején éreztem, hogy nem veszíthetek. Az első kiállásomig nyomtam, ahogy tudtam, utána viszont csak arra figyeltem, hogy ne legyen gond. Még nem tudjuk, pontosan miért, de ezen a hétvégén elképesztően versenyképesek voltunk, valamit nagyon eltaláltak a mérnökök. Tökéletes csomaggal érkeztünk."
Kimi Räikkönen: "Kicsit csalódott vagyok, hiszen ha nincs a büntetés, akár előrébb is végezhettem volna. Legalább nem veszítettünk túl sok pontot, s világosan látszott, hogy senkitől sem vagyunk lemaradva."
Michael Schumacher: "18 körön át voltam beragadva Jarno mögé, rengeteg időt veszítettem. Később Juan Pablo 'fogott meg', azaz akadt gondunk a forgalommal bőven. A versenyképességünk rendben volt, de ha a sebesség-adatokat nézzük, őszintén meg kell mondanom, hogy ennél a harmadik helynél előrébb nem végezhettünk volna."
A Francia Nagydíj végeredménye
1. Alonso (spanyol, Renault) 1:31:22:233 ó (átlag: 202,638 km/ó)
2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 11.805 mp hátrány
3. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:21.914 p h.
4. Button (angol, BAR-Honda) 1 kör h.
5. Trulli (olasz, Toyota) 1 kör h.
6. Fisichella (olasz, Renault) 1 kör h.
7. R. Schumacher (német, Toyota) 1 kör h.
8. Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas) 1 kör h.
9. Barrichello (brazil, Ferrari) 1 kör h.
10. Coulthard (skót, Red Bull-Cosworth) 1 kör h.
11. Szato (japán, BAR-Honda) 1 kör h.
12. Webber (ausztrál, Williams-BMW) 2 kör h.
13. Monteiro (portugál, Jordan-Toyota) 3 kör h.
14. Heidfeld (német, Williams-BMW) 4 kör h.
15. Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota) 4 kör h.
Kiesett:
Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes)
Albers (holland, Minardi-Cosworth)
Friesacher (osztrák, Minardi-Cosworth)
Massa (brazil, Sauber-Petronas)
Klien (osztrák, Red Bull-Cosworth)
Leggyorsabb kör: Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1:16.434
Következik: Brit Nagydíj, július 10., Silverstone
forrás: [origo]
2005.07.04. 01:59