
A Madridban a felszállás után, még augusztusban lezuhant spanyol repülőgép fékszárnyai nem a megfelelő pozícióban álltak, és nem működött az erre figyelmeztető jelzőberendezés - derült ki a 154 halálos áldozatott követelő Spanair-katasztrófa okait vizsgáló előzetes jelentésben. A csütörtökön nyilvánosságra hozott jelentés megerősíti a már korábban kiszivárgott, és spanyol lapokban megjelent részleteket.
A polgári repülési baleseteket vizsgáló spanyol hatóság (CIAIAC) előzetes jelentése szerint a fékszárnyak a felszállás teljes ideje alatt, a hajtóművek beindításától a fekete-doboz felvételének egészen a végéig rossz pozícióban álltak. Közben az ere figyelmeztető vészjelzés néma maradt - áll a jelentésben. Egyes szemtanúk állításával ellentétben azonban a hajtóművek mindvégig megfelelően működtek.
A Spanair Kanári-szigetekre tartó járata augusztus huszadikán a felszállás közben zuhant le a madridi repülőtéren. Az MD-82-es típusú gép mindössze 12 méter magasra tudott csak felemelkedni, mielőtt előbb jobbra, majd élesen balra bedőlve földnek csapódott. A fedélzeten lévő 172 emberből csak 18-an élték túl a katasztrófát.
hirado
2008.10.10. 10:28