HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > KÜLFÖLD > Szmogriadó és közlekedési tilalom Olaszországban

t: 1733

Szmogriadó és közlekedési tilalom Olaszországban

A légszennyezettség miatt Rómából és Milánóból kitiltották vasárnap az autósokat, és más olasz nagyvárosokban is korlátozták a magángépkocsik közlekedését a téli szmog miatt.

Az autótilalom gyakorlatilag a déli országrészek kivételével minden olasz nagyvárosban már megszokottá vált - és általában húsvétig érvényes -, a történelmi városközpontok eddig is védettek voltak, s a téli hónapokban heti egy-két napra a páros, illetve páratlan rendszámú járművek forgalmára vezetnek be tilalmakat.

Róma és Milánó mellett vasárnap részleges közlekedési tilalom volt érvényben Bolognában és más észak- és közép-olaszországi városokban, a páros-páratlan rendszámok tilalmát pedig hétfőn érvényesítik egyebek közt Perugiában, Terniben, Velencében, Padovában, Trevisóban, majd a következő napokban Veronában és Vicenzában is.

Rómában vasárnap nyolcórás a közlekedési tilalom, míg Milánóban hat óra a korlátozás érvénye, amitől a hatóságok azt remélik, hogy csökken a szmog és a levegő károsanyag-tartalma. Ugyanakkor szabadon közlekedhetnek mindkét nagyvárosban a labdarúgó-mérkőzések nézői, akárcsak az esküvők és temetések résztvevői, de még az egyházi szolgálatok is felmentést kaptak.

Mindez a teljes autótilalom kemény bírálatát váltotta ki az egyszerű olasz polgárok részéről, akik - mint a vasárnapi La Repubblica fogalmazott - aligha értik meg, hogy a politikusok kékvillogós járművei, a futballszurkolók autói vagy az egyházak szolgáinak négyekerekűi miért fontosabbak a városvezetés számára, mint az egyszerű adófizetők, a háziasszonyok vagy a nagyszülők járművei. Miért elfogadhatóbb mentség egy reverenda vagy egy stadionbelépő, mint a színházjegy vagy a kirándulni induló család - veti fel az olasz liberális napilap.

Torino például ezért nem is nyúlt a közlekedési tilalom eszközéhez: a városvezetés úgy ítélte meg, hogy más eszközökkel kell csökkenteni a légszennyezettséget. Firenzében is úgy vélik, hogy a teljes közlekedési tilalom helyett az autók és motorok számát kellene csökkenteni az agyonmotorizált Itáliában. A kistermelők szövetsége pedig a bio-üzemanyag mellet érvel, amely szerinte azonnal 70 százalékkal csökkentené az autók károsanyag-kibocsátását.

Olaszországban évente közel tízezer ember halála hozható összefüggésbe a súlyos légszennyezettséggel.


[LHP.HU]

2005.01.16. 11:52

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek