HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > SPORT > Räikkönent nem lehetett megszorítani Barcelonában

t: 872

Räikkönent nem lehetett megszorítani Barcelonában

Összefoglaló

Ez a vasárnap Kimi Räikkönené volt, a McLaren finnje délelőtt megszerezte a pole pozíciót, délután pedig pályafutása harmadik győzelmét Barcelonában. Imolában már világosan kiderült, hogy a wokingiak utolérték az élmezőnyt, ha nem füstöl el az északi motorja, valószínűleg már akkor nyert volna.

A technika San Marinóban közbeszólt, Barcelonában viszont nem, így Räikkönen önfeledten ünnepelhette a jogos sikert a dobogó tetején. Már az első körökben ellépett a hazai kedvenc Fernando Alonsótól, s az előnyt biztosan őrizte meg a leintésig. A legminimálisabb mértékben sem veszélyeztette senki a sikerét, gyakorlatilag azt csinált, amit akart.

Michael Schumacherrel ugyan ezúttal is lehetett volna a számolni, ám neki végül nem osztottak lapot. A német a rajtnál még lelkes volt, a fűre tolta Montoyát, a két Minardi beragadása miatt pályára küldött safety car távozása után azonban a kolumbiai visszavette tőle a hetedik pozíciót. Ez nem zavartatta a ferrarist, bízott a taktikában, amely a messzire kitolt első tankolással fel is hozta a negyedik helyre.

Schumacher kisvártatva már harmadik volt, mert Fisichella autóján első vezetőszárnyat kellett cserélni, ekkor azonban a Bridgestone-Ferrari együttműködés értelmét alapjaiban megkérdőjelező balszerencse-sorozat vette kezdetét. Schumacher előbb bal hátsó defektet kapott, majd miután visszament a pályára, szinte azonnal bal elsőt. Ezt ráadásul néhány méterrel a célegyenes után, vagyis a szinte irányíthatatlan autóval majdnem egy teljes kört kellett megtennie.

Senkit nem lepett meg, hogy a boxba érve rögtön a garázsba parkolta autóját, ha visszamegy, akkor sem tudott volna pontot szerezni. Az is igaz viszont, hogy Räikkönent és Alonsót nehezen előzte volna meg, a harmadik helyért járó hat pont azonban nagyon jól jött volna neki a világbajnoki pontversenyben.

Schumacher kiesése után Alonso a biztos második hely és az azért járó nyolc pont megszerzésére törekedett, sikerrel. A jelenlegi erőviszonyok alapján már nem Schumacher és a Ferrari, hanem az elképesztő módon megerősödött McLaren-Räikkönen páros a legnagyobb ellenfele a világbajnoki címért vívott harcban, de figyelnie kell a Toyotára, különösen Jarno Trullira is.

Räikkönen rajt-cél győzelme - online tudósítás

Elindult a felvezető kör, Webber kicsit nehezen lódult neki a Williamsszel.

Räikkönen remekül kapta el a rajtot, simán megőrizte az első helyet, Alonso pedig lerajtolta Webbert. Az ausztrál mellett végül Ralf Schumacher is elment, hátul pedig beragadt mindkét Minardi (Heidfeld elképesztő reflexszel került). Mivel Friesacher és Albers autóját meg sem lehetett mozdítani, pályára kellett küldeni a safety cart. Az első kör után Räikkönen, Alonso, R. Schumacher, Webber, Trulli, Fisichella, M. Schumacher, Montoya volt a sorrend a biztonsági autó mögött, azaz a hétszeres világbajnok egyet előrelépett.

A második kör végén a safety car távozott, ebben a pillanatban Montoya visszaelőzte Schumachert. Räikkönen rögtön meglógott kicsit, más dimenzióban autózott. Három kör után két másodperc volt a finn előnye.

Coulthard megérkezett Schumacher nyakára, a világbajnok nem tudta tartani a tempót Montoyával. Sőt, alaposan leszakadt tőle, a red bullos viszont centikre megközelítette.

Räikkönen körről körre javítgatta a pályacsúcsot, három és fél másodperces előnyt szerzett Alonsóval szemben a hetedik körre. A spanyol nem tudta tartani a finnt.

Montoya a nyolcadik körben bemutatott egy csodás piruettet, szerencséjére az aszfalton tudott maradni. Amint irányba állt, rálépett a gázra, így maradt a hetedik helyen Schumacher előtt. Csapattársa, Räikkönen közben 1:17 alá vitte a pályacsúcsot.

A tizedik körben Liuzzi keresztbe állt a pályán a Red Bullal, s a kavicságyban fejezte be a versenyt. Räikkönen 7,7 másodpercre növelte előnyét, hihetetlen tempót ment.

A McLaren finnje 13 kör után tíz másodperccel vezetett Alonso előtt, miközben hátul Karthikeyan megcsúszott. Csapattársa, Monteiro a pályát kiszélesítve eszeveszett tempóban húzott el mellette. A Minardik különben a rajtbakit követően visszatértek a versenybe, Friesacher a 15. körig bírta, akkor kicsúszott.

Räikkönen a 17. körben 1:16.104-et ment, ez több mint másfél másodperccel volt jobb az eddigi pályacsúcsnál. Alonso 15 másodpercre szakadt le. A tankolásokat Mark Webber kezdte meg, a williamsest tíz másodperc után küldték vissza a pályára. Valóban könnyű autóval körözött az időmérőn.

Alonsót szívós munkával utolérte R. Schumacher, egy másodpercen belülre került a spanyolhoz képest. A toyotás a féktávokon rendre utolérte a világbajnokság éllovasát.

R. Schumacher mögé Trulli és Fisichella is megérkezett, Alonso mintha picit feltartotta volna a mögötte haladókat. Räikkönen 24 másodpercesre növelte előnyét.

Feladta a másik Minardiban ülő Christijan Albers is.

Ralf Schumacher a 25. körben kiállt tankolni, szintén tíz másodpercig ácsorgott. Massa mögé, a kilencedik helyre érkezett vissza.

Eggyel később tankolt az éllovas Räikkönen is, simán visszaért Alonso elé, de motorja csúnya füstöt eregetett. "Boxolt" Trulli is, lángcsóvával kísérve hagyta el a szerelőket (belobbant egy kis mellé löttyintett benzin), de megelőzte R. Schumachert.

Alonso elkezdett nézelődni a teletankolt Räikkönen mögött, de a 27. körben ő is kiállt. 7,9 másodperc, visszaért a Toyoták elé. 28 kör után Räikkönen másfél másodperccel vezetett Fisichella, 12-vel Montoya előtt, akik még nem tankoltak.

Fisichella a 29. körben tankolt, s minthogy könnyű autóval tovább maradt kint, megelőzte csapattársát, Alonsót. M. Schumacher elkezdett gyorsulni, Montoya is tankolt, így megérkezett a második helyre. Ment is gyorsan egy 1:16.019-es kört, új pályacsúcs.

Alonso bal hátsó kereke felhólyagosodott, ezért lassult le. Schumacher: 1:15.648, 11 másodperccel volt lemaradva Räikkönentől. A német a 32. körben tankolt, a negyedik helyre, Alonso mögé érkezett vissza.

Egy tankolás után Räikkönen, Fisichella, Alonso, M. Schumacher, Trulli, R. Schumacher, Webber, Barrichello volt a sorrend, a brazil még nem volt kint. Räikkönen előnye 25 másodperc volt Fisichellához képest.

Barrichello addig szorongatta az előtte haladó Webbert, amíg az hibázott, s kicsit lecsúszott a pályáról. A ferraris nem sokáig volt hetedik, kiment tankolni; 11 másodpercig ácsorgott, ő többször nem megy ki.

Montoya első kiállásánál valamit elszúrhattak a mérnökök, ki kellett mennie még egyszer. A tizedik helyre esett vissza, Massával csatázott a kilencedikért.

A 39. kör legelején Räikkönen lekörözte a 12. Barrichellót. A második Fisichella hátránya 23 másodpercre csökkent. A sorrend Räikkönen, Fisichella, Alonso, M. Schumacher, Trulli, R. Schumacher, Webber, Coulthard volt 40 kör után.

A 41. körben Fisichella autója alaposan lelassult, mintha elvesztette volna tapadását. Alonso azonnal megérkezett a nyakára, az olasz kiment a boxba. Első vezetőszárnyat cseréltek s a Renault alján turkáltak, Fisichella visszaesett a 11. helyre. Massa feljött nyolcadiknak.

Räikkönen 29 másodperccel vezetett 43 kör után az immár újra második Alonso, 40-nel M. Schumacher előtt. Webber a 44. körben tankolt másodszor, kilencediknek érkezett vissza.

Fisichellához hasonlóan elszállt M. Schumacher is, a 45. körben bal hátsó defekt miatt ki kellett állnia. A világbajnok rengeteg időt veszített, Montoya mögé, a nyolcadik helyre érkezett vissza, Räikkönen meg lekörözte...

Elképesztő: Schumacher visszament a pályára, elkezdte támadni Montoyát, másodpercekkel később meg bal első defektet kapott. Az autót nagy nehezen meg tudta tartani, de újra végig kellett cammognia a pályán. Perceket veszített, nem is ment vissza: a világbajnok feladta a Spanyol Nagydíjat.

Räikkönen közben lekörözte a hatodik Massát is, nagy lendülettel száguldott a futamgyőzelem felé. A 49. körben tankolt egyet, s folytatta az első helyen, a renault-sok ugyanis kihívták Alonsót is. A spanyol a két Toyota elé érkezett vissza, ennek apropóján R. Schumacher támadni kezdte Trullit.

50 kör után Räikkönen, Alonso, Trulli, R. Schumacher, Coulthard, Massa, Montoya, Webber volt a sorrend. R. Schumacher nem hagyta békén Trullit, folyamatosan nézelődött.

R. Schumacher az 52. körben tankolt, magára hagyva Trullit. Volt kint Coulthard is. Trulli egy körrel később tankolt, simán visszaért R. Schumacher elé, közben Villeneuve leparkolt a boxban.

Az 54. körben Heidfeld a célegyenes végén megelőzte Webbert, s elvette csapattársától a hatodik helyet. Aztán kiment tankolni. Két kiállás után Räikkönen, Alonso, Trulli, R. Schumacher, Montoya, Webber, Fisichella, Coulthard volt a sorrend.

Tíz körrel a leintés előtt Räikkönen ismét (de nem másodszor) lekörözte Barrichellót, Montoya meg kiment harmadszor is a boxba. A kolumbiai a hetedik helyre esett vissza, bal első gumija rettentően le volt kopva.

Öt körrel a vége előtt R. Schumacher négy tizedre közelítette meg Trullit, Fisichella Webbert üldözte lelkesen. A Toyota németje a következő körben elvette a gázt, vélhetően egy boxból érkezett utasítás hatására.

Fisichella viszont nem finomkodott, a 64. körben, a célegyenes végén elment Webber mellett, aki ugyan kicsit rálegyezett, de hagyta tovahaladni az olaszt. Túl sok ilyen akció ezen a futamon nem volt, főleg a boxban voltak az előzések. A 11. Massa bal hátsó defektet kapott.

Kimi Räikkönen megnyerte a Spanyol Nagydíjat, második Fernando Alonso, harmadik Jarno Trulli lett. Negyediknek Ralf Schumacher, ötödiknek Giancarlo Fisichella (a végén a leggyorsabb kör is az övé lett - 1:15.641), hatodiknak mark Webber, hetediknek Juan Pablo Montoya, nyolcadiknak David Coulthard ért célba.

Nyilatkozatok

Kimi Räikkönen: "Nagyszerű verseny volt. Az autó egész hétvégén tökéletesen működött, tudtuk, hogy jók lehetünk a futamon. Az elejét nagyon megnyomtam, aztán mikor láttam, mekkora az előnyöm, kicsit visszavettem a tempóból. Sima győzelem volt."

Fernando Alonso: "Nem tudtam követni Kimit, egyszerűen túl gyors volt. Inkább a biztonságra törekedtem, a gumik miatt nem is akartam semmit kockáztatni. Eleinte az autó sem volt az igazi, csak a 25. kör környékén javult fel. Akkor már semmi okom nem volt a száguldásra, Kimi messze előttem, Jarno messze mögöttem volt. Ez a második hely itt, hazai pályán számomra amúgy is győzelemmel ér fel."

Jarno Trulli: "Életem egyik legjobb versenye volt, mert nem tökéletes autóval szereztem meg a harmadik helyet. A nyűglődő technika ellenére Ralf előtt tudtam maradni, pedig az utolsó körökben nem volt könnyű őt tartani. Ugyanúgy megérdemelte volna a dobogót, mint én, mindent bele kellett adnom ezért az eredményért."

A Spanyol Nagydíj végeredménye

1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:27:16.830
2. Alonso (spanyol, Renault) 27.652 mp hátrány
3. Trulli (olasz, Toyota) 45.947 mp h.
4. R. Schumacher (német, Toyota) 46.719 mp h.
5. Fisichella (olasz, Renault) 57.936 mp h.
6. Webber (ausztrál, Williams-BMW) 1:08.542 p h.
7. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1 kör hátrány
8. Coulthard (skót, Red Bull-Cosworth) 1 kör h.
9. Barrichello (brazil, Ferrari) 1 kör h.
10. Heidfeld (német, Williams-BMW) 1 kör h.
11. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 3 kör h.*
12. Monteiro (portugál, Jordan-Toyota) 3 kör h.
13. Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota) 3 kör h.

* ténylegesen nem ért célba

Kiesett:

Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas)
M. Schumacher (német, Ferrari)
Albers (belga, Minardi-Cosworth)
Friesacher (osztrák, Minardi-Cosworth)
Liuzzi (olasz, Red Bull)

Leggyorsabb kör: Fisichella 1:15.641 (66. kör)

Következik: Monacói Nagydíj, május 22.

[LHP.HU]

2005.05.08. 21:37

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek