HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > SPORT > Alonso Schumachert verve nyert Imolában

t: 899

Alonso Schumachert verve nyert Imolában

Unalmasnak indult, de Fernando Alonso és Michael Schumacher jóvoltából olyan parádésan végződött a San Marinó-i Nagydíj, hogy arról hosszú-hosszú oldalakat lehetne írni. Pedig nem úgy nézett ki, hogy a futamból hősköltemény lesz, hiszen a hétszeres világbajnok csúnyán elrontotta a második időmérőt, kicsúszott, ezért csak a 13. helyről várhatta a zöld jelzést.

Sokáig nem is mozdult innen, képtelen volt megelőzni öccsét, a toyotás Ralfot, az első boxkiállásoknál azonban ritmust váltott. Miközben előle szépen kiállt mindenki üzemanyagért, rálépett a gázra, s olyan elementáris tempót kezdett autózni, amire talán senki más, csak ő képes. Körönként két másodperccel alázta a mezőnyt, felnyomult a harmadik helyre, s a száguldás alatt összekovácsolt előnyéből futotta arra, hogy ide is érjen vissza.

Fernando Alonso és Jenson Button voltak ekkor előtte, de olyan távolságban, hogy lehetetlennek tűnt utolérésük: a spanyollal szemben 31 másodperc volt a hátránya, de Button is 22 másodpercnyire volt tőle. Valóban lehetetlen küldetés?Nem Schumacher számára...

A hétszeres világbajnok teli tankkal is ugyanazzal az irtózatos lendülettel haladt előre, mint azelőtt, gyakorlatilag pillanatok alatt érte utol Buttont. Átlagban ugyanúgy két másodperccel volt gyorsabb az egész mezőnynél, mint a tankolás előtt, egészen elképesztőt nyújtott. A fizika törvényei miatt egy ideig képtelen volt megelőzni a végül harmadik Buttont (ahhoz képest, hogy a BAR-nak eddig pontja sem volt, Szato bónusz ötödik helyével most rögtön tízzel nyitott - mi ez, ha nem feltámadás?), de az angol nem menekülhetett.

Egy lekörözésnél, a hátsó sikánt szinte átvágva szélvészként húzott el Schumacher a tavalyi bronzérmes mellett, akinek esélye sem volt, hogy feltartóztassa. A nagy üldözősdibe egy ferraris taktikai trükk is belefért, a mérnökök a boxban eljátszották, hogy várják Schumachert, amire válaszul a BAR-osok is készülődni kezdtek. A világbajnok aztán nem jött, ehelyett megelőzte Buttont, s csak újabb villámgyors körök után döntött úgy, hogy valóban ideje benzint vételezni.

Mikor visszaért a pályára, másfél másodperc választotta el Alonsótól, ez tíz körrel a leintés előtt elillant. Ekkor vette kezdetét az a káprázatos csata, amit mindenkinek látnia kellett volna, szavakkal ugyanis nehéz leírni a történteket. Schumacher bújkált, mindent megpróbált, szűkebb íveket vett, de sehogy sem sikerült megelőznie a spanyolt. Akiről vasárnapi teljesítményét látva nyugodtan kijelenthetjük, hogy valóban Schumacher utódjának tűnik, elképesztő hidegvérrel és profizmussal tartotta maga mögött a hétszeres világbajnokot.

Alonso egyetlen pillanatig sem rezelt be, a legkritikusabb pontokon is észnél volt, hosszú perceken keresztül bírta az elképesztő nyomást. Zsinórban harmadszor győzött, egyébként teljesen megérdemelten, de meg kell emelnünk a kalapunkat Schumacher előtt is. Nemcsak azt bizonyította, hogy nem szabad leírni a Ferrarit, de nyomatékosította azt is, hogy még mindig ő a legjobb mezőnyben. Ha nincs délelőtti hibája, simán nyer, így a 13.-ról "csak" a 2. helyig nyomult előre. Óriási bravúr, ahogy természetesen Alonso sikersorozata is.

A harc egyébként még izgalmasabban alakulhatott volna, ha a pole-ból induló Kimi Räikkönen motorja kitart a végéig, a McLaren azonban néhány kör után bemondta az unalmast. A wokingiak ennek ellenére sem szomorkodhatnak, hiszen a Montoyát helyettesítő Alexander Wurz révén értékes negyedik helyet szereztek. Jacques Villeneuve is végre úgy versenyzett, ahogy az tőle elvárható, a három pontot érő hatodik helyen kormányozta célba a Saubert.

Hihetetlen csata - online tudósítás
A mérnökök távoztak a rajtrácsról, elindult a felvezető kör. Fisichella kicsit lassan lódult neki. A meteorológusok szerint három felé elképzelhető eső.

A mezőny simán, kakaskodás nélkül eljött a rajttól, Alonso megpróbálta megelőzni Räikkönent, de erre nem volt reális esélye. Szato megpróbált elmenni Webber mellett, az ausztrál azonban fogta a pozíciót, így az első kör után Räikkönen, Alonso, Button, Trulli, Webber, Szato, Wurz, Villeneuve volt a sorrend. M. Schumacher maradt 13. Villeneuve a 11. helyről nyomult előre a nyolcadikra, csapattársa, Massa beragadt.

Räikkönen két kör alatt két és fél másodpercre ugrott el Alonsótól, a spanyol 1,8-del előzte meg Buttont. Újabb egy kör elteltével három-három másodpercre nőtt a differencia.

Räikkönen saját versenyét futotta, körönként olyan fél másodperccel volt gyorsabb mindenkinél, valószínűleg kevés benzin lötyögött McLarenjében. M. Schumacher közben rendületlenül üldözte öccsét.

Az ötödik körben Fisichella ugyanott, ahol az első időmérőn, megcsúszott, s nem tudta megfogni a Renault-t. A gumifalba csúszott, a jobb első futómű meg kitört. Az olasz befejezte, minden bizonnyal műszaki hiba miatt.

Az élen stabilizálódott a három másodperces különbség Räikkönen és Alonso között, Button hét és fél másodpercre maradt le a spanyoltól. A finn lendülete azonban csak a kilencedik körig tartott, a motor megadta magát, így a mclarenes kiesett. Alonso ismét az élen.

Mindkét Minardiban motort cseréltek a futam előtt, ennek dacára Friesacher is kiesett Räikkönennel egy időben. Az élmezőny teljesen szétszakadt, Alonso 8,4 másodperccel autózott Button előtt, aki ugyanennyivel előzte meg Trullit.

1:23.223 - Alonso ennyivel futott leggyorsabb kört a 11.-ben. A spanyol tíz másodpercesre növelte előnyét. A 4-11. helyig eközben vonatozás folyt, összesen nyolc másodperc választotta el a pilótákat.
13 kör után Alonso, Button, Trulli, Webber, Szato, Wurz, Villeneuve, Barrichello volt a sorrend, M. Schumacher pedig továbbra is öccse nyomában loholt.

Massa a 17. körben eltörte első vezetőszárnyát (nekikoccant Coulthardnak), így a boxba kellett hajtania cserére. Eggyel később Barrichello kiállt tankolni. Alonso az élen kicsit levette a lábát a gázról, így állandósult a kilenc másodperc körüli különbség.

Barrichello egy körrel kiállása után visszament a boxba, s feladta a San Marinó-i Nagydíjat. Webber közben utolérte a harmadik Trullit, aki kicsit mintha feltartotta volna a mögötte haladókat.

Trulli, Webber, Szato és Wurz gyakorlatilag centikre voltak egymástól, jó kis sor alakult ki. Lassan felzárkózott Villeneuve, Heidfeld, R. Schumacher és M. Schumacher is.

1:22.892-vel Button elvette Alonsótól a leggyorsabb kört, s hét másodpercre csökkentette hátrányát. Webber addig nézegette, hol előzhetné meg Trullit, amíg a mögötte érkező Szato szép csendben bebújt mellé, s ott is hagyta. Webber próbálkozott még kicsit, aztán engedett. Támadott Wurz és Villeneuve is, további helycsere azonban nem volt.

Trulli megkapta a nyakába Szatót, erre gyorsan kiment tankolni. Kiállt Webber is. A 23. körben Alonso és Szato érkezett, Button vette át a vezetést. De csak egy kör erejéig, aztán ő is vételezett üzemanyagot. A mérnökök variáltak a keréknyomásával is.

Folytatódott a Trulli kontra Webber csata, M. Schumacher pedig 1:22.287-tel leggyorsabb kört ment. Az előtte haladó Wurz a 25. körben állt ki tankolni (egy másodperccel Szato elé érkezett vissza!), ekkor már csak M. Schumacher nem volt kint.

A német a 26. körben tovább javította a leggyorsabb kört, rendkívül agreszíven autózott. Még Button mögött is nézegetett picit, aztán kiállt tankolni. Wurz elé, a harmadik helyre érkezett vissza... Ne feledjük, a 13. helyről indult. Egy csere után Alonso, Button, M. Schumacher, Wurz, Szato, Trulli, Webber, Villeneuve volt a sorrend a pontszerző helyeken.

29 kör után Alonso 9,7 másodperccel előzte meg Buttont, 31-gyel Schumachert. A harmincadikban Webber épphogy utolérte Trullit, amikor hibázott egyet, a mögötte Schumacher egy másodperccel ment jobb időket, mint az élen álló Alonso és Button, 25 másodpercre csökkentette hátrányát. Kiderült, Barrichello elektronikai hiba miatt adta fel a versenyt.

A 34. kör után 22 másodpercre csökkent Schumacher hátránya, nagyon nyomta a ferraris. A következő körben tíz másodpercen belülre került Buttonhoz képest. Iszonytató tempó.

1:22.095 - a 36. kör után 7,4 másodperc volt csak Schumacher hátránya. Hátul Massa és Coulthard ütközött, a skót kicsúszott, a brazil meg csúnyákat mondott.

38. kör: 14 másodperc Alonsóhoz, 5 Buttonhoz képest. Mármint Schumacher lemaradása. Egy körrel később 4,6. Aztán 2,8. Majd másfél. Schumacher utolérte Buttont a 42. körben.

Ugyanakkor, amikor Alonso másodszor kiment tankolni, a spanyol nyolc másodpercet volt kint, a harmadik helyre érkezett vissza. A 44. körben Schumacher már tolta le a pályáról Buttont, de támadási pozícióba nem nagyon tudott kerülni.

Button keményen tartotta a helyét, Schumacher a fizika törvényei miatt sehogy sem tudott igazán közel férkőzni az angolhoz, Alonso meg ugyanolyan időket ment, mint az első kettő. A 47. körben aztán, egy lekörözésnél Schumacher a sikánnál kemény gázzal elhúzott Button mellett, szenzációs manőver volt! Simán, egyenesen áthajtott rajta, Button csak nézett. A BAR-os a 48. körben kiállt tankolni, Schumacher meg elhúzott: 1:21.858-as időt ment! A 49.-ben tankolt, hat másodperc alatt, a német szinte közvetlenül Alonso mögé érkezett vissza. Face to face csata. 12 körrel a leintés előtt 1,3 másodperc volt a különbség köztük, a tömeg tombolása közepette.

Schumacher azonnal támadási pozícióba is került, a célegyenesben azonban még nem próbálkozott. A német a féktávokon centikre közelítette meg a spanyolt, aki folyamatosan sasolta a tükröt. Schumacher mindent megpróbált, folyamatosan szűkebb íveket vett, Alonso viszont remekül védte a pozíciót.

Kilenccel a vége előtt Schumacher előbb megpróbálta körbeautózni Alonsót, aztán kétszer belülről próbálkozott, de a renault-snak mindannyiszor helyén volt a szíve. Alonso a kigyorsításoknál rendre el tudott húzni a Ferraritól, hibátlanul tartotta a hétszeres világbajnokot.

Két körön keresztül csak ugyanaz történt, mint addig, Alonso zárta a szögeket, Schumacher meg nem kockáztatott feleslegesen. A német hiába volt gyorsabb, nem tudott előzni.

Hárommal a vége előtt Schumacher ismét megpróbálta betenni a Ferrarit Alonso mellé, de kétszer sem jött össze neki az előzés. Kettővel a leintés előtt sem. Schumacher az utolsó körben is támadott, de hiába, Alonso egyszerűen zárt minden lehetséges szöget. Schumacher annyira hajtotta, hogy az utolsó körben 311,7-tel megdöntötte az addigi csúcssebességet is, elképesztő csata volt. Schumacher még a célegyenes előtt is füstölgőt fékezett, de a spanyolt nem lehetett megverni. Zsinórban harmadik győzelmét aratta, második Michael Schumacher, harmadik Jenson Button, negyedik Alexander Wurz, ötödik Szato Takuma, hatodik a sokak által már leírt jacques Villeneuve, hetedik Jarno Trulli, míg nyolcadik Ralf Schumacher lett.

Nyilatkozatok

Fernando Alonso: "Életem legnagyobb párharca volt a mai. Tudtam, hogy Michael sokkal gyorsabb nálam, így egyetlen esélyem az volt, ha folyamatosan a pálya közepén tartom, s a kigyorsításoknál elhúzok tőle. Volt egy-két kanyar, ahol nagyon közel került hozzám, de végül sikerült előtte maradnom. Minden tudásomra szükség volt."

Michael Schumacher: "Vegyesek az érzéseim. Egyfelől elégedett vagyok a verseny alakulásával, másfelől viszont rettentő csalódott vagyok a délelőtt történtek miatt. Ha nincs az a hiba, tökéletes napot zárhattunk volna, az autóban benne volt a győzelem lehetősége."

Jenson Button: "Hasonló helyzetben voltunk eddig, mint a Ferrari. Hiába dolgoztunk őrült módjára, az eredmények nem akartak jönni, most viszont szerencsére kijött a lépés. Bizakodó vagyok, szerintem tudunk ennél jobbat is, remélem, legközelebb a dobogó még magasabb fokára állhatok fel."
A San Marinó-i Nagydíj végeredménye

1. Alonso (spanyol, Renault) 1:27:41.921 ó
2. M. Schumacher (német, Ferrari) 0.215 mp hátrány
3. Button (angol, BAR-Honda) 10.481 mp h.
4. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes) 27.554 mp h.
5. Szato (japán, BAR-Honda) 34.783 mp h.
6. Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas) 1:04.492 p h.
7. Trulli (olasz, Toyota) 1:10.200 p h.
8. R. Schumacher (német, Toyota) 1:10.800 p h.
9. Heidfeld (német, Williams-BMW) 1:11.200 p h.
10. Webber (ausztrál, Williams-BMW) 1:23.200 p h.
11. Liuzzi (olasz, Red Bull-Cosworth) 1:23.704 p h.
12. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1 kör hátrány
13. Coulthard (skót, Red Bull-Cosworth) 1 kör
14. Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota) 1 kör
15. Monteiro (portugál, Jordan-Toyota) 2 kör

Kiesett:

Albers (holland, Minardi-Cosworth)
Barrichello (brazil, Ferrari)
Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes)
Friesacher (osztrák, Minardi-Cosworth)
Fisichella (olasz, Renault)

Leggyorsabb kör: M. Schumacher 1:21.858 (48. kör)

Következik: Spanyol Nagydíj, május 8.

[LHP.HU]

2005.04.24. 18:43

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek