HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > SPORT > Alonso nyert, Schumacher kiesett Bahreinben

t: 1070

Alonso nyert, Schumacher kiesett Bahreinben

Továbbra is szenved a Ferrari. A nagy dérrel-dúrral beharangozott új autóval egész hétvégén gondok voltak, Rubens Barrichello például váltógondok miatt mindkét szombati szabadedzés kihagyására kényszerült. A vasárnapi második időmérő előtt motort kellett cserélni autójában, az új azonban mindössze két kört bírt, így a futamnak egy következő erőforrással vágott neki - az utolsó helyről.

Alaposan megbosszulta tehát magát, hogy a maranellóiak minimális tesztkilométer megtétele után vetették be az F2005-öst, a hétszeres világbajnok alatt is csak 11 kört bírt a technika. A 12.-ben hidraulikai hiba miatt ki kellett állnia a boxba, holott a 2001-es Német Nagydíj óta nem volt gondja a Ferrarival. Schumacher az eddig pontot szerzett pilóták között az utolsó helyen áll, ahogy a Ferrari is a konstruktőrök között.

A hétvége megkoronázásaként Barrichello autója az utolsó körökre teljesen "elfogyott", az éllovasoknál öt-hat másodperccel ment gyengébb időket. Ennek következtében - a rajtot követő előrerohanás után - folyamatosan zuhant hátra, az utolsó percekben lekörözték, majd David Coulthard a még pontot jelentő nyolcadik helyet is elvette tőle. Válságban vannak Todték.

Nem úgy a Renault, amely az idény harmadik versenyét is megnyerte, Malajziához hasonlóan Fernando Alonso ismét rajt-cél győzelmet aratott. Sikere egyetlen pillanatig sem forgott veszélyben, ahogy a sepangi teljesítményét megismétlő toyotás Jarno Trulli második helye sem.

A dobogó harmadik fokára az egyre inkább megizmosodó McLaren képviselője, Kimi Räikkönen állhatott fel, aki mögött a másik Toyotában ülő Ralf Schumacher, majd a nap hőse, a Montoya-helyettes Pedro de la Rosa ért célba. A spanyol pilóta ugyan bakizott egyszer-kétszer, de mindannyiszor mesés előzéssel korrigált, aki ezen a napon elé került, az nem úszhatta meg támadás nélkül. De la Rosa igazi autóversenyt csinált a nem kifejezetten izgalmas, de az első kettőnél nagyságrendekkel jobb futamból, már csak miatta is érdemes volt végigülni a másfél órás száguldást.

Három verseny után még mindig pont nélkül áll a tavalyi világbajnokság második helyezettje, a BAR-Honda, ahol idén nagyon elszúrtak valamit. Szato Takuma fék-, míg Jenson Button váltóhiba miatt esett ki, a brackleyieknek valahogy semmi nem akar összejönni. Button már a sepangi égés után is fennhangon kritizálta a csapatot, s valószínűleg most is kioszt majd egy-két megjegyzést. Egyébként jogosan.
Időmérő

A Renault idén verhetetlen az időmérő edzéseken, Melbourne és Sepang után Szahírban is a francia istálló egyik autója indulhat az első rajtkockából. Az Ausztrál Nagydíjon Giancarlo Fisichella, Malajziában Fernando Alonso volt a legjobb, s az ifjú spanyol most ismételt. Szombaton és vasárnap is a legjobb időt autózta, kétség sem férhetett pole-jának jogosságához..

A második tréning legnagyobb nyertese a toyotás Ralf Schumacher volt, aki remek produkcióval öt helyet javított, de örülhetett bátyja, Michael is, aki helyet cserélt Jarno Trullival, így Alonso mellől indulhatott. A hétszeres világbajnok gyors körében hibázott egy nagyot, a csúszó autót azonban olyan zseniális mozdulattal fogta meg, amire rajta kívül talán senki sem képes. Hogy a korrigálás ellenére is javítani tudott szombati eredményén, azt sejtette, hogy autójában a vetélytársakénál kevesebb üzemanyag lötyögött, kiesése miatt azonban nem derült ki, hány kerékcserét tervezett.

Csapattársa, Rubens Barrichello a szombati napot követően ismét pórult járt, hiába cseréltek motort Ferrarijában a tréning előtt, az erőforrás két (a levezető és a gyors) kör után elromlott. A német RTL adásában Ross Brawn főmérnök nem tudott magyarázattal szolgálni a történtekről, tippje (!) szerint a sorozatgyártással lehet probléma, amire még nem készült fel teljesen a gyár. A brazil pilóta az utolsó helyről startolt.

A Bahreini Nagydíj rajtsorrendje a két időmérő edzés alapján:

1. sor:
Alonso (spanyol, Renault) 3:01.902 p
M. Schumacher (német, Ferrari) 3:02.357
2. sor:
Trulli (olasz, Toyota) 3:02.660
Heidfeld (német, Williams-BMW) 3:03.217
3. sor:
Webber (ausztrál, Williams-BMW) 3:03.262
R. Schumacher (német, Toyota) 3:03.271
4. sor:
Klien (osztrák, Red Bull-Cosworth) 3:03.369
de la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 3:03.373
5. sor:
Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 3:03.524
Fisichella (olasz, Renault) 3:03.765
6. sor:
Button (angol, BAR-Honda) 3:04.348
Massa (brazil, Sauber-Petronas) 3:05.202
7. sor:
Szato (japán, BAR-Honda) 3:05.563
Coulthard (skót, Red Bull-Cosworth) 3:05.844
8. sor:
Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas) 3:07.983
Monteiro (portugál, Jordan-Toyota) 3:09.428
9. sor:
Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota) 3:10.143
Albers (holland, Minardi-Cosworth) 3:10.422
10. sor:
Friesacher (osztrák, Minardi-Cosworth) 3:11.261
Barrichello (brazil, Ferrari) 3:07.693 (motorcsere miatt 10 hellyel hátrébb sorolva)

Alonso újabb laza diadala

Az autók már felsorakoztak, a levegő 42, a pálya 55 fokos. Elindult a felvezető kör, Klien Red Bullja a rajtrácson ragadt. Betolták a boxba, ahonnan majd a többiek után eredhet, ha tud.

Sima volt a rajt, Schumacher meg sem próbálta megelőzni Alonsót, egyből besorolt mögé. A hátulról érkező Trulli kívülről megpróbálta megelőzni a hétszeres világbajnokot, a német azonban résen volt, s visszaverte a támadást. Fisichella agresszívan próbált előrelépegetni, folyamatosan támadta az előtte haladó Räikkönent. Az első kör után Alonso, M. Schumacher, Trulli, Webber, Heidfeld, R. Schumacher, Räikkönen, Fisichella volt a sorrend, Klien nem tudott elindulni, Barrichello pedig meglökte Coulthardot.

A második kör elején, a célegyenes végén Schumacher megpróbálta faképnél hagyni Alonsót, a spanyol azonban zárta a szöget. Fisichella Renault-ja füstölni kezdett, Szato és a rajt után elképesztő ütemben előrevágtató Barrichello is megelőzte.

A harmadik körben Fisichella teljesen visszaesett, kiment a boxba, ahol nem várta senki. Heves karlendítésekkel visszaküldték a pályára, de egy forduló elteltével ismét kiállt: valamit babráltak autójával, végül azonban kiszállt s feladta a Bahreini Nagydíjat. Karthikeyan a pálya szélére parkolta Jordanjét, amit sokáig nem emeltek ki.

A hetedik körben, szintén a célegyenes végén R. Schumacher rámászott Heidfeldre, de nem sikerült javítania. M. Schumacher leggyorsabb kört ment, Alonsóval és Trullival együtt kicsit elszakadt a többiektől.

R. Schumacher nem fért a bőrébe, a hosszú egyenesben a pálya poros részén próbálta megelőzni Heidfeldet, ám tapadás híján esélye sem volt. A csatából Räikkönen profitált, aki felzárkózott az előtte haladókra.

Heidfeld az egyik kanyarban hibázott, R. Schumacher pedig köszönte szépen, s elhaladt mellette. A német Williamsével gond lehetett, mert Räikkönent is látványosan feltartotta.

M. Schumacher az élen folyamatosan nyomás alatt tartotta Alonsót, hat tizedes hátránnyal autózott a spanyol mögött. Räikkönen a célegyenes végén nagyon rövid fékezéssel akart túljárni Heidfeld eszén, de előzés helyett lecsúszott az ideális ívről.

M. Schumacher a 12. körben, a hátsó hosszú egyenesben elfékezte magát, kikanyarodott a bukótérbe, ám a pályára visszatérve nem tudta felvenni a ritmust. Becammogott a boxba, ahol egyből a garázst célozta meg. Még nem tökéletes az új Ferrari, a világbajnok három és fél év után (2001, Német Nagydíj) adott fel technikai hiba miatt futamot.

A 14. körben a nyolcadik de la Rosa erőteljes attakot indított Szato ellen, aki elsőre visszaverte a támadást. A Montoya-helyettes azonban nem adta fel, tolta rá a McLarent a BAR-ra, miközben Szatót folyamatosan biztatták a rádión keresztül. A mögöttük autózó Barrichello kicsit visszavett a tempóból, így megérkezett a nyakára Button.

Az üldözőjétől megszabadult Alonso három másodperces előnyt épített Trullival szemben, aki mögött újabb tizenöttel érkezett Webber. Az első tankolásra a 18. körben került sor, R. Schumacher kezdte a sort.

Alonso 1:31.972-re javította a leggyorsabb kört, majd a huszadik körben kiállt tankolni. A hátsó egyenesben, ahol R. Schumacher próbálta megelőzni Heidfeldet, de la Rosa is próbálkozott Szatóval, a japán azonban megvédte pozícióját. A mclarenes a célegyenes végén próbálkozott újra, ott azonban elfékezte magát, így Barrichello és Button is megelőzte.

A 21. körben Webber és Trulli tankolt, Alonso kiállása ellenére is megtartotta az első helyet. Heidfeld a 23. körben állt ki a boxba, csakúgy, mint de la Rosa. Albers megcsúszott, s kis híján véget vetett R. Schumacher versenyének.

A 25. körben Räikkönen (és Button) kiállt üzemanyagért (a finn megelőzte Heidfeldet), Barrichello meg Szatót üldözvén ugyanott megcsúszott, mint Schumacher. A pördülést megúszta, s csapattársával ellentétben tovább is tudott menni. A nagy ijedtségre kiállt tankolni.

A 26. körben Heidfeld autója nem bírta tovább a hőséget, motorja a célegyenes végén elfüstölt. Egy tankolás után Alonso, Trulli, Webber, Räikkönen, R. Schumacher, Barrichello, Button, de la Rosa volt a sorrend. Szatónak gondjai támadtak a fékkel, a bal első tárcsa folyamatosan füstölt, makacs ember révén azonban egy piruett sem győzte meg arról, hogy fel kellene adnia a futamot. Végül, a 29. körben azért beadta a derekát.

Buttont Szato esetéből okulva a BAR rádión figyelmeztette, hogy óvatosan vezessen. Kiderült, hogy M. Schumacher hidraulikai hiba miatt esett ki.

A 31. körben Alonso nyolc és fél másodperccel vezetett Trulli, harminccal Webber előtt. De la Rosa folyamatosan Button nyomában loholt, s a 33. körben, a célegyenes végén meg is előzte a britet. Ott, ahol Szatót is próbálta, ám ezúttal sokkal óvatosabb volt.

Räikkönen egy másodpercre megközelítette Webbert, aki ettől úgy berezelt, hogy a "Schumacher-féle", a hátsó egyenesre ráfordító kanyarban elszállt, mint a győzelmi zászló. A nagy bukótérnek köszönhetően vissza tudott menni a pályára, de nemcsak a finn, hanem R. Schumacher is megelőzte.

A roppant agilis de la Rosa utolérte Barrichellót is, s rögtön támadni kezdte a brazilt. Folyamatosan nézelődött, egyértelműen gyorsabbnak tűnt. Hibázott Räikkönen , az egyik kanyarban átpattogott a rázóköveken, a nagy bukótér azonban az ő versenyét (és pozícióját) is megmentette.

Alonso leggyorsabb kört ment, de la Rosa meg tolta lefele a pályáról Barrichellót, kőkeményen hajtott a hatodik helyért. A 38. körben a célegyenes végén próbálkozott, s a "sormintának" (egy rossz - Szato, egy jó - Button) megfelelően elfékezte magát. Vissza tudott menni a pályára, de Button kicsit a nyakára mászott.

Alonso senkitől sem zavartatva autózta a leggyorsabb köröket, 13 másodpercre növelte előnyét Trullival szemben. Räikkönennel szemben 40 szekunduma volt. A 41. körben állt ki másodszor tankolni, s hét másodperces töltés után a második helyre érkezett vissza.

De la Rosa ismét utolérte Barrichellót, s ugyanott folytatta, ahol abbahagyta. A célegyenesre ráfordító kanyarban próbálkozott, s a brazil nem erőlködött, hagyta tovaszáguldani. R. Schumacher tankolt, majd a 43.-ban csapattársa, Trulli (és Webber) is. Alonso visszavette az első helyet, de a toyotás is Räikkönen előtt tudott maradni.

Barrichello alatt elfogyott a Ferrari (illetve a Bridgestone...), Button is utolérte. Räikkönen kényelmesen megtankolt, csapattársa, de la Rosa mögé érkezett vissza.

Barrichello feladta a felesleges harcot, 13 körrel a vége előtt elengedte Buttont, miközben de la Rosa leggyorsabb kört futott. Eztán tankolt másodszor is, R. Schumacher meg kicsit elnézett egy kanyart.

Button és Barrichello 11 körrel a leintés előtt tudták le második tankolásukat, a BAR-os kiállása azonban rémálomszerűen alakult. Lefulladt, nem tudták újraindítani, amikor azonban igen, azonnal leállt a motor. Az ötödik-hatodik kísérlet végül sikerrel járt, de a brit csak a boxutca kijáratáig jutott. Váltógondok vetettek véget versenyének.

De la Rosa ragadozó módjára vetette rá magát az újabb prédára, ezúttal Webbert nézte ki magának. Kb. minden második kanyarban próbálkozott a spanyol, a williamsesnél is gyorsabbnak tűnt. Nyolc körrel a leintés előtt, a célegyenes végén kívülről kísérletezett de la Rosa, az ausztrál azonban zárta a szöget. Próbálkozott a hátsó egyenesben is, Webber a koszos részre húzódott, hogy védje a pozíciót, remek csata volt.

Héttel a leintés előtt de la Rosa kis híján letolta Webbert a pályáról, centik választották el a két autót. A Button kiesése miatt pontszerző helyre került Massa eközben a célegyenes végén kifékezte a látványosan szenvedő Barrichellót.

De la Rosa kicsit leszakadt Webberről, Alonso pedig lekörözte Barrichellót. Az ausztrál folyamatosan figyelte a tükörből de la Rosát, tán emiatt a célegyenes végén elfékezte magát. Volt azonban annyi előnye, hogy megőrizze az ötödik helyett, mesterien tartotta maga mögött a spanyolt.

Villeneuve már majdnem utolérte Barrichellót, négy másodperccel ment jobb köröket, mint a brazil, amikor nagy igyekezetében kicsúszott. Ezúttal sem jött össze neki egy jó eredmény, sőt még Coulthard is megelőzte. A kanadai hamarost kiállt a boxba, valószínűleg azért, hogy a következő futamra motort lehessen cserélni autójában. Az akadékoskodó FIA-nak a piruett meg jó lesz indoknak.

Három körrel a leintés előtt Webber felhagyott sokáig eredményesen alkalmazott taktikájával, nem húzódott be a pálya közepére visszafogni de la Rosa lendületét a célegyenes után. A spanyol vércseként csapott le a lehetőségre, s bebújt az ausztrál mellé, majd el is ment mellette. A két pilóta között pillanatok alatt hatalmasra nőtt a különbség.

Fernando Alonso megnyerte a Bahreini Nagydíjat, másodikként Jarno Trullit, míg harmadikként Kimi Räikkönent intette le a kockás zászló. Ralf Schumacher lett a negyedik, a fantasztikusat nyújtó Pedro de la Rosa az ötödik, Mark Webber a hatodik, Felipe Massa a hetedik, míg David Coulthard a nyolcadik. A skót az utolsó előtti körben előzte meg Barrichellót, végképp elrontva az F2005-ös premierjét.

Nyilatkozatok

Fernando Alonso: "Ez volt életem eddigi legforróbb futama, elképesztően nagy volt a hőség. Az autó ismét tökéletes volt, különösen az első tankolás után ment jól. A rajt után remek csatát vívtam Michaellel, nagyon kellett figyelnem, hogy ne kerüljön elém, az első kiállás után viszont már kényelmesen autózhattam. Ez volt a harmadik hibátlan hétvégém zsinórban, ez egyszerűen hihetetlen."

Jarno Trulli: "Michaellel én is párbajoztam egy jót, mindent beleadott, hogy maga mögött tartson. Mivel autója könnyebb volt, mint az enyém, sikerült is neki, az akkor összeszedett hátrányom miatt nem volt esélyem a győzelemre. Fernando amúgy is remek napot fogott ki, senki sem verhette volna meg."

Kimi Räikkönen: "Az időmérőn még gondjaim voltak, nem ment úgy az autó, ahogy szerettem volna, versenykörülmények között viszont - szerencsére - egészen gyorsnak bizonyult. Kicsit várnom kellett, hogy odakeveredjek az élre, ennél a harmadik helynél több nem volt bennem. Túl nagy volt a hátrányom ahhoz, hogy reális esélyem legyen az előrelépésre, így a biztos dobogóra törekedtem."

Michael Schumacher: "Természetesen csalódott vagyok, de egy új autó esetében előfordulnak hibák. Az más kérdés, hogy viszonylag biztosak voltunk magunkban s nem számítottunk erre, ám ettől még jó döntés volt elhozni ide az F2005-öst. Most ki kell derítenünk, hogy pontosan mi történt, s Imolára a lehető legjobban fel kell készülnünk."
A Bahreini Nagydíj végeredménye

1. Alonso (spanyol, Renault) 1:19:18.531 ó
2. Trulli (olasz, Toyota) 13.409 mp hátrány
3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 32.063 mp h.
4. R. Schumacher (német, Toyota) 53.272 mp h.
5. de la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:04.988 p h.
6. Webber (ausztrál, Williams-BMW) 1:14.701 p h.
7. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1 kör hátrány
8. Coulthard (skót, Red Bull-Cosworth) 1 kör h.
9. Barrichello (brazil, Ferrari) 1 kör h.
10. Monteiro (portugál, Jordan-Toyota) 2 kör h.
11. Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas) 3 kör h.*
12. Friesacher (osztrák, Minardi-Cosworth) 3 kör h.
13. Albers (holland, Minardi-Cosworth) 4 kör h.

*ténylegesen nem ért célba

Kiesett:

Button (brit, BAR-Honda)
Szato (japán, BAR-Honda)
Heidfeld (német, Williams-BMW)
M. Schumacher (német, Ferrari)
Fisichella (olasz, Renault)
Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota)
Klien (osztrák, Red Bull)

Leggyorsabb kör: de la Rosa 1:31.447 (43. kör)

Következik: San Marinó-i Nagydíj (április 24., Imola)

[LHP.HU]

2005.04.04. 17:52

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek