HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > SPORT > Alonso lazán nyert Malajziában

t: 1045

Alonso lazán nyert Malajziában

Ezt a futamot három dologért volt érdemes végignézni: a 33. körben lezajlott Webber, Ralf Schumacher, Heidfeld csatáért, a 38. körben látott Fisichella, Webber párharcért, na meg általánosságban azért, mert az utóbbi években sosem tűnt olyan gyengének a Ferrari, mint most. Máskülönben eszméletlen unalmas volt a Malajziai Nagydíj, esemény alig, mindenki a saját tempóját autózta.

Kivéve ugye a Ferrarit.

A maranellóiak végtelenül szerény teljesítményt nyújtottak Sepangban, hogy miért, az egyelőre rejtély. Valószínűleg a Bridgestone abroncsok felelősek a visszaesésért, Rubens Barrichello például - megunván az autóval való hadakozást - fel is adta a versenyt. Addig lekörözték már egyszer-kétszer, s az ő máshoz szokott lelkének ez vélhetően sok volt.

A hétszeres világbajnok Schumacher szerzett ugyan két pontot, de ezt csak a fentebb említett Fisichella kontra Webber esetnek köszönhette, amelynek köszönhetően mindkét versenyző kiesett. A német percekig sem tudta tartani az élmezőny tempóját, végig másodpercekkel rosszabb időket ment, ami kisebb (nagyobb?) válságot jelez. És persze előrevetíti, hogy az új Ferrari Spanyolország helyett esetleg már Bahreinben bemutatkozik.

A Renault-nál bezzeg éppen ellenkezőleg, mindenki boldog, hiszen a szezon második versenyén sem talált legyőzőre a csapat. Melbourne-ben a most kiesett Fisichella, míg Sepangban a dobogón félhullaként támolygó, a világbajnoki pontversenyben a vezetést átvevő Alonso (spanyol pilóta még sosem állt az élen!) páholta el a mezőnyt, utóbbi sikere talán még csapattársánál is meggyőzőbb volt. 24 másodpercet vert a másodikként célba ért, barátját a hétvégén elveszítő, ezért legkevésbé sem mosolygós Trullira, aki helyett a Toyota azért örömködött, hiszen a japánok most először állhattak dobogóra a Forma-1-ben. Ráadásul Ralf Schumacher révén az ötödik hely is az övék lett.

Jó napja volt a williamses Nick Heidfeldnek, aki bronzérmével pályafutása eddigi legjobb eredményét állította be, utoljára a 2001-es Brazil Nagydíjon pezsgőzhetett, akkor még a Sauber-Petronas színeiben. Ismét jól szerepelt a Red Bull, amelynek ezúttal is pontot szerzett mindkét pilótája, a Jaguar-utód már 11 egységnél tart a világbajnoki pontversenyben. Ne feledjük, az elődnek tavaly összesen 12 jutott.

Nem volt a rossz a McLaren sem, ezt bizonyítja Montoya negyedik helye, bár az ezüst nyilakból egyelőre hiányzik az igazi átütőerő. Räikkönen egy szerencsétlen defekt miatt csak kilencedik lett, máskülönben talán a pódiumra is felfért volna. Ismét katasztrofálisan szerepelt a BAR-Honda, motorhiba miatt Button és a Szatót helyettesítő Davidson is kénytelen volt már az első körökben kiállni. Button első dühében ki is jelentette, minden szempontból visszafejlődött a csapat, amely tavaly a vb második helyén végzett.

Időmérő

A szombati és a vasárnapi, két időmérő edzés alapján a spanyol Fernando Alonso indul az élről a Malajziai Nagydíjon az 56. Forma-1-es világbajnokság második futamán. A Renault pilótája mögött az olasz Jarno Trulli és a szezonnyitó Ausztrál GP-n győztes Giancarlo Fisichella végzett. Michael Schumacher nem hogy javítani nem tudott, még vissza is esett szombati teljesítményéhez képest, így a 12. helyett a 13. helyről rajtolhat. Kimi Räikkönen kárára előrenyomult Mark Webber, s feljavultak a Red Bullok is.

A Malajziai Nagydíj rajtsorrendje:
1. sor:
Alonso (spanyol, Renault) 3:07.672 (1. edzés: 1:32.582/1:35.090)
Trulli (olasz, Toyota) 3:07.925 (1:32.672/1:35.253)
2. sor:
Fisichella (olasz, Renault) 3:08.448 (1:32.76561:35.683)
Webber (ausztrál, Williams-BMW) 3:08.904 (1:33.204/1:35.700)
3. sor:
R. Schumacher (német, Toyota) 3:09.007 (1:33.106/1:35.901)
Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 3:09.483 (1:32.839/1:36.644)
4. sor:
Klien (osztrák, Red Bull Racing) 3:09.589 (1:33.724/1:35.865)
Coulthard (skót, Red Bull Racing) 3:09.700 (1:33.809/1:35.891)
5. sor:
Button (angol, BAR-Honda) 3:09.832 (1:33.616/1:36.216)
Heidfeld (német, Williams-BMW) 3:09.917 (1:33.484/1:36.453)
6. sor:
Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 3:10.090 (1:33.333/1:36.757)
Barrichello (brazil, Ferrari) 3:11.502 (1:34.162/1:37.340)
7. sor:
M. Schumacher (német, Ferrari) 3:11.633 (1:34.072/1:37.561)
Massa (brazil, Sauber-Petronas) 3:11.884 (1:34.151/1:37.333)
8. sor:
Davidson (angol, BAR-Honda) 3:11.890 (1:34.866/1:37.024)
Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas) 3:12.995 (1:34.887/1:38.108)
9. sor:
Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota) 3:17.656 (1:37.806/1:39.850)
Monteiro (portugál, Jordan-Toyota) 3:17.962 (1:37.856/1:40.106)
10. sor:
Friesacher (osztrák, Minardi) 3:21.186 (1:39.268/1:41.918)
Albers (holland, Minardi) 3:23.001 (1:40.432/1:42.569)

Elindult a felvezető kör.

A legendásan jó rajtautomatikával ellátott Renault-t Trulli nem foghatta meg, Alonso simán megőrizte első helyét. A Toyota mindazonáltal arra jó volt, hogy Fisichellát maga mögött tartsa, így elöl nagyobb helycsere nem volt. Hátul viszont helyezkedtek a pilóták, az első kör után Alonso, Trulli, Fisichella, Webber, R. Schumacher, Räikkönen, Button, Heidfeld, Coulthard, Klien, Montoya, Barrichello, Massa, M. Schumacher volt a sorrend.

Sepangban a levegő annyira párás, hogy olyan, mintha köd lenne. Alonso hamar ellépett üldözőitől, mialatt a BAR tovább folytatta szenvedését. Szinte egy körön belül Button és Davidson motorja is elfüstölt, előbbinek (aki a hiba előtt megelőzte Räikkönent s eggyel előrelépett) már az edzések alatt is gondjai voltak az olajpumpával. Friesacher kicsúszott, Alonso meg leggyorsabb kört futott.

Button kiesésével Coulthard foglalta el a nyolcadik helyet, szorosan a nyomában Klien loholt. Hat kör után Alonso négy másodperccel vezetett Trulli előtt, Fisichellával szemben 5,1 másodperc volt a fórja. A 13. Schumacher két másodperccel autózott gyengébb időket, mint az éllovas spanyol.

R. Schumacher a nyolcadik körre majdnem utolérte Webbert, de támadni még nem tudott. Alonso tovább növelte előnyét. Button manőverét leszámítva előzés még nem volt, unalmas a futam. Heidfeld próbált tenni róla, hogy változzon valami, a célegyenes végén bekukucskált Räikkönen mellé, de nem tudta kifékezni a finnt.

Az égvilágon semmi nem történik, mindenki elfoglalta a pozícióját, s halad lendületesen a cél felé. Hátul Monteiro utolérte Alberst, s mivel a Jordan jobb, mint a Minardi, simán el is ment mellette. A harc a 16. helyért folyt. M. Schumacher hátránya már 36 másodperc, a világbajnok képtelen javítani.

Alonsót a mérnökök arra kérték, hogy a hatodik kanyart ötödikben vegye, már kímélték a motort... Tehették is, hiszen 14 kör után a spanyol hét másodperccel vezetett Trulli, tízzel Fisichella előtt.

1:36.000 - Alonso új leggyorsabb köre. Rádión érdeklődtek autója egyensúlya felől, majd közölték, a tankolásnál 0,2 bart leengednek a hátsó kerekekből, mert gyengülő hátsó tapadásról számolt be. Monteiro feltartotta Fisichellát és Webbert is, R. Schumachert viszont elengedte, aki így megérkezett az ausztrál nyakára. Heidfeld kis szünet után ismét támadni kezdte Räikkönent, miközben a 19. körben Klien állt ki elsőként tankolni.

A huszadik körben R. Schumacher, Coulthard és Heidfeld vételezett üzemanyagot, miközben Alonso kicsit szélesen vette az egyik kanyart. Az élmezőnyből előbb Alonso (engedtek a nyomásból), majd Trulli állt ki tankolni, így Fisichella vette át a vezetést. Alonso kifelé majdnem beleszállt az egyik Jordanbe.

Igaz, nem sokáig, csak egy kör erejéig, Webberrel együtt állt ki. Az olasszal tájékoztatásul közölték, hogy első szárnyán állítani fognak, ami meg is történt. Az első helyet Räikkönen vette át, ment is egy leggyorsabb kört.

A nemrég tankolt Webbert Barrichello utolérte, s ha már így esett, erőteljes attakot kezdett ellene. A huszonötödik körben Räikkönen is letudta a kötelezőt (taktikájának köszönhetően megelőzte Webbert). A finnel egyidőben érkezett M. Schumacher is.

Räikkönen visszament a pályára, majd jobb hátsó defektet kapott, a szabályok értelmében így azt kicserélheti. Alig bírta pályán tartani a McLarent, a boxig gyakorlatilag az egész gumit legyalulta. Na meg persze rengeteg időt veszített. Barrichello tankolt, s a nyolcadik helyre érkezett vissza.

A 28. körben, a célegyenes végén Villeneuve elszállt, s a kavicságyban fejezte be a versenyt. Az eset első ránézésre nem vezetői hibának tűnt. Fisichella boxkiállása óta lelassult, ezt a csapat rádión is közölte vele. Kb. féltávnál Alonso, Trulli, Fisichella, Webber, R. Schumacher, Heidfeld, Montoya, Barrichello volt a sorrend a pontszerző helyeken. M. Schumacher a 11. helyen haladt Massa mögött.

A harmincadik körben, a tankolások során pontszerző helyeken kívülre került Coulthard utolérte Barrichellót, Webber meg R. Schumacher pedig a lelassult Fisichellához került közel.

A 33. körben végre történt valami, Webber megpróbálta megelőzni Fisichellát, majdnem be is fért mellé, de végül visszavonulót kellett fújnia. Ezzel magára húzta R. Schumachert, aki a hosszú egyenes végén támadt is, a két autó összeért. Ebből a hátul leskelődő Heidfeld profitált, aki majdnem mindkettejük mellett elment. Parádés csata volt jónéhány helycserével, a csapattársak nem kímélték egymást, a végső sorrend Webber, Heidfeld, R. Schumacher lett.

A 34. körben Barrichello gumijai teljesen elfáradtak, előbb - egy kiszélesített kanyar után - Coulthard, majd Klien is simán elment mellette a hosszú egyenesben. Nem sokkal később be is ment a boxba, a tankoláson, és apróbb állításokon kívül azonban nem sokat tudtak vele kezdeni a szerelők.

A kakaskodás után Webber és Heidfeld ismét utolérte Fisichellát, aki látványosan feltartotta a mögötte haladókat. A 38. körben Webber megelőzte az olaszt, aki azonban nem hagyta magát, s a hosszú egyenesben visszavágott. A belső íven próbálkozott, a féktávon azonban megcsúszott, neki a kaput becsukni próbáló Webbernek. A Renault végül "átpattant" a Williamsen, véget vetve mindkettejük versenyének. A verseny után kivizsgálják az esetet az illetékesek, amelynek köszönhetően M. Schumacher feljött nyolcadiknak.

Alonso a 39. körben lekörözte Barrichellót, majd nem sokkal később kiállt tankolni. Hét másodperc alatt végzett (állítottak első szárnyán), s ment vissza a pályára, az első helyre Trulli került. Tankolt Klien, Massa, R. Schumacher (neki a korábbi csetepaté miatt első szárnyat is cseréltek), majd még egy fordulóval később Trulli és Heidfeld is, aki harmadik helyével beállíthatja élete eddigi legjobb eredményét (2001, Brazil GP).

A Ferrarik teljesen lelassultak, a Jordanek tempóját autózták, ami egyértelműen a Bridgestone hibája. R. Schumacher autójáról a célegyenesben lerepült egy légterelő szárnyacska, de a németet valószínűleg sokkal jobban bosszantotta, hogy Montoya tankolása után elé érkezett vissza.

11 körrel a leintés előtt Alonso 11 másodperccel vezetett Trulli előtt, aki mögött újabb hússzal következett Heidfeld. A Webber-Fisichella párharc helyszínén Massa csúnyán elfékezte magát, aminek köszönhetően Räikkönen egyet előrelépett. A brazilt a boxból figyelmeztették is gyorsan, hogy ne felejtsen el inni...

Közben tankolt M. Schumacher is, aki felküzdötte magát a hetedik helyre. Az állás Alonso, Trulli, Heidfeld, Montoya, R. Schumacher, Coulthard, M. Schumacher, Klien volt.

Héttel a vége előtt elkezdtek fogyni Trulli gumijai is, körönként egy másodperceket veszített. Montoya lopakodott Heidfeld, Klien pedig M. Schumacher felé. Az 51. körben Barrichello megunta a kínlódást a pályán, beállt a garázsba és feladta a futamot. Gumijai gyakorlatilag teljesen simára koptak.

Räikkönen a végén nyomta még, mint az eszelős, hogy utolérje a még pontszerző Klient, de már kicsit későn kapott észbe. Szoros volt a vége, de az állás nem változott, nyert senkitől sem zavartatva Alonso, második Trulli, harmadik Heidfeld lett. Pontot szerzett még Montoya, R. Schumacher, Coulthard, M. Schumacher és Klien, Räikkönennek defektje miatt meg kellett elégednie a kilencedik hellyel.
Nyilatkozatok

Fernando Alonso: "Ez volt a motor és az új autó második versenye, amelyen ismét bebizonyítottuk, hogy a legjobbak közé tartozunk. Biztos vagyok abban, hogy Bahreinben is jó eredményt érünk el, viszonyítási pont leszünk a többiek számára."

Jarno Trulli: "Nagyszerűen rajtoltam, s a futam alatt sem voltak gondjaim. Kiváló eredményt értem el, nagyon boldog vagyok, hogy végre dobogós lett, először a Toyota."

Nick Heidfeld: "Kiválóan rajtoltam, majd számos helyet javítottam az előzések során. A futam közepén izgalmas szituációba keveredtem, amikor hárman harcoltunk a negyedik helyért. Akkor még nem sikerült előrelépnem, de később szerencsém volt Fisichella és Webber csatájánál. Rendkívül érdekes futamon lettem dobogós."

A Malajziai Nagydíj végeredménye

1. Alonso (spanyol, Renault) 1:31:33.736 (átlag: 203.407 km/ó)
2. Trulli (olasz, Toyota) 24.327 mp hátrány
3. Heidfeld (német, Williams-BMW) 32.188 mp hátrány
4. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 41.631 mp hátrány
5. R. Schumacher (német, Toyota) 51.854 mp hátrány
6. Coulthard (skót, Red Bull Racing) 1:12.543 p hátrány
7. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:19.988 p hátrány
8. Klien (osztrák, Red Bull Racing) 1:20.835 p hátrány
9. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:21.580 p hátrány
10. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1 kör hátrány
11. Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota) 2 kör hátrány
12. Monteiro (portugál, Jordan-Toyota) 3 kör hátrány
13. Albers (holland, Minardi-Cosworth) 4 kör hátrány

Kiesett:

Barrichello (brazil, Ferrari)
Fisichella (olasz, Renault)
Webber (ausztrál, Williams-BMW)
Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas)
Friesacher (osztrák, Minardi-Cosworth)
Button (brit, BAR-Honda)
Davidson (brit, BAR-Honda)

Leggyorsabb kör: Räikkönen 1:35.483

Következik: Bahreini Nagydíj, április 3.

[LHP.HU]

2005.03.20. 11:10

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek