Az ORTT a Szerencsejáték-felügyelethez küldi a hozzájuk fordulókat, noha már onnan, de a fogyasztóvédelmi felügyelettől is küldtek a tesülethez ebben a témában beadványozókat. "A médiatörvény nem rendelkezik ebben a kérdésben", és az ORTT tavaly meg is állapította, nem tartozik a hatáskörébe e kérdések vizsgálata.
A panaszosok megkeresték már a panaszbizottságot amiatt, hogy a játékosok nem kapnak elegendő tájékoztatást a játék pontos menetéről, de azzal kapcsolatban is, hogy a regisztráció, a válaszadás módja legalábbis kétséges. Előfordult, hogy "azt panaszolták, hogy őket tulajdonképpen becsapták", amikor a hónap végén hatalmas számlát kaptak az emelt díjas számok hívása miatt - sorolta az elnök.
Világos Beatrix elmondta: a legtöbb esetben - 22 alkalommal - a Magyar Televízió műsorával kapcsolatban fordultak hozzájuk, majd az RTL Klub következett 17, a TV2 pedig 14 esettel. A Magyar Rádió adásaival kapcsolatban hat, a Magyar ATV és a Rádió1 műsora miatt három-három, a Sláger Rádió programja kapcsán egy beadvány érkezett a testülethez, míg 15 esetben más műsorszolgáltatót panaszoltak be.
[LHP.HU]
2005.03.18. 20:09