> ifj. Tóth sikerét hozta a Duna-rali - Exkluzív fotókkal illusztrálva
Második lett Spitzmüller Csaba, míg Benik Balázs - aki a viadal előtt ifj. Tóthtal holtversenyben vezette a pontlistát - harmadikként zárt.
A szervezők tájékoztatása szerint a szombati viadalon hatalmasat bukó Aschenbrenner György már vasárnap elhagyhatta a veszprémi kórházat, míg társa, Percze Nándor hétfőn mehet haza.
Duna-rali, végeredmény (nyolc szakasz, 127,2 km):
1. ifj. Tóth János, Bahor Bea (Peugeot 307 WRC) 1:14:38.5 ó
2. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Peugeot 206 WRC) 2:25.0 p h.
3. Benik Balázs, Varga István (Ford Focus WRC) 2:32.1 p h.
Janika immár egyedül az élen
Most először vezette murván a Peugeot 307 WRC-t, és sikerült megnyernie a Duna-ralit. Az ifjabb Tóth János, Bahor Bea kettős vasárnap már csak arra ügyelt, hogy tartsa az éllovas pozíciót, és mivel majd egyperces volt az előnye (no és mert az ellenfelek továbbra is technikai gondokkal küszködtek, miközben az ezüst-piros oroszlán engedelmes macskaként dorombolt), ez sikerült is. Sőt, a nap végére még nőtt is a különbség.
- Az első szakaszok után említette Janika, hogy milyen jó lehet a világbajnoki címvédő Sebastien Loebnek, mert ő tud akár kétperces előnnyel is versenyt nyerni - árulta el Bahor Bea, majd hozzátette: - Amikor célba értünk, és megláttam az eredménylistát, megveregettem a vállát, és mondtam neki, hogy minden kívánsága ilyen gyorsan teljesüljön.
Bahor Bea egyébként nagyon jól érezte magát a versenyautóban: saját bevallása szerint egész nap fülig ért a szája - már amikor nem kellett éppen diktálnia. És tényleg hatalmas lehetett az élmény, hiszen a céldobogón még külön kitért erre.
- Köszönöm az élményt Janika, nagyon jól mentél! - mondta, nagy derültséget okozva a közönség körében (hiszen neki is jókora szerepe volt a sikerben). És persze vastapsot aratott. A párosnak ez volt a második győzelme az idén a Peugeot 307 WRC-vel, és ez egyben azt is jelenti, hogy a hétszeres bajnok immár nem holtversenyben, hanem egyedüliként vezeti az abszolút pontversenyt.
- Nehéz futamok következnek, úgyhogy botorság lenne jóslatokba bocsátkozni, de ha már ilyen jól sikerült az idénykezdet, fontos lenne, hogy a további viadalokon is célba érjünk, és ha lehet, minél jobb pozícióban - mondta ifjabb Tóth. - Persze, nem lesz könnyű hibamentesen autózni, mert biztos vagyok benne, hogy a többiek nagyon igyekeznek majd.
A vasárnapi napról Janika elmondta, hogy szinte tét nélkül mentek, és bár kényelmes dolog az egyperces vezetés, ugyanakkor magában rejti a hibázási lehetőséget is, hiszen az ember nem figyel úgy, mint amikor mondjuk másodpercekre menő küzdelem zajlik.
S hogy mit hoz a jövő? Jó ómen-e a murvás futamgyőzelem az elkövetkező két murvás viadal előtt?
- Szombathelyen egészen más jellegű pályákra számíthatunk, de nem izgulok, hiszen a jó minőségű, tiszta utakra egészen biztosan könnyebb beállítani a versenygépet, mint az itteni dobálós, köves, sziklás gyorsasági szakaszokra volt - adott hangot bizakodásának ifjabb Tóth. A következő viadal központja tehát Szombathely, ahol az ellenfelek bizonyára megpróbálnak majd visszavágni a hétszeres abszolút bajnoknak.
hirado
2006.05.29. 08:55