Az előzmények:
A szombati időmérő edzésen a legjobb időt autózó Michael Schumacher csak az utolsó helyről rajtolhatott a vasárnapi Forma-1-es Monacói Nagydíjon, mivel a versenybírók úgy ítélték meg, hogy szándékosan állította meg az autóját a pályán a tréning vége előtt néhány másodperccel, és ezzel feltartotta riválisait.
A rajtpozíciókért zajló körözés utolsó pillanataiban, amikor ő már a legjobb idővel rendelkezett, az úgynevezett Rascasse kanyarból kijövet elfékezte magát, az autója megállt, és meg se moccant, ezzel pedig akadályozta a még gyors körüket teljesítő riválisokat, így a világbajnoki címvédő spanyol Fernando Alonsót, aki két részeredmény alapján eléje került volna.
A németek hétszeres vb-győztese azzal védekezett, hogy amikor leállt az autója nem akart tolatni a nagy forgalom miatt, ezért maradt mozdulatlan. A versenybírák azonban már azt sem értették, miért kellet egyáltalán megállnia.
"Az összes adatot figyelembe véve nem találtunk indokot arra, hogy miért volt szükséges a pályának ezen részén ilyen haszontalanul, ekkorát fékezni. Ezek után pedig nem gondolhattunk mást, mint hogy a pilóta szándékosan állította meg az autóját" - szól a hivatalos indoklás.
Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke egyenesen csalással vádolta meg a kerpeni klasszist:
"Egyszerűen leparkolta az autóját. A Ferrari így versenyez" - méltatlankodott.
Változott Giancarlo Fisichella eredeti pozíciója is, az olasz pilóta David Coulthard feltartásáért került hátrébb, az ötödikről a kilencedik helyre. A versenybírák a három legjobb időt vették el a Renault versenyzőjétől.
Jean Todt Schumachert védte
Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke élesen bírálta a Michael Schumacherrel szemben hozott intézkedést, nevezetesen azt, hogy a hétszeres világbajnok német pilótát az utolsó helyre sorolták vissza a Forma-1-es Monacói Nagydíj időmérő edzését követően.
A rajtpozíciókért zajló szombati körözés utolsó pillanataiban, Schumacher - amikor már a legjobb idővel rendelkezett - az úgynevezett Rascasse kanyarból kijövet elfékezte magát, az autója megállt, és meg se moccant, ezzel pedig akadályozta a még gyors körüket teljesítő riválisokat, így a világbajnoki címvédő spanyol Fernando Alonsót, aki két részeredmény alapján eléje került volna. A német versenyző azzal védekezett, hogy amikor leállt az autója, nem akart tolatni a nagy forgalom miatt, ezért maradt mozdulatlan, a versenybírák azonban úgy foglaltak állást, hogy szándékosan tartotta fel ellenfeleit.
Todt szerint a döntés súlyos következményekkel járó precedenst teremt, mint fogalmazott, egy ilyen határozat azt jelenti, hogy a versenyzőknek nincs joguk a hibázásra.
"Michael az utolsó körében is arra törekedett, hogy megtartsa vezető helyét, erre utal az első harmadban elért remek ideje - mondta Todt. - Aztán bármiféle bizonyíték nélkül vétkesnek mondták ki" - tette hozzá.
hirado
2006.05.29. 08:52