HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Újdonságok > A Citroën a Madridi Nemzetközi Autószalonon: újdonságok és meglepetések

t: 2386

A Citroën a Madridi Nemzetközi Autószalonon: újdonságok és meglepetések

A Citroën típuskínálata a legkisebb alsókategóriás, lendületes C1 modelltől kezdve egészen a nagy utazásokra termett, klasszis C6 modellig bezárólag minden téren rendkívüli újdonságokkal bővült. A rendkívül sokoldalú kishaszongépjármű, az új Jumper mellett - amely bizonyára az autószalon egyik sztárja lesz -, a Citroën a hagyományos csomagterű új gépkocsiját, a C-Triomphe modellt is kiállítja.

Az autószalon remek alkalmat kínál a márka számára, hogy bemutassa a lendületességet a sokoldalú használattal ötvöző új, 173 lóerős, részecskeszűrővel rendelkező HDi motorral felszerelt C5 modelljét, valamint az új, elektronikusan vezérelt, hatfokozatú kézi sebességváltóval (BMP6) rendelkező C4 modelljét. Az új sebességváltó a részecskeszűrővel ellátott, 110 lóerős HDi motorral párosítva kiváló vezetési kényelmet biztosít. Az újdonságnak számító két modell az adott országtól függően júniustól kezdve kerül forgalomba.

A Citroën által ezen a kivételesnek számító autószalonon kínált sokféle látnivaló között, feltétlenül meg kell említeni a páratlan kis tanulmányautót, a C-Buggy-t, a C-Airplay tanulmányautót, valamint a C4 hibrid HDi-t és a C2 Stop and Start modellt.

Végezetül, de nem utolsó sorban a 2005-ös Rally világbajnokságon (WRC) a konstruktőrök, és Sébastien Loeb kiváló szereplésével a pilóták versenyében elért kettős győzelemmel büszkélkedő Citroën a C2 Super 1600 autóját és a C4 Citroën Sport tanulmányát is bemutatja a kiállításon, előre vetítve a márka 2007-es Rally világbajnokságba való visszatérését fémjelző C4 WRC modellt.

Az új Jumper

A Madridi Autószalonon világpremierként bemutatkozó új Jumper a legújabb technológiai újítások alkalmazásával és az elődöknél megmutatkozó tudás és szakértelem kamatoztatásával készült. Emellett azonban számos kiegészítő szolgáltatást kínál.

Ennek köszönhetően a modern vonalvezetésű, nagyteljesítményű és funkcionális kialakítású új Jumper a térfogat, a méretek és a hasznos terhelés, vagyis az alapvető szolgáltatások még szélesebb skáláját kínálja. Az akár 4 tonnát is elérő össztömegű (PTC) és a jelentős mértékben megnövelt, egészen a 17 m3-ig terjedő hasznos teret kínáló, minden piaci igényt kielégítő új Jumper számtalan variációs lehetőséget biztosít.

A legkorszerűbb rendszerek (ABS, ESP...) alkalmazásának köszönhetően a dinamikai szolgáltatások is jelentősen fejlődtek, nagyobb kényelmet, biztonságot és rugalmasságot biztosítva. A modern, nagyteljesítményű dízel motorok alkalmazásával sikerült csökkenteni a fogyasztást és a károsanyag kibocsátást.A robusztus felépítésű, modern külsejű, erős és rendkívül sokoldalú új Jumper az adott országtól és változattól függően 2006. júniusától kerül forgalomba.

Az új C-Triomphe

Európában először lesz látható a február végén Kínában, a hagyományos csomagterű gépkocsik egyik legnagyobb piacán bevezetett C-Triomphe modell. A C4 modell alapján tervezett, meghosszabbított tengelytávval rendelkező modern és rendkívül eredeti gépkocsi a C4 sikerének kulcsát jelentő összes jellemzőt és újítást felsorakoztatja.

Az elegáns megjelenésű, hagyományos csomagterű gépkocsi figyelemreméltó helykínálatot biztosít utasainak. A C-Triomphe a hátsó helykínálat tekintetében, a hátul ülő utasoknak kínált nagy lábtérrel és az 513 literes (VDA) csomagtartóval referenciának számít a piacon.
A C-Triomphe a 2008-tól Spanyolországban C4 Sedan néven forgalomba kerülő gépkocsi előfutára.

A részecskeszűrővel (FAP) rendelkező 173 lóerős C5 HDi

A C5 kínálata új, 173 LE DIN (125 kW, vagy 170 LE CEE) teljesítményű, részecskeszűrővel (FAP) rendelkező dízel motorral gazdagodik, amelyhez hatfokozatú mechanikus sebességváltó kapcsolódik.

A különböző újításoknak köszönhetően (elkülönített párhuzamos dupla turbó és új befecskendező rendszer) az új motor igen erős és már alacsony fordulatszámon rendkívüli vezetési kényelmet biztosít. Emellett a kiváló környezetvédelmi tulajdonságokat (Euro IV. + FAP) alacsony fogyasztással ötvözi.A C5 modellhez kínált nagyteljesítményű motor 2006. júniusától kerül forgalomba.

Elektronikusan vezérelt, hatfokozatú mechanikus sebességváltóval rendelkező C4 modell

A C4 modellen világpremierként bemutatott és a részecskeszűrővel (FAP) rendelkező, 110 lóerős HDi motorhoz kapcsolódó elektronikusan vezérelt, hatfokozatú mechanikus sebességváltó (BMP6) teljesen új tervezésű és számos előnnyel rendelkezik.

A sebességváltó rendkívül kényelmes használatot biztosító elektrohidraulikus vezérlése meglepően könnyed és igen gyors kapcsolást tesz lehetővé. Ezenkívül a sebességváltás és a kuplungolás automatizálása egy hagyományos mechanikus sebességváltóhoz viszonyítva 3-5 %-os fogyasztás csökkenést tesz lehetővé.

Az új sebességváltó a mechanikus és automata sebességváltókkal összehasonlítva az általa nyújtott vezetési élménnyel és kényelemmel, a fogyasztás csökkentésével és rendkívül vonzó árával igazi alternatívát jelent. Az új sebességváltó tovább bővíti a C4 modell által a biztonság, a praktikum, valamint a belső tér kényelme terén kínált innovatív berendezések és felszerelések sorát.

Az új formatervezésű és innovatív szolgáltatásokat kínáló C4 modell számos díjat nyert el (legutóbb a New Yorki Nemzetközi Autószalonon a « World Car Design 2006 » megtisztelő címmel tüntették ki). Piaci bevezetése óta a C4 modell nagy kereskedelmi sikert aratott, amit a több mint 350.000 eladott gépkocsi is bizonyít.

A részecskeszőrűvel (FAP) rendelkező 110 lóerős HDi motorral és az új, elektronikusan vezérelt, hatfokozatú kézi sebességváltóval felszerelt C4 modell 2006. júniusától rendelhető.



C-Buggy tanulmányautó

A világpremierként bemutatott C-Buggy új útkeresés az alsókategóriás szabadidő autók világában.A határozott egyéniségű, eredeti felépítésű kis szabadidő autó első pillantásra a könnyedség érzetét kelti modernségével illetve azáltal, hogy tökéletesen idomul környezetéhez.

A Bolognai Autószalonon múlt évben bemutatott C-AirPlay tanulmányautó mellett kiállított C-Buggy még inkább túrázásra termett, fiatalos modell, amely magán viseli a többi túraautóval való nyilvánvaló rokonságra utaló jegyeket. A Citroën ezúttal is dinamizmusáról és kreativitásáról tesz tanúbizonyságot, tökéletes összhangot teremtve a márkára jellemző stílus és alapértékek között.

A Citroën standon kiállított egyéb látnivalók

A Citroën a típuskínálatába tartozó egyéb gépjárművek, mint pl. a C1 1.0i Sensodrive, vagy a C2 és C3 Stop and Start kis hibrid autók bemutatásával - amelyeknek az üzemanyag-fogyasztása és a károsanyag (C02) kibocsátása egyaránt alacsony - a környezetvédelem iránti elkötelezettségéről tesz tanúbizonyságot.

A márka a Madridi Autószalonon a C4 hidbrid HDi modellt is kiállítja, amely a fogyasztás és a károsanyag (C02) kibocsátás terén igazi áttörést hozva, középtávon jelent hatékony megoldást.

Ennél a gépkocsinál a részecskeszűrővel (FAP) rendelkező 110 lóerős HDi motor rendkívüli hatásfokát a hibrid technológiával társítva sikerült vegyes ciklusban 3,4 l/100 km fogyasztást és 90 g/km károsanyag (C02) kibocsátást elérni.

Végezetül, a 2005-ös Rally világbajnokságon (WRC) a Citroën által immár a harmadik egymást követő évben elnyert konstruktőri bajnoki címmel és a pilóták versenyében Sébastien Loeb által másodszor elnyert bajnoki címmel aratott kettős győzelem méltó megünnepléseként a márka kiállítja a C2 Super 1600 modellt és a C4 Citroën Sport tanulmányautót.

Ez a tanulmány a 2007-es évadban a Rally versenybe újra visszatérő Citroën színeiben induló, jövőbeni C4 WRC modell képét vetíti elénk, amelynek Sébastien Loeb ül majd a volánja mögé.

(ma.hu)

2006.05.31

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok