HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Újdonságok > Képekben - A 2007-es Mazda CX7: stílusos crossover suv-modell sportautós szellemiséggel

t: 3048

Képekben - A 2007-es Mazda CX7: stílusos crossover suv-modell sportautós szellemiséggel

A CX-7 - elsőként a teljes egészében új fejlesztésű, kifejezetten az észak-amerikai piacra tervezett, három igen fontos Mazda-modell közül - idén tavasszal jelenik meg a Mazda tengerentúli márkakereskedőinek kínálatában.

"Az észak-amerikai piac továbbra is alapvető szerepet játszik a Mazda Motor Corporation globális jövőjében" - mondta Jim O'Sullivan, az MNAO elnök-vezérigazgatója. "Olyan modelljei, mint a kifejezetten az észak-amerikai piacra tervezett CX-7 révén, a Mazda fontos és jelentős befolyást gyakorol majd a piacra. Ez a jármű minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, amelyek egy Mazda SUV számára fontosak: erőteljes, nagy méreteket felvonultató design, a részletekre is kiterjedő színvonalas kidolgozás és a vezetés élvezete. Mazda a javából."

A CX-7 egyértelműen eltér a jelenleg kínált hagyományos SUV-modellektől. A Mazda "sportautós szellemiségének" jegyében született, és teljes egészében Mazda-eredetű padlóvázra épül. Shunsuke Kawasaki programmenedzser magabiztosan így nyilatkozott: "Ez a SUV-modell kétségkívül a Zoom-Zoom szellemiséget tükrözi. A CX-7 profi módon kínálja a sportautók lendületes karakterét a SUV-modellek praktikumával. Olyan járműről van szó, amely eddig sosem látott módon egyesíti a menetteljesítmények és a design követelményeit, és ez a crossover normáit felülmúló karakter első pillantásra csábít, élvezetes vezetést és örömteli használatot kínál." A CX-7 éppen ideális az új kihívásokat kedvelő, kalandvágyó párok számára, akiket a felfedezés öröme vezet.

EGYÉNI ÉS KIFINOMULT KÜLSŐ MEGJELENÉS

Iwao Koizumi vezető tervező - akinek korábbi munkái között szerepel a sikeres Mazda6 és az 1995-ös RX-01 koncepció - a "tágabb határok" kifejezéssel jellemezte a formavilágot. A CX-7 Zoom-Zoom szellemiségében olyan területekre vezeti a Mazdát, ahol korábban még sohasem járt.

"Elképzelésem a CX-7 formavilágát illetően az volt, hogy egyesítsük a dinamikus mozgást, a sebességet sugárzó formákat és a merész megjelenést igen szenvedélyes megfogalmazásban. A Mazda ugyanis rendelkezik az erőteljes, ugyanakkor egyéni crossover SUV-modell megalkotásához szükséges sportautós örökséggel." - jegyezte meg Koizumi.

A 66 fokos szögben álló szélvédő laposabb, mint sok más SUV, sőt akár sportmodell esetében. Az A-oszlopoktól a motorháztető élein át egészen az orrig karakteres vonalak húzódnak. Az ötszögletű hűtőrács és a hangsúlyos első sárvédők egyértelműen jelzik, hogy az újdonság a Mazda-családhoz tartozik.

A sportos oldalnézet agresszíven emelkedő övvonallal, ívelt tetővel és hangsúlyos kerékjáratokkal teremti meg az egyedi Mazda-személyiséget. A keskenyedő utastér biztonságot sugárzóan nyugszik az alacsony karosszéria széles vállain. Hátulról rátekintve, a kör alakú motívumokkal részletesen kidolgozott hátsó lámpa és a nagyméretű kettős kipufogóvégek szintén Zoom-Zoom sportautós stílusjegyek.

"Az észak-amerikai piac továbbra is alapvető szerepet játszik a Mazda Motor Corporation globális jövőjében" - mondta Jim O'Sullivan, az MNAO elnök-vezérigazgatója. "Olyan modelljei, mint a kifejezetten az észak-amerikai piacra tervezett CX-7 révén, a Mazda fontos és jelentős befolyást gyakorol majd a piacra. Ez a jármű minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, amelyek egy Mazda SUV számára fontosak: erőteljes, nagy méreteket felvonultató design, a részletekre is kiterjedő színvonalas kidolgozás és a vezetés élvezete. Mazda a javából."

ZOOM-ZOOM ÉS TÉRKÍNÁLAT

A 2005-ös Detroiti Autókiállításon bemutatott innovatív MX-Crossport koncepció által inspirálva, a vezető tervező öt személy számára is bőséges belső térrel és mintegy 837 literes befogadóképességű csomagtérrel alakította ki a CX-7 formáit.

A hátsó ülés nem csupán három személy számára kínál kényelmes helyet, hanem 60:40 arányban osztható és lehajtva a csomagteret mintegy 1.640 literesre bővíti.

Jóval túlmutatva a szokásos elvárásokon a CX-7 a vetélytárs modellekénél jelentősen hosszabb csomagtér-padlózattal rendelkezik, amelyet sík rakodófelülettel és a csomagok előrecsúszását gátló peremmel alakítottak ki. Ha a hátsó ülések foglaltak, még mindig három teljes méretű golftáska szállítható benne. A hátsó üléstámlák retesze a csomagtér oldalán helyezkedik el, így a támlák hátulról is könnyen lehajthatók. A megfordítható csomagtér-padló egyik fele műanyag, így a szennyezett tárgyak a szőnyegkárpit bepiszkolása nélkül is szállíthatók.

A mindennapos holmik tárolására szolgáló kesztyűtartó, padlókonzol és ajtózsebek kialakítása részletes kutatás eredménye, amellyel azt vizsgálták, hogy a fiatal párok leginkább milyen tárgyakat visznek magukkal az útra. A zárható középkonzol például akár egy kompakt laptop számítógépet is elnyel, de pénzérmék és napszemüveg számára is helyet kínál. Az első ajtózsebek italpalackok számára biztosítanak praktikus helyet. A középkonzol két italtartójában a nagyméretű palackok is a sebességváltás zavarása nélkül tárolhatók. Az első üléstámlák hátsó felének zsebe a térképek és különböző brosúrák számára ideális.

A BŐSÉGES ERŐ ÉS KÖRNYEZETBARÁT MŰKÖDÉS EGYENSÚLYA - AZ MZR 2.3L DISI TURBO MOTOR

Minden Mazda szíve a dinamikus működésű motor és erőátvitel. A CX-7 motorházteteje alatt a turbófeltöltésű, töltőlevegő-hűtővel szerelt, 2,3 literes négyhengeres, közvetlen befecskendezésű benzinmotor dolgozik, amely a nagy sikert aratott MAZDASPEED6 (Mazda6 MPS) sport szedánt is hajtja. Úgy tervezték, hogy minden sebességtartományban magas teljesítményt produkáljon, mégpedig alacsony kipufogógáz-emisszió és kiváló üzemanyag-fogyasztási értékek mellett. A Mazda MZR 2.3 DISI (Direct Injection Spark Ignition; közvetlen befecskendezésű, szikragyújtású) turbófeltöltésű motor a CX-7 modellben 5000-es percenkénti fordulatszámnál vérpezsdítő 244 lóerőt kínál.

A kulcsfontosságú alkotóelemek, vagyis az alumínium motorblokk és hengerfej, illetve a kovácsolt belső elemek - a forgattyústengely és a hajtókarok - egyaránt a hosszú távú tartósságot szolgálják. A kiegyenlítőtengelyek a zaj- és rezgésszintet mérséklik. A nagyméretű töltőlevegő-hűtő és a közvetlen befecskendezés egyaránt a hengerek belső hőmérsékletet csökkentik. Az alapvető hűtőhatásról az üzemanyag halmazállapot-változásának - folyékonyból porlasztott - a szívócsatornából a hengerbe történő áthelyezése gondoskodik. Az alacsony töltési hőmérséklet viszonylag magas - 9,5:1 - sűrítési arányt tesz lehetővé, amely az alacsony és közepes fordulatszám-tartományokon a hagyományos turbómotorokhoz képest mintegy 10 százalékkal magasabb forgatónyomatékot eredményez.

A MAZDASPEED6 (Mazda6 MPS) motorjához képest figyelemreméltó fejlesztést képvisel az új turbófeltöltő. A turbinakerék tovább finomított belépőnyílása alacsony fordulatszám-tartományokon még érzékenyebb gázadási reakciókat eredményez, és mérsékli a turbólyuk jelenségét. Amikor a vezető a gázpedálra lép, a gyorsulás a jóval nagyobb - a 2,3 literes MZR erőforrásénál akár kétszer nagyobb - hengerűrtartalmú motorokat idézi, ám a mozgékonyságot gátló többlettömeg, illetve a károsanyag-kibocsátást és az üzemeltetési költségeket növelő többletfogyasztás nélkül.

Az MZR 2.3 DISI turbófeltöltésű erőforrás mintegy 350 newtonméteres forgatónyomatéka már 2.500-as percenkénti fordulatszámnál megjelenik. Karakterisztikáját úgy alakították ki, hogy az "izmos" érzés már 2.000-es percenkénti fordulatszámtól kezdetét veszi, és a legnagyobb teljesítményhez tartozó 5000-es percenkénti fordulatszámig a maximális nyomaték legalább 99 százaléka rendelkezésre áll.

Az alacsony kipufogógáz-emissziós értékeket többek között a katalizátornak közvetlenül a turbófeltöltő mögötti elhelyezésével sikerült elérni, mivel a katalizátor így az indítást követően már rövidebb időn belül hatékonyan működhet. A CX-7 a szövetségi Bin 5, valamint a kaliforniai LEV-II emissziós normák teljesítését célozza.

LENDÜLETES VEZETÉS

Fejlett erőátvitel segít a motor erejét az útfelületre juttatni. A hatfokozatú automatikus sport sebességváltó a manuális kezelés lehetőségét is kínálja a vezetők számára. A váltások a CX-7 sportautós karakterét megőrizve lágyak és jól érzékelhetők.

Kétféle erőátviteli rendszer szerepel a kínálatban: elsőkerék-hajtás vagy a Mazda aktív nyomatékelosztású összkerékhajtású (Active Torque Split All-Wheel-Drive) rendszere. Utóbbi a hátsó differenciálműre épített számítógép-szabályzású tengelykapcsoló segítségével működik, s szükség esetén akár a rendelkezésre álló forgatónyomaték felét is a hátsó kerekekre juttatja. Az optimális nyomaték-elosztás érdekében érzékelők figyelik a motor információit, az egyes kerékfordulatszámokat, a blokkolásgátló (ABS) működését, valamint a CX-7 széria dinamikus menetstabilizáló rendszerét (DSC). A kivételes irányíthatósági tulajdonságok így a száraz és gyors, valamint a síkos és lassúbb körülmények között egyaránt rendelkezésre állnak.

KIFINOMULT FUTÓMŰ A MAZDA SPORTAUTÓS KARAKTERÉVEL

Könnyű és merev karosszériaszerkezet szolgál a CX-7 lágy és agilis menettulajdonságai alapjául. A számítógépes tervezési analízis segítségével optimalizált szerkezet minimális saját tömeg mellett magas torziós és hajlítószilárdsággal rendelkezik.

Elöl a karosszériaszerkezethez hat gumiszigetelésű ágyazás segítségével csatlakozó körkörös segédváz tartja az erőátvitel elemeit, a motorfordulatszám-függő rásegítéssel dolgozó fogasléces szervokormány-berendezést és az alacsony súrlódással működő MacPherson rugóstagos felfüggesztést.

A multi-link rendszerű hátsó felfüggesztés oldalanként egy-egy vezetőkarból és két-két oldalirányú pozícionáló tagból áll. Annak érdekében, hogy a konstrukció a csomagtérből minél kevesebb helyet vegyen igénybe, a hátsó rugót az alsó oldalirányú tag és a hátsó futómű elemeit a karosszériához rögzítő kereszttartó között helyezték el. A lengéscsillapító a kerékdob és a karosszériaszerkezet között kapott helyet, így minimális súrlódás mellett kiválóan szabályozható mozgást kínál. A spirálrugók és a stabilizátorok mindkét felfüggesztés szerves részét alkotják. A stílusos alumínium keréktárcsákra szériakivitelben P235/60 R 18 méretű gumiabroncsok kerülnek.

A CX-7 négy belső szellőzésű tárcsafékből álló fékrendszere blokkolásgátlót (ABS), kipörgésgátlót (TCS) és dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC) is tartalmaz. Ez a rendszer síkos útfelületen a kerekek kipörgésének megelőzése érdekében az aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási (Active Torque Split All-Wheel-Drive) rendszerrel is együttműködik.

BEÉPÍTETT BIZTONSÁG

A CX-7 merev karosszériaszerkezete a magas fokú ütközésbiztonság érdekében a Mazda fejlett ütközésenergia-elosztó és -elnyelő rendszerét (Mazda Advanced Impact energy Distribution and Absorption System; MAIDAS) tartalmazza. Ez különböző baleseti szituációkban - köztük a frontális, oldalirányú és hátsó ütközésekkor - egyaránt segít a benne utazók megóvásában. A karosszériaszerkezet keresztmetszeti profiljai nagyméretűek, és - ahol az hatékonynak bizonyul - nagyszilárdságú acél felhasználásával készültek, miközben a segédváz-ágyazások szintén segítenek az ütközési energia elnyelésében.

Annak érdekében, hogy nagy erejű hátsó ütközés esetén szivárgás ellen védelmet nyújtsanak, az üzemanyagtartályt főtartók veszik körül. A hat légzsák (első és oldallégzsákok az elöl ülők, illetve függönylégzsákok minden bennülő számára) az alapfelszereltséghez tartozik. A borulást speciális szenzor érzékeli, és a sérülések megelőzése érdekében idejében felfújja az oldallégzsákokat, majd a nyomást mintegy hat másodpercen át megőrizve segít a végtagok megóvásában. Az első biztonsági övek a lehető leghatékonyabb működés érdekében előfeszítő és erőhatároló mechanizmussal rendelkeznek.

SZÓRAKOZTATÓ FELSZERELÉSEK

A kellemes utazás érdekében a Mazda CX-7 szórakoztató felszerelések egész sorát kínálja. A CX-7 modellekben az AM/FM rádió és a CD-lejátszó a szériakivitelhez tartozik. A Sirius műholdas rádiókészülék opcióként rendelhető. A vezetés élvezete és a kényelem további fokozása érdekében opcióként érintőképernyős, hangvezérlésű, DVD-alapú navigációs berendezés és kamerás visszapillantó-rendszer is kapható. A vásárlók emellett a Bose® prémium hangrendszer-csomagot is választhatják, amely kilenc hangszórót, mintegy 240 watt erősítő-teljesítményt, hatlemezes CD-váltót és a valósághű minőségi hangzás kialakítása érdekében ötcsatornás digitális Centerpoint® surround-hangrendszert kínál.

További kényelmi felszerelés a Mazda fejlett kulcsnélküli ajtónyitó és indítási rendszere (Mazda Advanced Keyless Entry & Start System). Az ajtók anélkül is nyithatók, illetve a motor anélkül is indítható (vagy leállítható), hogy a kártyaformájú kulcsot elő kellene vennünk a zsebünkből. Az első elektromos ablakemelők a járművön kívülről is működtethetők, illetve nyitható és csukható az opcióként kapható tetőablak. A maximális biztonság érdekében extrafelszerelésként automatikus betörésgátló riasztóberendezés is rendelhető.

HÁROM KIVITEL - VÁLTOZATOK A VÁSÁRLÓK SZÁMÁRA

A CX-7 háromféle kivitelben szerepel a kínálatban. A fontosabb alapfelszerelések között szerepel a manuális légkondicionáló, az elektromos ablakemelők, a központi zár, a behúzható tollazatú kulcs, a sebességszabályzó és a hat légzsák. Szintén a CX-7 alapkiviteléhez tartozik a blokkolásgátló (ABS), a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) és a kipörgésgátló (TCS) is.

A Touring változatban bőrkárpitozás (ülések, kormánykerék és váltókar-gomb), elektromos állítású vezetőülés, fűthető első ülések és elhúzható csomagtér-borítás egészíti ki mindezt. A Grand Touring csúcsváltozatban a CX-7 olyan felszereléseket kínál, mint az ülésen fekete csíkkal készült bőrkárpitozás, a nagyintenzitású kisüléses (HID) fényszórók, a ködfényszórók, a karosszéria színére fényezett külső tükrök, a krómozott ajtókilincsek és az automatikus légkondicionáló berendezés.

A Mazda CX-7 2006 tavaszán már 2007-es modellként érkezik az észak-amerikai piacra.

(ma.hu)

2006.05.17

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok