HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Újdonságok > Ford Bronco-saurus

t: 3163

Ford Bronco-saurus

A Paul G. Axelrad tervezte Broncót kezdetben egyféle, 2,8 literes, hathengeres, 105 lóerős motorral és három sebességes, teljesen szinkronizált kézi váltóval kínálták, de nem sokall később egy V8-as is csatlakozott a választékhoz. A terepjárók között a Bronco készült először csavarrugós első felfüggesztéssel, és természetesen az állandó összkerékhajtás sem hiányzott. 1966-ban 12 000 darab, öt évvel később már 20 000 Bronco gördült le a gyártósorról. 1969-től egy még erősebb V8-sal gyarapodott a kínálat (4,9 literes nyolchengeres, 205 lóerős). A következő erőforrás módosítására az 1970-es évek közepén az OPEC által bevezetett olajembargó miatt volt szükség.

A Ford nem nagyon erőltette a nagy lökettérfogatú Bronco erőforrások felújítását, egy új, "mérsékelt", 3,3 literes erőforrást azért tervezett a Bronco orrába. Az első széria karrierje 1977-ig tartott, és az utód már eggyel nagyobb kategóriába tartozott. Az 1979-ig gyártott második széria már igazi robosztus, férfias terepjáró volt. Miért is volt olyan népszerű? Ki ne tudna szeretni egy ilyen valódi erőgépet. A tulajdonosok jól ki is használták a Bronco előnyeit, számos sportágban sikereket értek el vele.

1980-ban aztán változtak a vásárlói igények és megjelent a harmadik generációs Bronco. Számos módosítást végeztek a meglévő erőforrásokon, a belső tér designján és nem kerülhette el sorsát a kissé elavult, az F-100-asra épülő külső sem, valamint az első felfüggesztést is áthangolták. A nyolcvanas években számos új motorverzióval örvendeztette meg a vásárlókat a gyár, 1980-ban a két 4,9 literes aggregátot dolgozták át, két évvel később bátran változtattak az 5,8 literes és a 400-as köbhüvelykes motoron is.

Az igazi változásokat mégis az 1991-es évtől élte át a Bronco: a 25 esztendős évfordulóra az 1978-tól alkalmazott háromsebességes automataváltó átadta a helyét egy négysebességes váltóműnek és megújultak a belső tér színei is. 1993-ban már mind a négy kereket ABS felügyelte, az alapmotor pedig 5,0 literes V8-as, 185 lóerős lett. Kicsit kozmetikázták a kabint is. Egy évvel később szériafelszerelés lett a vezetőoldali légzsák és az 5 literes alapmotorból kisajtoltak még 20 lóerőt. Mint a dinosauruszok esetében, ahol a kihalás vége előtt megjelentek az óriás fajok, a Bronco-ban is felütötték fejüket a hatalmas, hét liternél is nagyobb lökettérfogatú dízelmotorok. A típus végét az Explorer megjelenése jelentette, 1997-ben.

(autostilus.hu)

2006.05.09

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok