HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Újdonságok > Mazda6 Sport Kombi CD143 TE: Gyors futár

t: 4769

Mazda6 Sport Kombi CD143 TE: Gyors futár

bűvös egymilliót, így egyértelműen ez a japán gyártó legsikeresebb modellje. A Mazda6 vásárlói körében, az öt legnagyobb európai országban végzett reprezentatív felmérésből kiderült, a vásárlás elsődleges oka az autó külső megjelenése, ezért a Mazda három év után nagy óvatossággal nyúlt kedvenc modelljéhez. A négy évvel ezelőtt sokkolóan új irányvonalat képviselő, első Zoom-Zoom modellen csak finom változtatásokat hajtottak végre. Ezek csak akkor tűnnek fel, ha egymás mellé állítjuk a régi és az új modellt. Immár méhsejt alakzatú, még mélyebben beugró és laposabb a hűtőrács, változott a lámpák szerkezete, sötétített az első fényszóróbúra és a hátsó lámpatest, továbbá módosultak a lökhárítók is. A Mazda6 kombi maradt amilyen volt: sportos kiállású, Zoom-Zoom puttonyos.

Az utastérbe beülve azonban már szembetűnőbbek, pontosabban kézzel foghatóbbak a változások. A Mazda6 beltere eddig sem nézett ki rosszul, de most még ízlésesebb kivitelű és kellemesebb atmoszférájú. A belső építészek drágább és puhább burkolóanyagokat válogattak össze, a középkonzolt pedig áttervezték és ezüstmetál helyett mutatósabb, sötét titán felületet álmodtak meg neki. A rádió gombjait és kapcsolóit emellett zongorafeketére cserélték, így az alapvetően sportos hangulatú műszerfalba egy kis eleganciát is csempésztek. Mindezek eredményeként jobban érzi magát az ember a Mazda6-ban, s ez volt a cél. A Mazda6 erősségei közé tartozott a kedvező üléshelyzet, s ez most sincs másképp: remek az állíthatóság, a pedálok és a kormány pedig jó helyre kerültek. Az ülések a márka sportos imázsának megfelelően kemény tömésűek és jól tartják a testet.

A Mazda6 kombi legnagyobb erőssége a variálhatósága. Vegyük például az elmés Karakuri rendszert, ami ebben az autóban a hátsó ülések lehajtását könnyíti meg. Az osztott hátsó ülés két oldalról, egy-egy kar meghúzásával, egyetlen mozdulattal síkba dől, s a fejtámlákat sem kell kivenni. Ezt követően teljesen sík padlójú csomagtér alakul ki, ahová egy hegyi kerékpárt is hosszában be lehet tenni. Az 505 literes csomagtartó padlója két további, használható méretű rekeszt rejt, a tálca alatt pedig még egy szükség pótkeréknek is jutott hely. Praktikus megoldás, hogy a rolóból csomagháló húzható ki és rögzíthető a plafonon. Mindamellett csomagrögzítő kapcsok is rendelkezésre állnak. A Mazda6 kombi tágas helyet kínál elöl és hátul is, e tekintetben a szegmensben a legjobbak közé tartozik. 180 centiméternél magasabb felnőttek is kényelmesen elférnek egymás mögött.

A Mazda mérnökei kezelésbe vették a korábban 136 lóerős kétliteres common rail dízelmotort és a kor követelményeinek eleget téve, egészen kiváló erőforrást faragtak belőle. A továbbfejlesztett 2,0 literes turbódízel most már megfelel az Euro IV károsanyag kibocsátási normának és részecskeszűrőt is tartalmaz. Tesztautónkat az erősebbik, 143 lovas változat hajtotta, ami a sportos vezetési stílust kedvelőket is meggyőzi. Vannak erősebb dízelek is a szegmensben, azonban nem mindegyikük büszkélkedhet 360 newtonméteres nyomatékkal, ami 2000-es fordulattól áll rendelkezésre. Ha kell, a Mazda6 kombi 9,8 másodperc alatt gyorsul fel százra, de az igazi fölényt a tetemes nyomaték adja, ami mindegyik sebességfokozatban jól kihasználható.

Jelentős javulás tapasztalható az erőforrás futáskultúrájában is, igen finoman, rezgésmentesen jár, erőteljes gyorsításnál pedig sportosan morog. A hatfokozatú váltót takarékosságra hangolták, a hatodik sebességet például elég 90-100-nál behúzni. Autópályán csendben suhan a Mazda, érezhetően kellő figyelmet szenteltek a szigetelésnek - ami miatt korábban kritika érte a típust. Városban az erőforrás viszont könnyen megissza a 9 litert, ezért az átlagfogyasztás megközelíti a 8 litert. Persze óvatos pedálkezeléssel és sűrű vidéki utakkal 7 literből is ki lehet jönni, de a gyárilag megadott 6,1 literes átlag távolinak tűnik. Tény az is, a Mazda6 olyan jól megy ezzel a motorral, hogy néha versenyzésen kapjuk magunkat.

A futómű hangolását is sikerült nagyon eltalálni: kombiról lévén szó, a csillapítás kiváló és a rugózás kényelmes, de nem lágy, sőt a Mazda6-tal nagyot lehet kanyarodni. Sokáig semleges marad, nem dobálja magát. A fékrendszer és a kormányzás is Mazda hagyomány szerint kitűnő; a fékek jól adagolhatóak és erősek, a kormányzás pedig a kategóriában az egyik legdirektebb. A Mazdának sikerült egy élvezetesen vezethető kombit alkotnia.

A Mazda Zoom-Zoom kombiját nem is mérik drágán: az összes biztonsági elektronikát, 6 légzsákot, automata klímaberendezést, elektromos tükröket, elektromos ablakemelőket, 4 irányban állítható multifunkciós bőrkormányt, tempomatot, esőérzékelőt, fedélzeti számítógépet, CD-rádiót, ködfényszórót és tetősínt is tartalmazó TE felszereltségű modell vételára 6 649 900 forint. Új generációs kombit már vehetünk 5 649 900 forinttól, a 120 lovas dízelmotorral szerelt Sport Kombi TE pedig 6 299 900 forintba kerül. Az ár/érték arány mindegyik változat esetében példás a piacon.

(autostilus.hu)


2006.05.04

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok