HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Újdonságok > Hétszemélyes Jeep magyar földön

t: 3703

Hétszemélyes Jeep magyar földön

A szabadidő-terepjárók piacán a Jeep a Commandert indítja harcba és mindjárt első pillantásra felismerhetőek a klasszikus Jeep vonások: egyenesen álló szélvédő, függőleges és szögletes lámpák, jellegzetes hűtőmaszk, lökhárítóba épített fényszórók.

A klasszikus Jeep-hangulatú utastérben a legnagyobb újdonság a háromsoros üléselrendezés. Minden egyes üléssor valamivel magasabban található, mint az előtte lévők, a lépcsőzetes tetőkialakítás ehhez a "színházi" ülésrendhez igazodik. Az utasok kényelmét fokozza az opcionális, első napfénytető mellett az új Command-View napfénytető. A Commander nemcsak kényelmével, hanem biztonsági felszereltségével is kihívást jelenthet a kategória ellenfeleknek: ESP, elektronikus oldaldőlés kontroll, vészfékrásegítő, ABS, aktív kipörgésgátló, gumiabroncs-nyomásérzékelő rendszer, első-hátsó parkolóradar, esőérzékelős ablaktörlők.

A Commander motorkínálatában két V8-as benzines és egy Euro 4-es szabványt is teljesítő V6-os, common-rail dízel szerepel. A Mercedes-eredetű 3.0 CRD nagynyomású befecskendezéssel, változó geometriájú turbófeltöltővel, dízel részecskeszűrővel és hengerenként négy szeleppel rendelkezik. A háromliteres dízel teljesítménye 218 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 510 Nm. A kisebbik benzines, a 4,7 literes V8-as motor teljesítménye 231 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 410 Nm. Azoknak, akik még több erőre vágynak, a legendás 5,7 literes HEMI motort (326 LE és 500 Nm) érdemes választaniuk.

A Jeep Commanderben kétfajta ötsebességes automataváltót találunk. A két benzines modell és a 3.0 CRD változat sebességváltója is interaktív, Electronic Range Select vezérlést kapott. A váltóművek teljesen automatikusan működnek "drive" pozícióban, de a vezető egyenként, kézzel is válthatja a fokozatokat, balra és jobbra mozgatva a váltókart. A két új váltó jól segíti a kétféle állandó négykerékhajtással rendelhető Commandert. A Quadra-Trac II osztóművel aktív négykerékhajtást kínál. Amennyiben valamelyik kerék megcsúszik, a rendelkezésre álló nyomaték akár 100%-át a jobban tapadó tengely kapja. Felező is rendelkezésre áll, ha komolyabbra fordul a helyzet. A fejlettebb rendszer, a Quadra-Drive II már elektronikus vezérléssel osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely két-két hajtott kereke közt. Ennek köszönhetően a nyomatékeloszlás gyorsabb és hatékonyabb, és akár a teljes nyomaték 100%-a egyetlen kerékre is átvihető.

Már csak két kellemetlenség van hátra, az autó fogyasztása és az ára. Nos, a fogyasztás a CRD esetén 9 litertől 11 literig változhat, míg a benzinesek üzemanyag igénye 12 literről indul és 15 liter fölé is nőhet - attól függően, hogy ki mennyire használja ki az autó adta lehetőségeket. A Jeep Commander 3,0 CRD induló alapára 13 500 000 forint, ami figyelembe véve az alapfelszereltséget, a stílust, a kényelmi szolgáltatásokat és a menetteljesítményt már nem is tűnik olyan soknak. A két V8-as benzines modellt csak egyedi megrendelésre értékesítik Magyarországon, ezért nincs is listaára.

(autostilus.hu)

2006.04.25

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok