HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Érdekességek > Döntés elhalasztva

t: 2728

Döntés elhalasztva

Makai György egyre közelebb van a bajnoki címhez. Egy fordulóval (két versennyel) a szezon vége előtt 12 ponttal vezet a kétszeres bajnok előtt, és nem úgy tűnik, hogy szándékában állna lemondani az előnyről. Az évad közepi hegyiversenyeket követő hungaroringi fordulóban legalábbis mindent megtett, hogy maga mögött tartsa riválisát, ami többé-kevésbé sikerült is neki.

Rendhagyó módon a szombati futam időmérőjét péntek este futották a pilóták, és rendhagyó módon nem a két bajnokesélyes valamelyike futotta a leggyorsabb kört. Életében először szerzett pole-pozíciót Czollner Gyula, aki alig hitt a szemének: „Nagyon csúszott a pálya és éreztem, hogy finomabban kell menni, mint ahogy szoktam. Csupán az az egyetlen köröm lett jó, de belülről az sem tűnt olyan gyorsnak.” Bár Makai csak a második rajtkockát szerezte meg, így sem volt csalódott, hiszen ezzel együtt is maga mögé tudta utasítani Wébert, aki a nem kellően bekoptatott Pirelli gumikra és a koncentráció hiányára vezette vissza dolgot.

Czollner a jó kvalifikáció után a rajtot is jól elkapta, az első körökben szépen maga mögött hagyta az üldözőbolyt, amelyben Makain és Wéberen kívül Gál Szabolcs és Déri András hadakozott a pozíciókért. Ám elég volt egy kis hiba Czollnertől, és az első helyről máris a negyediken találta magát, nem utolsó sorban a Gállal való ütközésének köszönhetően. „Szabolcs nagyon keményen támadott, rengeteg időt veszítettem az egyik lökdösődése miatt.” Wéber még Czollnernél is boldogtalanabb volt a futam végén, hiszen a kockás zászlót utolsóként látta meg az élbolyból, azok után, hogy többször visszacsúszott egy-egy kakaskodást, vagy hibát követően. „Pocsék futamom volt, nem tudom megmondani, hogy a gumikkal vagy velem volt a gond. A rajtot elrontottam, pedig nem szokásom, aztán az autóm is kapott két ütést, ebből az egyiket én magam okoztam egy kerékvetőn, a másodikat pedig a Mansell-kanyarnál szereztem. A végén Dérit próbáltam még befogni, de gondok voltak az autómmal, úgyhogy nem jött össze.” Az egészből Makai jött ki a legjobban, aki türelmesen megvárta, hogy mi lesz a végeredménye a környékén zajló csatáknak, és végül a Czollner–Gál párharcban ő lett a nevető harmadik. „Nagyon örülök a győzelemnek, előttem ment az adok-kapok. Igazán szoros versenynek tűnt belülről is, bár néhol a kelleténél kicsit durvábban bántak egymással a fiúk.”

Nos, nem alakult ez másképp vasárnap sem. Ezúttal Bárkovics jelentette a meglepetést a rajtrács élén, de hasonlóan Czollnerhez, ő sem tudta megtartani az elsőséget a verseny végéig. Még az első körben bebújt mellé Wéber, majd nem sokkal később Makai is megtámasztotta épp csak annyira, hogy jobbnak lássa elengedni. A verseny hátralévő részében egyedül Gál Szabolcs okozott némi felfordulást az élmezőnyben. Ugyan az elrontott rajtját követően a táv felénél már a hatodik helyen volt, a kilencedik körben defektet kapott és a 14 körös sprintversenyben szokatlan módon a boxutcába hajtott kerékcserére. Bár a Zengő Motorsport szerelői alig maradtak el Forma–1-es szintidőtől, Gál végül csak a sereghajtók közé tudott visszajönni, és 21.-ként fejezte be a futamot.
Azt a futamot, amit ugyan az első körtől hibátlanul teljesítve Wéber Gábor nyert, ám még nála is nagyobb lépést tett végső célja felé a második helyet megszerző Makai. A 12 pontos különbség ugyan elméletileg semmivé válhat egy kieséssel vagy technikai hibával (az első helyezett 20 pontot kap) a hátralévő két futam valamelyikében, de ebben a szezonban erre még nem volt példa a hódmezővásárhelyi pilóta esetében. Ha pedig célba ért, akkor legrosszabb esetben is a második helyen.

Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa

IX. futam

1 Makai György 32:14,691
2 Gál Szabolcs 0:02,238
3 Czollner Gyula 0:02,782
4 Déri András 0:04,483
5 Wéber Gábor 0:04,593
6 Solti Attila 0:09,380
7 Vladár Tibor 0:19,499
8 Szabolcs Róbert 0:26,737

Leggyorsabb kör

Wéber Gábor 2:16,740

X. futam

1 Wéber Gábor 32:03,655
2 Makai György 0:02,755
3 Bárkovics Zoltán 0:09,439
4 Czollner Gyula 0:14,107
5 Déri András 0:15,243
6 Vladár Tibor 0:32,440
7 Szabolcs Róbert 0:33,289
8 Herczog Péter 0:40,354

Leggyorsabb kör

Makai György 2:16,384

Makai György mondja

„Nem mentem bele semmi bizonytalanságba, nem akartam kockáztatni. Örülök a vasárnapi második helynek is, Gabi így nem tudott elhúzni, 12 pont maradt közöttünk. Nagyon várom a következő versenyhétvégét!”

A bajnokság állása:

1. Makai György 164 p
2. Wéber Gábor 152
3. Gál Szabolcs 122
4. Bárkovics Zoltán 114
5. Czollner Gyula 89
6. Déri András 83
7. Szabolcs Róbert 73
8. Vladár Tibor 70
9. Solti Attila 68
10. Bertalan Miklós 63


Astra adok-kapok

Jókora csatát hozott az astrások utolsó előtti hétvégéje is. Szombaton Farkas és Molnár küzdött végig az első helyért, amely az ő ütközésüket követően végül Czenkár Béláé lett. Másnap már óvatosabban bánt egymással a két élharcos, így Molnár megszerezte első győzelmét, Farkas pedig újabb értékes pontokkal gazdagodott. Kiss Norbert, a mezőny tehetséges újonca első nap hamar felőrlődött a darálóban, vasárnap azonban már tapasztaltabb volt, és végül a negyedik helyen zárt.


IX. futam

1 Czenkár Béla 34:03,096
2 Molnár Zoltán 0:00,223
3 Brachna Dávid 0:01,344
4 Szelényi Alfréd 0:02,601
5 Farkas László 0:02,997
6 Szamosvári Béla 0:06,431
7 Borbély Zsolt 0:18,469
8 Szőke Viktor 0:24,067

Leggyorsabb kör

Molnár Zoltán 2:24,205


X. futam

1 Molnár Zoltán 33:54,139
2 Farkas László 0:01,204
3 Czenkár Béla 0:11,532
4 Kiss Norbert 0:13,583
5 Szamosvári Béla 0:18,721
6 Szelényi Alfréd 0:23,513
7 Virágh István 0:33,206
8 Váradi András 0:42,675

Leggyorsabb kör

Farkas László 2:24,387

A bajnokság állása:

1. Bíró Géza 131 p
2. Farkas László 129
3. Molnár Zoltán 118
4. Szamosvári Béla 106
5. Kiss Norbert 82
6. Czenkár Béla 80
7. Szelényi Alfréd 79
8. Borbély Zsolt 75
9. Pantl Péter 74
10. Brachna Dávid 69

rtlklub



2005.09.22

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok