A Forrester kiadta éves jelentését az amerikaiak internet- és mobilhasználati szokásairól. A legérdekesebb adat, hogy egy év alatt nem változott az internetezők aránya, tavaly is és idén is a lakosság 79 százaléka internetezik. Változott azonban a netezők arány a felnőttek körében, ez 78 százalékról 84 százalékra nőtt.
Ennek egyik oka, hogy egyre többen használnak okostelefon és tabletet. A Forrester adatai szerint a felnőttek felének van valamilyen mobil készüléke, amellyel tud internetezni, ezek kétharmadának több készüléke is van. A tabletek száma megduplázódott tavaly óta.
Érdekes fejlemény, hogy a megkérdezettek 43 százaléka a televízión keresztül is internetezik, a többség konzolját használja ehhez, internetkapcsolatra képes tévéje 19 százaléknak van. Az internethez kapcsolódó set-top boxok aránya csak 14 százalék.
Nem túl meglepő megállapítás, hogy nagy különbség van a különböző generációk internetezési szokásaiban. A 18-23 évesek sokkal aktívabban a közösségi oldalakon, mint a többi korcsoporthoz tartozók, több mint hetven százalékuk naponta felkeres valamilyen közösségi oldalt és 85 százalékuk havi egyszer felmegy a Facebookra. A 24-32 évesek inkább a pénzköltésben emelkednek ki a többi korcsoportból, ők vásárolnak a legtöbbet online, átlagosan 561 dollárt költenek havonta.
index